Amerikansk kongressman vill spara all internettrafik för evigt
http://www.idg.se/2.1085/1.95120
Frihetens land?
Tvivlar lite på om han har någon aning om hur mycket trafik det är. Är det ens möjligt att spara så mycket?
Hur ska internetleverantören kunna kontrollera vad användaren beställer från internet?
I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.
Yeah, Kongressmän som inte kan dittdatt om datorer får bestämma dess lagar, gg.
Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.
tycker jag han ska göra en kostnadsberäkning på det och berätta för sina väljare hur mycket deras internetuppkoppling kommer att kosta i fortsättningen
För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.
Svenska politiker som inte heller kan dittdatt om datorer betämmer också dess lagar.
ja, och tänk hur jobbigt det skulle vara att lagra allting i realtid. snacka om ping om allt onlinespelande först ska skrivas på hårddiskar hos kanske 20 olika internetleverantörer. turbaserade spel ftw
eller "where the buffalo roam", bättre film än fear and loathing imho. (handlar också om hunter s men annan story)
har du något att dölja SoniC?!
Ja, verkar onekligen suspekt att du är så orolig för din "integritet". Ska nog någon kolla lite närmare på, tycker jag...
Absolut, medans vi ändå håller på, så kan vi sätta upp kamerro i ditt hus SoniC, du har ju inget att dölja
Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.
får inte glömma att han ska få en sån där skärm som alla har i 1984!
Verkar som en bra idé. Att bugga honom alltså, lagra all Internettrafik är inte bara ett hot om den personliga integriteten, utan det skulle kosta så ofantligt mycket mer än vad det skulle göra nytta.
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
ctrl+f är din vän
har ni kanske nått att dölja?
är de intresserade av att kolla in va ja hudar till när man har det tort så visst.
och du iceman borde ju älska att ha det jobbet! tänkt va me skit du skulle kunna söka fram på alla kändisar och sen sälja matrialet till aftonbladet!
jepp du gissade rätt! jag är dysslektiker.
:crazy:
Ja jävlar... att han inte fattar volymen på datat han vill spara gör honom till en idiot, men att han ens kommer med ett sånt här förslag och påstår att det är för vårat eget bästa är så orwellskt det kan bli. Jävla bibelförsäljare...
People think it must be fun to be a super genius, but they don't realize how hard it is to put up with all the idiots in the world.
hu?
1. jag hatar tidningar, specilt aftonhoran
2. jag HATAR skvaller, skvaller älskare borde dö.
dölja? det handlar om hur sjukt dumt det är.
det är som att säga att en person skall åka världen runt och dokumentera alla gruskorn som finns, och att de skall få plats i en liten blå bok på 50sidor.
R.I.P The_maxx