Exklusiva Xbox Series X/S-spel kommer till Xbox One via Xcloud
Nackdelen med xcloud är ju dock upplösningen, som tidigare varit begränsad till 720p och nyligen (eller snart) 1080p, så "jäkla bra" blir det ju inte förrän de tillåter streaming i 4k.
AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 Pro | PSVR 2 | Oculus Quest 2
Nackdelen med xcloud är ju dock upplösningen, som tidigare varit begränsad till 720p och nyligen (eller snart) 1080p, så "jäkla bra" blir det ju inte förrän de tillåter streaming i 4k.
Klart det kommer vara nackdelar med att streama. Men det är ju ändå schyst att kunna erbjuda detta till de som inte uppgraderat. Sen lockelse till att uppgradera om du vill spela med fulla upplevelsen.
"Writer and Fighter"
För den som sitter på en standard- Xbox One spelar det dock mindre roll.
Majoriteten av spel på Xbox One kördes i 900p eller 1080p, så jag tror ägarna av dessa konsoler är mer än nöjda över möjligheten att strömma nya exklusiva spel i 1080p.
Tjänsten är bra, men går att göra bättre (ex. för de som kör One X), vilket är kontentan av vad jag ville säga. Som sagt den dagen tjänsten fungerar helt felfritt, med möjlighet att själv välja hög bitrate och upplösning, oavsett om det är 720, 1080p eller 4K, så kan jag hålla med om att den är exceptionellt bra.
AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 Pro | PSVR 2 | Oculus Quest 2
Låter som en toppen lösning för One X användare!
Men måste säga att det är lite kul att när Google gör detta med Stadia så blir dom såg jäkla sågade, men när det är Microsoft så blir dom hyllade
Förstår inte varför inte Stadia också blir så hyllat. Det är ju också toppen tjänst!
Edit: För att vara tydlig så menar jag alltså inte detta som någon kritik mot Microsoft utan som kritik mot varför Stadia inte blir lika hyllat, så detta inte blir ett nytt konsolkrig inlägg
Men måste säga att det är lite kul att när Google gör detta med Stadia så blir dom såg jäkla sågade, men när det är Microsoft så blir dom hyllade
Förstår inte varför inte Stadia också blir så hyllat. Det är ju också toppen tjänst!
Edit: För att vara tydlig så menar jag alltså inte detta som någon kritik mot Microsoft utan som kritik mot varför Stadia inte blir lika hyllat, så detta inte blir ett nytt konsolkrig inlägg
Tycker ändå att det är lite skillnad, som molntjänst borde de båda bli lika mycket hyllade eller kritiserade.
Skillnaden tycker jag är MS mission att kränga Game Pass. De skulle lika gärna helt kunna utelämna gamla konsoler för att på så sätt försöka sälja fler X|S, men istället så är de nöjda med om man behåller en 7år gammal konsol bara de får en till subscriber till Game Pass.
SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!
Tycker ändå att det är lite skillnad, som molntjänst borde de båda bli lika mycket hyllade eller kritiserade.
Skillnaden tycker jag är MS mission att kränga Game Pass. De skulle lika gärna helt kunna utelämna gamla konsoler för att på så sätt försöka sälja fler X|S, men istället så är de nöjda med om man behåller en 7år gammal konsol bara de får en till subscriber till Game Pass.
Ja Gamepass är grymt, men artikeln handlade om Xcloud och det tycker jag man kan jämföra rätt mycket med Stadia
Ja Gamepass är grymt, men artikeln handlade om Xcloud och det tycker jag man kan jämföra rätt mycket med Stadia
Skillnaden är väl att Google stänger studios, och MS ser till att få in fler.
Fö. kör jag Stadia när jag är iväg. Väldigt stabil tjänst.
Ja men Stadia blivit sågat för hur de hanterar tjänsten. Inte streamingen som faktiskt fått ros, utan de fått ris för helheten. Stora summor pengar för spel etc. Game pass/netflix fast spel är ju klockrent för streaming. Inte betala 799kr för ett spel som kommer vara komprimerad och pixlig upplevelse mot att spela lokalt
🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”
”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”
menar de att vi kommer kunna streama series x spel på xbox one x?
Ja.
Stadia har väl mer blivit kritiserad för sin affärsmodell? SJälva teknologin och hur det funkar brukar väl vara det som folk faktiskt hyllar i tjänsten.
"Writer and Fighter"
Går det att streama alla spel som finns på gamepass och fungerar det på win 10?
Som det är nu går inte alla streama, men de utvecklar tjänsten fortfaranden. En PC-app är väl också bekräftat ska släppas inom kort. Just nu funkar det bara på Android och IOS.
"Writer and Fighter"
Tjänsten är bra, men går att göra bättre (ex. för de som kör One X), vilket är kontentan av vad jag ville säga. Som sagt den dagen tjänsten fungerar helt felfritt, med möjlighet att själv välja hög bitrate och upplösning, oavsett om det är 720, 1080p eller 4K, så kan jag hålla med om att den är exceptionellt bra.
Jag gissar att dessa valmöjligheter kommer byggas in senare.
"Writer and Fighter"
Stadia har väl mer blivit kritiserad för sin affärsmodell? SJälva teknologin och hur det funkar brukar väl vara det som folk faktiskt hyllar i tjänsten.
Ah ok då är jag mer med.
Förstår att det blir mycket dyrare om man måste köpa spelen också. Trodde det räckte med att man betalade dom 149kr / månaden (eller vad det kostar).
Ah ok då är jag mer med.
Förstår att det blir mycket dyrare om man måste köpa spelen också. Trodde det räckte med att man betalade dom 149kr / månaden (eller vad det kostar).
Sen tror jag folk förväntade sig "Netflix för spel" och så visade det sig att tjänsten var något helt annat. Därav besvikelsen.
"Writer and Fighter"
Ah ok då är jag mer med.
Precis. Du betalar 149kr för gold/ps+ typ och högre upplösning.
🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”
”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”
Känns ju lite dumt, färre som kommer att köpa xbox one series X.
Beror på vilket mål man har, MS bryr de sig inte om du köper en Xbox eller spelar på PC. Det är känt sedan länge nu att de vill ha in folk på prenumerationer/Game Pass sen får du spela på vad du vill.
Beror på vilket mål man har, MS bryr de sig inte om du köper en Xbox eller spelar på PC. Det är känt sedan länge nu att de vill ha in folk på prenumerationer/Game Pass sen får du spela på vad du vill.
Yup, Microsoft säljer ju faktiskt Series-konsolerna med förlust. Så om de kan förmå spelare att behålla prenumeration utan att de köper en ny konsol är det ju guld värt för Microsoft.