Nintendo DSi
Nintendos senaste DS-version, DSi, har funnits ute i svenska butiker sedan början av april. Fortfarande osäker på om din gamla tjock- eller Lite-version behöver bytas ut? Misströsta ej, FZ har testat och testat och berättar precis allt du behöver veta!
#nintendo, #the-legend-of-zelda-spirit-tracks, #warioware-snapped, #dr-mario-express
Med det påståendet så tycker du alltså att DS lite också är en tegelsten? För denna är något smalare men lite bredare.
Dyr? Det vet jag inte direkt om jag tycker, visst mer än Lite idag men när lite kom kostade den 1700+ beroende på köpställe. Sen har den vandrat mellan 1300-1500.
Den här kommer säkerligen att sjunka, men det är ju mycket dyrare hårdvara så. Såg att vissa tar 2400kr för denna t.om. :/
Åter igen: vänligen definiera uttrycket "gamer".
http://en.wikipedia.org/wiki/Gamer
"Video gamer: A person who enjoys playing video games." - alla som tycker att sin interaktiva digitala underhållning är roande kvalificerar sig alltså.
Finns även "Hardcore gamer" och "Casual gamer" som undergrupp där den enda definitiva skillnaden på "hardcore gamer" är att den spelar mer (hur mycket nämns ej, varför det är rimligt att anta att att uttrycket är relativt).
Med följande definitioner är jag utan tvekan en tvättäkta ds-gamer
För övrigt: Är mycket sugen på att köpa den här för att döda timmar med under nattpass. Bra recension med fokus på det väsentliga.
Synd att dem tar bort GBA-kompatibeliteten. Det skulle nog lockat fler personer (som inte har en DS) att köpa. Kanske rentav mig.
////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.
Det tycker jag också, därför tycker jag att det är lite segt att det finns fler sålda DS än PSP. Båda tillverkarna är ju japanska eller? :\
////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.
Jag har vit en DS Lite och tycker den är supersnygg och stilren. Verkar lite insipirerad av Apples produkter.
Men nya DSi är ful! Den är matt istället för blank, och DS loggan är borta fast den var så snygg! Och kameran- en stor svart fläck på framsidan uppe i hörnet är också fult. Så designmässigt faller den.
Min personliga åsikt.
Ser ingen direkt anledning till att byta ut min älskade DS, men om det dyker upp en lika fin tillsammans med Spirits of the Tracks så kan det bli svårt att hålla sig borta
/ LordDaimos
Det enda som verkligen intresserar i den här är ju DSI-ware om det kommer något intressant till det någon gång. Kameran i spel lär knappast gå längre än gimmick-stadiet och det klarar jag mig gott utan.
Gillar inte att regionslåsningen inte är spikad längre, bara för vanliga DS-titlar. Hoppas inte det är vad Nintendo vill med framtiden, att kunna importera titlar från hela världen är säkert anledningen till att jag har så många.
PS: DS är en av de bästa konsolerna som utvecklats någonsin.
Skulle hellre köpa en DS Lite än denna faktiskt...