Todd Howard säger att Starfield-gameplay borde visas i sommar

Robot
Todd Howard säger att Starfield-gameplay borde visas i sommar

Utlovar även "fullständigt moddstöd".

#Bethesda, #Starfield, #nyhetstips

Medlem

Vill inte ha moddar som kostar bakom en paywall som Bethesda tillhandahåller.
Betala för moddar ska gärna ske på frivilligt som man får välja på tex Nexus.
Eller så kan middarna ta betalt där dom får 100% av inkomsten.
Betal-moddar bakom Bethesda paywall är bara ett sett för Bethesda att försöka tjäna pengar på andras arbete.

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Betal-moddar bakom Bethesda paywall är bara ett sett för Bethesda att försöka tjäna pengar på andras arbete.

Jag tycker det är rätt rimligt att de ska få en procent på försäljning av betalmoddar till deras spel. Däremot ska så klart moddar få släppas gratis också.

OT så är jag taggad! Det låter toppen med moddstödet också, men det var ju väntat. Moddarna är ju lite av anledningen till att deras spel fortfarande spelas årtionden efter de släppts. Hoppas de kan hålla releasedatumet om ett år, min kropp behöver ett nytt Bethesda SP-spel!

Dex
Medlem

Ja tror säkert att dom kommer ha fullt stöd för moddar då det är en STOR del av att deras spel är så populära och faktiskt fixar väldigt mycket i deras spel så hade varit konstigt annars!

Dex
Medlem
Skrivet av Molotov:

Japp håller med! Hoppas verkligen att dom fortsätter med moddar som det har varit tidigare och att dom inte gör något så att moddar ska gå via Bethesda eller något eller "monetiseras"! Tror nog inte dom är så dumma då det hade blivit ett jäkla liv, men vem vet

Medlem
Skrivet av Molotov:

Köper inte riktigt det argumentet. Håller dock med att moddarna ska få en slant av det, men de utgår ju från ett grundspel som Bethesda skapat.

Apple Store och andra tar ju också betalt för att använda deras plattform. Så ser inte varför Bethesda inte ska kunna göra samma. Tycker moddarna ska få behålla majoriteten av slanten, men absolut ska man som Bethesda kunna tjäna pengar på detta utan att få skit.

Hoppas på cirka 80-90% till moddarna och 10-20% till Bethesda.

Medlem

Vad kul det blir när "unofficial starfield patch" kommer kosta 50kr. Bethesda slipper fixa buggar samtidigt som de tjänar pengar genom att andra gör deras jobb.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Jag tycker det är rätt rimligt att de ska få en procent på försäljning av betalmoddar till deras spel. Däremot ska så klart moddar få släppas gratis också.

OT så är jag taggad! Det låter toppen med moddstödet också, men det var ju väntat. Moddarna är ju lite av anledningen till att deras spel fortfarande spelas årtionden efter de släppts. Hoppas de kan hålla releasedatumet om ett år, min kropp behöver ett nytt Bethesda SP-spel!

Skrivet av Lirilesh:

Köper inte riktigt det argumentet. Håller dock med att moddarna ska få en slant av det, men de utgår ju från ett grundspel som Bethesda skapat.

Apple Store och andra tar ju också betalt för att använda deras plattform. Så ser inte varför Bethesda inte ska kunna göra samma. Tycker moddarna ska få behålla majoriteten av slanten, men absolut ska man som Bethesda kunna tjäna pengar på detta utan att få skit.

Hoppas på cirka 80-90% till moddarna och 10-20% till Bethesda.

Nej det är inte så det fungerar med moddar.

Vi som varit med länge och inte bara kört konsol känner nog inte så sugen på att vara tvingade att betala för moddar.
Sen är det samtidigt vi som varit med länge som ser värde i modcommunitys fortfarande och ger en slant för det är värt.

Om Bethesda försöker låsa in moddar så dom ska tjäna pengar på det så blir det bara ruttet.
Dom ska iat vara glada att dom ofta fortsätter sälja spel pga moddarna.

Att Apple mm gör liknande saker legitimerar inte detta.
Det är mycket kritik ang detta nu för tiden.
Plus att allt med block chain blir populärare, som för övrigt inte när negativt.

signatur

Medlem
Skrivet av Molotov:

Nej det är inte så det fungerar med moddar.

Vi som varit med länge och inte bara kört konsol känner nog inte så sugen på att vara tvingade att betala för moddar.
Sen är det samtidigt vi som varit med länge som ser värde i modcommunitys fortfarande och ger en slant för det är värt.

Om Bethesda försöker låsa in moddar så dom ska tjäna pengar på det så blir det bara ruttet.
Dom ska iat vara glada att dom ofta fortsätter sälja spel pga moddarna.

Att Apple mm gör liknande saker legitimerar inte detta.

Men alltså ingen säger ju att du ska bli tvingad att betala för moddar? Det jag tycker är bra är däremot att OM du betalar för en modd så bör spelskaparen få en slant. Det är ju trots allt tack vare spelskaparen modden ens kan finnas, jag tycker det är helt rimligt att de får en del. En liten del så klart, men ändå en del.

Jag har varit med och spelat moddade spel på PC sen dos-tiden så jag är mycket väl medveten om hur det funkar. Det ändrar inte min åsikt att moddar antingen ska vara gratis alternativt generera en liten slant till spelmakaren. Det gäller oavsett spel enligt mig.

Sen finns det väl inget som stoppar någon från att släppa en modd gratis och be om donationer "om man gillar arbetet".

Idag på konsol är moddar gratis förutom vissa större grejer som kostar via creation club. Jag gissar att det blir exakt likadant i Starfield.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Men alltså ingen säger ju att du ska bli tvingad att betala för moddar? Det jag tycker är bra är däremot att OM du betalar för en modd så bör spelskaparen få en slant. Det är ju trots allt tack vare spelskaparen modden ens kan finnas, jag tycker det är helt rimligt att de får en del. En liten del så klart, men ändå en del.

Jag har varit med och spelat moddade spel på PC sen dos-tiden så jag är mycket väl medveten om hur det funkar. Det ändrar inte min åsikt att moddar antingen ska vara gratis alternativt generera en liten slant till spelmakaren. Det gäller oavsett spel enligt mig.

Sen finns det väl inget som stoppar någon från att släppa en modd gratis och be om donationer "om man gillar arbetet".

Idag på konsol är moddar gratis förutom vissa större grejer som kostar via creation club. Jag gissar att det blir exakt likadant i Starfield.

Nej det är ju bra.
Men jag kommer så fall leta vägar att donera direkt till skaparen än via Bethesda om det går.

signatur

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Ska Bethesda tjäna pengar på andras mods för att moddarna tjänar pengar på spelet? Ska streamers betala för att streama spel också då?

Nä, moddare och streamers är de som bidrar till ett spels popularitet.

Medlem
Skrivet av Arcadia:

Ska Bethesda tjäna pengar på andras mods för att moddarna tjänar pengar på spelet? Ska streamers betala för att streama spel också då?

Nä, moddare och streamers är de som bidrar till ett spels popularitet.

Ja på första, nej på andra.

Medlem

Klart att spelet kommer ha moddstöd, någon måste ju fixa alla buggar som spelet kommer lanseras med.

1
Skriv svar