Mega Man 9 snart här
lol som att 8bits grafik skulle se direkt bättre ut i 1080p?!?
å 360/ps3 versionerna kommer ha lite skarpare (mindre blocking) bild pga deras HD grund.
själv vill jag hellre ha wii version pga den har mer "äkta" 8 bit grafik ^^ mega man äger i 8 bit synd att man inte har en wii dock
Fulaste Megaman spelet i historien ?
Du kan inte ha spelat mycket megaman... Det ser ju mer eller mindre exakt ut som Megaman 1-3 på Nintendo 8-bits
Jag har spelat och klarat alla Megaman till NES. Ta och studera designen och bakgrunderna närmare så sår du hur fult det ser ut.
Ganska coolt att de gräver upp en gammal klassiker ^^
SD eller HD, vad spelar det för roll? Det är underbara 8-bitarsgrafik Jag trånar verkligen efter detta spel
om spelet ska smetas ut från 480 till 1080 på en 42 tums fullhd tv så blir inte bilden så bra. man vill ha det krispigt som när man spelade det förr på nintendo.
Sen hoppas ja verkligen det finns widescreen stöd så man slipper ha en liten ruta i mitten..
PS: det är 360 jag har.. inte wii.
Lite mer upphottat än 8-bitars grafik kunde de väl ha gjort? Lite i stil med Bionic Commando: Rearmed eller liknande. Jag är själv en gammal Nintendonörd, men såpass förälskad är jag inte i Megamangrafiken.
håller med, bionic commando rearmed var en fullträff som remake.. att se ett megaman 2 med den grafiken men med lite nextgen drag hade varit grymt kul
Fulaste Megaman spelet i historien ?
Du kan inte ha spelat mycket megaman... Det ser ju mer eller mindre exakt ut som Megaman 1-3 på Nintendo 8-bits
Jag har spelat och klarat alla Megaman till NES. Ta och studera designen och bakgrunderna närmare så sår du hur fult det ser ut.
Megaman 2 :
http://www.youtube.com/watch?v=BT9OT4hsWYk
Spela megaman 3:
http://www.nintendo8.com/game/331/mega_man_3/
Megaman 9:
http://www.fz.se/bilder/arkiv/o/osyqiwjganrvmtpbzh1e3k49dcl6x...
Spelen har knappt någon bakgrund någon av dem.
Så ja förstår inte vad du gnäller ... grafiken är desamma. typ exakt likadan.
Megaman 2 har den härligaste megaman känslan.
och den har dom fått med.
Specs: nes
* Processor: 6508 8-bit (using a custom Motorola 6502 class)
* Processor speed: 1.79 Mhz
* Resolution: 256x224 (ntsc) or 256x239 (pal)
* Colors available: 52
* Max Colors on screen: 16, 24 or 25.
* Max sprites: 64
* Max sprites per line: 8
* Sprite size: 8x8 or 8x16
* Picture Scroll: 2 h.v
* RAM: 16 Kbit (2kb)
* Video RAM: 16 Kbit (2kb)
* Min/Max cart size: 192 Kbit - 4 Mbit
* Sound: PSG sound, 5 channels
2 square wave
1 triangle wave
1 noise
1 PCM
anledningen till att mega man 9 ser ut som det gör. ^^
fansen vill ha ett mega man i äkta mega man 2 stil så då kan man inte direkt uppdatera grafiken ^^ skulle aldrig funka på en nes ^^
Nu i efterhand fattar jag inte hur man klarade av Mega Man spelen då det begav sig. Dom e skitsvåra, särskilt i slutet. Man va ju dessutom gamernoob på den tiden och FPS var bara 3 random ihopsatta bokstäver. Shootemup däremot, på den tiden, ujujuju... *går o sätter mig i gungstolen o röker tobak
Ooooh the drama!
Lite mer upphottat än 8-bitars grafik kunde de väl ha gjort? Lite i stil med Bionic Commando: Rearmed eller liknande. Jag är själv en gammal Nintendonörd, men såpass förälskad är jag inte i Megamangrafiken.
Håller med. Tråkigt imo. Hade inte behövts massa finesser, hade räckt med åtminstone högre upplösning. Men nä, tjockskalliga megamanfanatiker som sitter fast på andra sidan millenniet får väl hjärtsnurr i det fallet.
Hmm det som slår mig är att det känns oerhört meningslöst att de inte klarar av att släppa ett download spel globalt, ok jag vet det ska ske översättningar men jag tycker ändå att det är riktigt dåligt... Hursomhelst så ser jag fram emot o testa det och jag vet att jag kommer bli lika förbannad på hur svårt det kommer vara som back in the days