Billigare Xbox 360 med månadskostnad

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av bleetzer:

Fatta dom som köper detta och så kommer den nya konsolen nästa år.

Fast du har fortfarande fått konsolen billigt och kan använda ditt Live-konto på den nya?

Tänk så har inte nästa konsol Live då? Haha, knappast troligt så du har en poäng

Skrivet av Touhatsu:

Jag kör mycket enklare metod: 200sek per månad till min PC fond. När det är dags att köpa nytt brukar det skramla gott i den spargrisen. Oink oink

(brukade röka för 500/månad men slutade, så nu har jag 300sek över till spel också varje månad lol)

Jag rökte för 1100/1200 kr per månad så jag har också en hel del över till annat. PC-fond och ett spel om månaden blir nog min grej när jag lyckats knycka ett jobb.

Medlem

Frågan e bara hur man kan ha råd till spel om man inte ens har råd att köpa en 360 kontant, då får man sitta o spela CoD endast

Medlem
Skrivet av raefzm88:

Löjliga priser för konsolskräp där spelen dessutom kostar mer än vad dem gör någon annanstans.

Köper en hel del billiga konsol spel för 150-250 pix på diverse webbutiker, om man bara orkar vänta lite, men visst ska man ha spel på releasedagen är det ju dyrt, även på pc steam är inte billiga heller utom deras reor.

Inaktiv

Känns då inte alls prisvärt. Känns som en väldigt dålig deal om man nu inte gillar att binda sig till icke fördelaktiga abonnemang. I slutändan så betalar du ju 500-600kr mer för det här än om du hade gått och köpt en xbox360 4gb och 2 års xbox live guld kort i någon butik.

Medlem

Jag skulle gjort det på nästa xbox om det är prisvärt, betalar ändå för LIVE. Och en spelkonsol har längre livslängd än en mobiltelefon...

Inaktiv

det mest korkade man kan göra är att köpa saker på avbetalning , oavsett vad det är .

Medlem
Skrivet av riktigninja:

det mest korkade man kan göra är att köpa saker på avbetalning , oavsett vad det är .

Grattis, du är då en av de få som kan köpa en ny bil för 200k+ och ett hus/lägenhet för 2-3 mille kontant idag :). Inte alla har samma bra ekonomi som dig :).

Inaktiv
Skrivet av mrpijey:
Skrivet av riktigninja:

Grattis, du är då en av de få som kan köpa en ny bil för 200k+ och ett hus/lägenhet för 2-3 mille kontant idag :). Inte alla har samma bra ekonomi som dig :).

inte så bra ekonomi, men köper bara saker som jag kan betala kontant.. vad händer t ex om man blir arbetslös .. ? banken vill ändå ha sina pengar, och elgiganten betalt för 100" teven .. kronofogden , och slutar med skuldsanering, blir uteliggare osv.. börjar missbruka heroin etc

Medlem

Givetvis så ska man vara smart med ekonomin och blir man arbetslös så får du kanske sälja 100"-TVn och sånt för att få saker att gå runt. Och man ska ju inte hoppa på varje avbetalningsplan som finns, men avbetalning som sådan är inte fel om det används ansvarsfullt.

Och blir du uteliggare för att du förlorar jobbet ja då har du misslyckats kapitalt med ansvaret för din egen ekonomiska situation och begränsningar :). Har själv varit i ekonomisk knipa ett par gånger innan man landade ett tillsvidare-jobb men under den tiden fick man avstå vissa saker, och det blev många nudeldagar och grötfrukostar under den tiden. Men jag klarade alltid att betala hyra och el. Och jag har hellre tak över huvudet än TV, dator, fin-mat, tidningar och internet.

Sedan är ju USA känt för sitt överspenderande men oavsett så är det individen som räknas och individen som har ansvaret för sin egen ekonomi, om de är blåsta nog att bränna sista pengarna på en spelkonsoll och sedan inte ha råd med hyran ja då förtjänar de inte lägenheten de bor i, och då får de snällt flytta hem (stackars föräldrar) eller bo ute. Tufft, men livet är sådant. Och jag vill inte ha en massa regler och lagar som förbjuder mig att ta ansvar för mig själv och mina egna handlingar.

12
Skriv svar