Sifu-utvecklarnas fotbollsspel Rematch håller i pc-speltest i helgen
Första intrycket är att jag gillar det. Känns som de med lite känsla för positionsspel kan göra stor skillnad för laget. Jag som är rätt kass på att göra mål kan kanske bli en bra målvakt eller back istället, känns hoppfullt!
Det sagt så är jag osäker på hur många som kommer testa när spelet går live med prislapp på 25 euro.
Över 3000 timmar i Rocket League. Spelade en hel del matcher igår av REMATCH Betan och det är fan skoj. Tog ett bra tag och många misstag innan jag började få in rätt tänk kring spelplanen, antal spelare och position framförallt (4v4, inte testat 5v5 än), och likt Rocket League så fann jag direkt att det var kul att bli bättre med kontrollerna/spelet. "Skill ceiling" som de säger känns, likt RL, bra och det känns bara skönt med kontrollen i handen när man lyckas med ett bra spel liksom!
Det sagt så är jag osäker på hur många som kommer testa när spelet går live med prislapp på 25 euro.
Det kommer åtminstone till Game Pass day one, men det är oklart om det är tillräckligt.
Kört fem matcher och... ja.
Jag ville gilla det, jag gillar det lite, men kontrollerna är inte alls bra känner jag.
Vill ha som i Rocket League att man alltid har koll på bollen (kanske att jag missat en inställning för det men tycker ändå att jag kikat ordentligt i inställningarna) så man kan springa ordentligt. Överlöag känns det som att man är klumpig och inte kan sikta in sig bra varken inför skott eller tacklingar. Men detta är nog mer handhavande fel och mer trixande på inställningar för att det ska sitta bättre.
Spelet är inte fullfjädrat ännu men det är inte långt tills det är release, då behöver de steppa upp för att kunna locka fler.
Halo kompis!
Kört fem matcher och... ja.
Jag ville gilla det, jag gillar det lite, men kontrollerna är inte alls bra känner jag.
Vill ha som i Rocket League att man alltid har koll på bollen (kanske att jag missat en inställning för det men tycker ändå att jag kikat ordentligt i inställningarna) så man kan springa ordentligt. Överlöag känns det som att man är klumpig och inte kan sikta in sig bra varken inför skott eller tacklingar. Men detta är nog mer handhavande fel och mer trixande på inställningar för att det ska sitta bättre.
Spelet är inte fullfjädrat ännu men det är inte långt tills det är release, då behöver de steppa upp för att kunna locka fler.
Nja, pratade ju kort om det på disc och har du spelat och har samma upplevelse så känns det mer som kontroller. Det måste ju vara enkelt att göra saker som att driva bollen och passa/skjuta hyggligt där du vill ha det.
Inte hemma så hinner inte testa det tyvärr tror jag.
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2