Blizzard detaljerar nästa Diablo 3-uppdatering
Billigare juveler, lättare med fler spelare, dyrare att reparera, bättre föremål på fler ställen och mycket mer.
Samt får de nog höja gold droppsen i Inferno lite till isf.
What? Så dom skall höja reparationskostnaden så det skall vara viktigare att hålla sig vid liv och sedan höja golddropsen och göra sin egen ändring ogjord? Effektivt balanserande!
subterranean homesick alien
Gillar inte att akt 2, 3 och 4 blir lättare.
Gillar inte att de tar bort +skada när man är i grupp.
Gillar nya Nephalem-buffen (gör det värt att spela igenom längre sträckor).
"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/
Gillar inte att akt 2, 3 och 4 blir lättare.
Gillar inte att de tar bort +skada när man är i grupp.
Gillar nya Nephalem-buffen (gör det värt att spela igenom längre sträckor).
Nä svårighetsgraden i A2-4 är jätterolig för melee.
Ända sättet att klara det just nu med baba/monk är att köpa gear för 10-20 mille på AH, alternativt farma åt sin melee karaktär med DH/Wizzard.
Kolla bara vad str+vita saker kostar på AH, helt skadat.
Så du kan ju ogilla det, märker att du inte lirar melee eller ÄLSKAR att farma gold 24/7.
Gillar inte att akt 2, 3 och 4 blir lättare.
Gillar inte att de tar bort +skada när man är i grupp.
Gillar nya Nephalem-buffen (gör det värt att spela igenom längre sträckor).
Nä svårighetsgraden i A2-4 är jätterolig för melee.
Ända sättet att klara det just nu med baba/monk är att köpa gear för 10-20 mille på AH, alternativt farma åt sin melee karaktär med DH/Wizzard.
Kolla bara vad str+vita saker kostar på AH, helt skadat.
Så du kan ju ogilla det, märker att du inte lirar melee eller ÄLSKAR att farma gold 24/7.
Jag gillar alla ändringar, det är segt att det typ är ovärt att spela med sina kompisar för alla blir oneshottade, de enda som överlever då är dom som kan kitea. Som sagt, att försöka slåss är i princip inget alternativ. Du kommer nått slag av princip allt. Och då har jag 500 i alla res, 60k hp, 30 dodge, 4.5k armor osv osv.
Den enda ändringen jag INTE tycker är värd är nephalem ändringen, inte för jag bryr mig så mycket om den, men jag tycker det redan är värt att fortsätta spela efter boss/längre sträckor. Jag tror Blizzard mest ändrar för dom ser i sin statistik att folk maxar stacks sen dödar boss och stänger av, och jag tror det har mer att göra med att det är en vettig lunchbreak run och mindre med att det inte är värt att fortsätta.
subterranean homesick alien
Samt får de nog höja gold droppsen i Inferno lite till isf.
What? Så dom skall höja reparationskostnaden så det skall vara viktigare att hålla sig vid liv och sedan höja golddropsen och göra sin egen ändring ogjord? Effektivt balanserande!
Jag menar inte att de ska göra det helt ogjort, de kan höja gold drop lite i Inferno, men samtidigt höja repaircost. Höj golddrop med 20 % och reapair cost med 70%, så man får lite mera för att hålla sig vid liv också. Inte bara bli bestraffad för att man dör, utan bli belönad för att hålla sig vid liv.
Nämen!
Klarade just inferno med min barb. Skönt att ha de gjort innan de nerfat allt till baby-mode.
Nej, jag spenderade inte 300 miljoner, eller 30, men 3, på ah
Tråkigt med repaircosts på över 60k efter patchen bara
på hardcore då eftersom du skryter om det...?
Vadå skryter, han berättar bara att han klarat ut det på infero.. Det är ju NI som blir imponerande mer än att det är han som skryter.
Tycker repair kostanderna är lagom som de är. Har man inte +%GF så går man ju nästan back när man precis tagit sig till inferno.
"If the road ahead is long, don't turn back"
Så här spelar man barbar.
1. Rerolla DH eller Wizard.
2. Farma
3. Fixa Barbar gear.
[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz
"Lättare med fler spelare" tar inte det bort lite av det roliga då, det är ju spänningen att man inte bara kan rusha fram utan måste ha hjälp från polarna som gör det roligare.
"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets
What you don't learn with wisdom, you learn with pain.
Problemet med Multiplayer-Inferno idag är att fienderna redan får rejält ökat med liv (HP) för varje spelare extra. Om även skadan ökas blir svårighetsgraden exponentiellt förhöjd och man tjänar då inget på att köra annat än solo. Så jag tycker förändringen enligt ovan verkar vettig!
Redstar: Varje gång man dödar ett elite/champion-pack med monster som lvl 60 får man en buff kallad Nephalem som håller i 30 minuter. Har man 5 sådana "stacks" ökas sin magic find väsentligt när man dödar act-bossarna. Detta är det väsentliga sättet folk farmar gear i endgame, förutom aktionshuset då.
Klarade just inferno med min barb. Skönt att ha de gjort innan de nerfat allt till baby-mode.
hardcore säger jag bara
Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT
Tycker dom gör helt rätt i att ta bort skadeökningen från teamplay. Jag spelar munk som main och kan att utan problem kita och tanka med nästan enbart defesive abilities i act 1.
I act 2 blir jag 1 shoted av en vanlig mortar mob med samma build.
Det finns ingen annledning till att grinda gear som det fungerar just nu utan det bästa, som andra har sagt, är att re rolla en ranged char och farma guld o sen köpa sin gear för sin melee.
Trasigt? jomenvisst.
Happ, första nerfen på ett spel som faktiskt är utmanande.
Det ända som är utmanade är orken att farma guld så man kan outgeara.
Klart det är, det är blizzardspel, alltid varit jobbiga att farma, men sen gör de så att alla klarar spelet med ett koppel runt halsen