Ubisoft berättar mer om utforskandet i Skull and Bones
För mig känns detta verkligen som man får en Wish version mot vad som först visats och pratats om. Älskar piratspel. Men får noll känsla för detta.
"Samarbete med spelare". Jahapp. Jag vill vara pirat själv. spelar bara SP.
Och det här är inte meningen att starta en diskussion mellan SP - CO-OP/MP.
MP tenderar väl att ge mer pengar till utvecklare under en längre tid så jag förstår det det där.
Men tusan, jag ville spela olika slags pirater.
Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.
Grejen med spel där man kan spela med sina kompisar innebär att man kan i princip spela ett riktigt uselt spel och tycka det vara underhållande eftersom den eller de man spelar med får spelet att bli roligt. Det verkliga testet för spel av den här typen är när man spelar dem helt utan någon annan spelare. Då ser man om ett spel är bra eller inte, exempelvis så körde jag Terraria efter att ha sett på när TB (RIP) och Jesse kört det och jag fann det vara ett väldigt underhållande och beroendeframkallande spel.
Det jag set från Skull & Bones går i samma riktning som Sea Of Thieves och anledningen till att har noll intresse för det spelet beror på att det verkar vara ett spel man kommer tröttna snabbt på om man kör det ensam. Jag har sagt det förut, Black Flag var kanske inte det bästa AC spelet men det var ett väldigt underhållande piratspel och Ubisoft hade kunnat göra Skull & Bones som ett mer modern Pirates, än idag finns det inte många om ens några spel som kommer i närheten av det spelet. Pirates är, enligt mig, det spel utvecklare borde kolla på när de gör ett piratspel, oavsett om det är SP eller MP.
Baserat på vad jag sett än så länge, det känns väldigt "bare bones", en hel del intressanta saker men för mycket fokus på det som inte spelar så väldigt stor roll i ett spel av den här typen och för lite fokus på det som gör det.