Fallout 76 lockar över 1 miljon spelare på en enda dag

Medlem
Skrivet av ELF:

Tänker du på det konsolexklusiva spelet?

Yes, det behöver vi inte prata om.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av Keneay:

Som jag brukar säga, får inte spelet en att fastna inom någon timma eller två så är det lika bra att gå vidare. Ingen ide att plåga sig själv igenom media för att kanske gilla det senare bara för att andra gör det. Det är slöseri med tid så du gjorde säkerligen helt rätt för dig.

Om jag följt det rådet hade jag aldrig lirat igenom Witcher 3. Efter 200h+ nerplöjt i spelet är jag glad för att jag plågade mig igenom de första timmarna som jag då tyckte var urtråkiga. Det spelet har sedermera blivit ett av mina mest uppskattade genom alla tider 😊

Medlem

Kul att det får ett uppsving riktigt fantastiskt spel. Jag ska också ge mig tillbaka in i Fallout 76 vid något tillfälle:)

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Fallout 76 är rätt bra men bara om man undviker online delen

Finns det något annat? Trodde det var ett MMO-shooter-ish?

Medlem
Skrivet av oldfatbaldguy:

Fallout 76 är ju lite speciellt då det är ett onlinespel (kräver att du har ngn form av prenumeration).

Fallout 76 kräver INTE någon sorts prenumeration, men du kan däremot prenumerera (bara om du vill) för Fallout 1st som låter dig skapa egna spelvärldar där du bara släpper in dom du själv vill och får en hög med Atoms per månad för Atomshop och diverse andra perks.

Fallout 1st is a premium membership that enhances the Fallout 76 experience. Members receive access to Private Adventure and Custom Worlds, exclusive utility and cosmetic items, 1650 Atoms per month, plus other bonuses. Members receive:
Private Adventure: Play in a Private Adventure exclusively for you and up to seven friends.
Custom Worlds: Create your own Appalachia with Custom Worlds and invite your friends.
Scrapbox: Unlimited storage for crafting components in your own new Scrapbox container.
Survival Tent: A new placeable fast travel point with a Stash, Sleeping Bag, and more for your basic needs.
Atoms: Receive 1,650 Atoms per month to use in the Atomic Shop.
Ranger Armor Outfit: An iconic Fallout outfit, exclusively for members.
Icons & Emotes Pack: Unique icons and emotes, available only to members.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av Enartz:

Tänkte testa fallout 4 imorgon. Men är 76 ett bättre val som helt färsk på fallout?

Om du har Amazon Prime,så har du tillgång till Twitch. Om du har Twitch så får du Fallout 76 gratis just nu (om det inte avslutats). Så uppfyller du alla dessa krav så kan du börja med 76. Dock är det transactions i det spelet, och 4an kan du njuta av mods. Anledningen att vänta lite med 4an är att Bethesda skall in och gräva i den titeln i dagarna, och det kan ta lite tid innan det patchats till spelbart... Det brukar kunna ta tid för big B.. 😆

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Om du har Amazon Prime,så har du tillgång till Twitch. Om du har Twitch så får du Fallout 76 gratis just nu (om det inte avslutats). Så uppfyller du alla dessa krav så kan du börja med 76. Dock är det transactions i det spelet, och 4an kan du njuta av mods. Anledningen att vänta lite med 4an är att Bethesda skall in och gräva i den titeln i dagarna, och det kan ta lite tid innan det patchats till spelbart... Det brukar kunna ta tid för big B.. 😆

Tack för tips, men har bägge spelen i biblioteket redan. Inväntar next gen patch men verkar ej släppt ännu!


signatur

Rastaration @ PSN & Twitch

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Finns det något annat? Trodde det var ett MMO-shooter-ish?

Finns inget MMO-aktigt i Fo76, men däremot multiplayer om man vill. Det finns även mängder med story att ta sig igenom om man bara vill spela solo, likt ett "vanligt" Fallout.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dave Lister:

Fallout 76 kräver INTE någon sorts prenumeration, men du kan däremot prenumerera (bara om du vill) för Fallout 1st som låter dig skapa egna spelvärldar där du bara släpper in dom du själv vill och får en hög med Atoms per månad för Atomshop och diverse andra perks.

Fallout 1st is a premium membership that enhances the Fallout 76 experience. Members receive access to Private Adventure and Custom Worlds, exclusive utility and cosmetic items, 1650 Atoms per month, plus other bonuses. Members receive:
Private Adventure: Play in a Private Adventure exclusively for you and up to seven friends.
Custom Worlds: Create your own Appalachia with Custom Worlds and invite your friends.
Scrapbox: Unlimited storage for crafting components in your own new Scrapbox container.
Survival Tent: A new placeable fast travel point with a Stash, Sleeping Bag, and more for your basic needs.
Atoms: Receive 1,650 Atoms per month to use in the Atomic Shop.
Ranger Armor Outfit: An iconic Fallout outfit, exclusively for members.
Icons & Emotes Pack: Unique icons and emotes, available only to members.

Ah, har de tagit bort kravet att du måste ha en giltig PS+/Xbox Game Pass-prenumeration igång för att kunna köra till konsol? Det behövde i alla fall jag när jag lirade för ett par år sedan. Ber om ursäkt i så fall.

Medlem
Skrivet av oldfatbaldguy:

Om jag följt det rådet hade jag aldrig lirat igenom Witcher 3. Efter 200h+ nerplöjt i spelet är jag glad för att jag plågade mig igenom de första timmarna som jag då tyckte var urtråkiga. Det spelet har sedermera blivit ett av mina mest uppskattade genom alla tider 😊

Självklart finns undantag men generellt så måste spelet, tv-serien eller vad det än är lyckas fånga intresset snabbt för varför ska man behöva lägga ner otaliga timmar på något som kanske blir bättre istället för att hoppa vidare till något som är bra direkt från början?

Gillar inte argumentet "det blir bättre efter 20timmar". Man ska inte behöva plåga sig igenom flera timmar av tråkigheter innan det blir roligt; lägg timmarna på något som är kul direkt istället, tycker jag. Med det sagt har även jag fallit på att plöja ner många timmar i saker innan man får ut något av det och visst känns det bra efteråt, men när man är inne i det är det riktigt segt så i efterhand känns det inte alltid värt det.

Medlem
Skrivet av oldfatbaldguy:

Ah, har de tagit bort kravet att du måste ha en giltig PS+/Xbox Game Pass-prenumeration igång för att kunna köra till konsol? Det behövde i alla fall jag när jag lirade för ett par år sedan. Ber om ursäkt i så fall.

Hmm, tänkte inte ens på konsolversionen
Spelet i sig kräver ingen prenumeration, men verkar som konsolversionerna kräver PS+/Xbox Game Pass för att lira tyvärr, men det har väl dom flesta som lirar konsol redan? 🤔
På PC är det bara att lira på hursomhelst.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av Dave Lister:

Hmm, tänkte inte ens på konsolversionen
Spelet i sig kräver ingen prenumeration, men verkar som konsolversionerna kräver PS+/Xbox Game Pass för att lira tyvärr, men det har väl dom flesta som lirar konsol redan? 🤔
På PC är det bara att lira på hursomhelst.

Och jag tänkte inte ens på PC, är ju helt insnöad på konsol sedan 80-talet 😂. Nåja, gratis på PC och ngn form av Game Pass/PS+ för konsol kan vi meddela då så lurar vi ingen 😊👍

Medlem
Skrivet av Dunder:

Finns inget MMO-aktigt i Fo76, men däremot multiplayer om man vill. Det finns även mängder med story att ta sig igenom om man bara vill spela solo, likt ett "vanligt" Fallout.

Nähä då har jag fått helt fel uppfattning av spelet, trodde det var onlinespel bara. Fick en kod till Xbox genom Prime så får pröva senare om jag får tillgång till konsol igen. Eller om jag kan strömma genom TV:n, får se.

Medlem

Fallout 4 är bättre när spelar igenom spelet bara för kampanjen och för mods. Om man ska spela länge men i egen takt så är fallout 76 bättre, för det är ett spel som aldrig tar slut.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Sjukt hur mycket paralleller det finns mellan Fallout och Elder Scrolls ändå. F76 = ESO, F4 = Skyrim, F3 = Oblivion och även om jag aldrig spelat New Vegas så får jag intrycket av att många fans har samma känslor för det spelet som Elder Scrolls-fans har för Morrowind.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Nähä då har jag fått helt fel uppfattning av spelet, trodde det var onlinespel bara. Fick en kod till Xbox genom Prime så får pröva senare om jag får tillgång till konsol igen. Eller om jag kan strömma genom TV:n, får se.

Ja det är helt online, men få spelare på varje server.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Jim128:

För att inte starta en ny tråd: jag köpte Fallout 3, New Vegas, 4 och 76 under Valves FPS-rea. Vilket spel rekommenderar ni att börja med om man aldrig har kört ett Fallout-spel? Trean och sedan fortsätta i kronologisk ordning, kanske?

Det är ganska svår fråga egentligen.
1. Ingen av dem är i direkt kontakt med övriga spel, så fritt att spela hur man vill.
2. Att spelen ligger i genren "FPS" är lite missvisande i många fall; ingen av dem gör sig "bäst" i den genren; de är som bäst mediokra som FPS-spel. (Dvs om du har fps i tanken likt doom, Quake, half-life etc).
3. Samtliga spel behöver mods. Vissa säger det kan gå utan,men NEJ; ha lite krav på ditt spel och samtliga är helt värdelösa utan mods. Du blir uttråkad, får gråstarr och tröttnar väldigt fort på allt från laddningstider till buggar.

Med det sagt är spelen med DLC väldigt trevliga; content är solid på samtliga spel.

"A tale of two wastelands" skall vara en mod till NV som inkluderar allt från Fallout 3. Vet inte hur det funkar än, men tänkte läsa lite om det när jag får ledigt.
NV har ett bättre system så kan vara intressant.

Annars skulle jag börjat med f3 och se vad för mods man kan köra in för att fixa till det för 2024. Det är min personliga favorit av Fallout, men vågar inte svara på hur väl det åldrats. Det är ofta bra att börja med äldsta först, då att gå bakåt kan vara lite lätt "avtändande".

Fallout 4 är egentligen nästa steg nör de inför något nytt; bygga baser. Det krävs en del tweaking för att det skall bli angenämt dock, imo.

Vilket du än testar skulle jag rekommendera att googla top mods att installera i samband med spelen, för din egen skull.

(Kan nämna Skyrim; kollegan kom först nu runt att testa och tyckte det var lite halv-bra. Sa till honom att googla in mods och nu är han fast. Bekräftade att de 14 mods han la in ändrade spelet från "meh" till riktigt underhållande)

12
Skriv svar