50 års present
Jaaa vad ger man till en gammal gubbe när han fyller 50? Har funderat mycket och länge men kommer inte på något vettigt alls, någon som har några idéer?
Min budget är inte jättefet direkt, så inga resor till Karibien eller snarlikt
When I'm not here, people die.
Vad har han för intressen är nog bra att veta innan du ger han någon sorts present.
Är han bilintresserad? Jag gav min far en tygjaguar, han har alltid velat ha en riktig jaguar (bilen dvs ) så jag tyckte det skulle vara en lite smårolig present, och lite biltillbehör fick han med
Cigarrer
Whiskey
En bra film
Eller nått...
Hans mamma kanske är en andra pappa?
Denna Whisky är riktigt bra 12 årig, finns även en 18, som kostar närmare thulingen.
Den som äger mest när han dör vinner
Jag rekommendera något himmelskt för smaklökarna, det är Ardbeg. Har själv en flarra 10-årigt från båten, ser att det finns några fler att välja på, som jag inte testat, men de är säkert bra de också. Tjäraktig rökig smak som är riktigt smutt för hela munnen
Vid nästa båtresa blir det nog Laphroaig som jag hört är god.
Lite mildare whisky som jag tycker om är Chivas Regal
Annars blir det väl Grants om man måste handla på systemet
Förövrigt så tror jag darios har ganska bra koll på whiskys och whiskeys. Har kanske mer erfarenhet, jag har bara smått börjat
edit: fel namn på Laphroaig.
thank you, come again
Lagavulin är trevlig, om han inte redan har en. Dricker han mycket whisky står det nog redan en i spritskåpet. Ardbeg är väl iaf lite ovanligare, och rikitigt god den också. Iaf den 10-åriga, de andra har jag inte smakat
För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.
det är en smaksak, att säga att cognac skulle ha mer stil eller vara generellt sett lenare i halsen är bara BS. renault xo verkar dessutom bara finnas på 3L, vilket blir en aning dyrt
För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.
Usch! hade aldrig kunna tänka mig att dricka något som heter Renault, måste ju vara ren rost man dricker, o olja.
Mitt tips är dock fallskämrshopp eller typ om du vill spendera lite mindre, en heldag på gocart banan med släkt o så.
Calle säger att jag är influencer
variationer på sprit-temat:
rom är inte bara sliskig havanna club och cola!
Testa exempelvis en fin bahaming: [http://www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt?VaruNr=10310&B...]
kombinera med några fina praliner av mörk cholkad och/eller en fin ciggarr!
tequila är inte bara tonårsfylla och äckel!
Testa exempelvis en fin lagrad, gjord på enbart agave-saft (leta efter märkningen "100% agave" på flaskan).
också smarrigt till ciggarr eller choklad, om den är tillräckligt vällagrad.
Det har ju gått lite tid nu, vad fick din gamle farsgubbe nu i present? gillade han den?