Star Citizen passerar 800 miljoner dollar
Det är för att 800 miljoner är mer än både 700 miljoner och 640 miljoner.
Inflation finns inte? Berätta mer!
Det här "börjar bli" (läs: har varit länge) urfånigt! :/
Läs: Ascoolt.
Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3
3 dl vetemjöl
6 dl mjölk
3 ägg
½ tsk salt
2 tsk strösocker (justeras efter smak)
Skall stekas i rikligt med riktigt smör så klart!
Räcker till 8 pannkakor typ.
Tänkte jag lägger till receptet på mina favoritpannkakor så gör vi den här tråden lite mer värd att läsa. För vi alla vet ju vart den här tråden är på väg.
Har aldrig provat att ha socker i smeten, men å andra sidan så öser jag på generöst med jordgubbssylt på de färdiga pannkakorna.
Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.
Jag brukar byta ut ca 1 dl mjölk mot mineralvatten.
Kanongott 👍
Är du seriös nu? Mineralvatten?
I så fall måste jag testa det. Vad får det för effekt?
Har aldrig provat att ha socker i smeten, men å andra sidan så öser jag på generöst med jordgubbssylt på de färdiga pannkakorna.
Det blir liksom lite extra karamelliserat när man har lite socker i.
Men man får inte ta för mycket, då blir det inge bra.
Själv brukar jag köra drottningssylt och lite vispgrädde som jag blaskar runt med gaffeln i för att blanda.
Keep it coming som havoc skulle sagt! 😀
Spelet är som en fin rom eller whiskey som lagras o blir mer smakrik över åren som går!
Hoppas communityt kan få ihop 100 miljoner till nästa år också eller mer! Om sq.42 lyckas släppas och kan vara tillräckligt buggfritt vilket ja tvivlar på om mina erfarenhet av sc är att gå på. Men fan live demot från 2024 års citizencon var riktigt grymt snyggt. Hype over 9000!
Ska strax in o kötta några uppdrag
Nu var det inte jag som tipsade, men kolsyran gör det lite krispigare. Behöver tillsättas precis innan tillagning dock så effekten inte går förlorad.
Ad hoc addendum
3 dl vetemjöl
6 dl mjölk
3 ägg
½ tsk salt
Tänkte jag lägger till receptet på mina favoritpannkakor så gör vi den här tråden lite mer värd att läsa. För vi alla vet ju vart den här tråden är på väg.
Jag kör 2.5 dl vetemjöl + steker i olja 👌
Största griften i modern tid?
Synd att folk köper sig in i en sån här scam
hahahaah vilka muppar.
Sjuka pengar för ett spel som kanske aldrig släpps i final version.
Kommer denna tråd ha massor av använder igen som försvarar denna "absolut inte en scam" produkten?
Så jävla efterblivet. Don't get me started.
$800 miljoner är fortfarande mindre än hälften än vad GTA5 kostade att utveckla. Samtidigt är GTA5 rent utav löjligt litet i storlek och komplikation jämfört med Star Citizen, som dessutom släpps som två olika spel där det ena är ett MMO, som av naturliga skäl är betydligt mer komplicerat att utveckla, speciellt när det är banbrytande på det sätt SC är.
GTA6 har givetvis en betydligt större budget än GTA5, uppskattningsvis $5-6 miljarder dollar, även om ingen vet säkert.
Ni som kallar det "scam" och "efterblivet" har fruktansvärt dålig koll på både spelet och utvecklingskostnader. Lite som att ni hört någon annan säga det och därför säger det själva utan att egentligen förstå varför. Med er logik så tycker ni alltså att GTA5/6 också är skit.
Dessutom handlar det om pengar som folk själva valt att lägga på spelet. Själv har jag lagt 700 kr på det och ser väldigt mycket fram emot att spela Squadron 42. MMO-delen är mindre intressant för mig även om jag kommer testa det också.
När släpps det?
Squadron 42 ska släppas nästa år.
Det blir liksom lite extra karamelliserat när man har lite socker i.
Men man får inte ta för mycket, då blir det inge bra.
Själv brukar jag köra drottningssylt och lite vispgrädde som jag blaskar runt med gaffeln i för att blanda.
Nu var det inte jag som tipsade, men kolsyran gör det lite krispigare. Behöver tillsättas precis innan tillagning dock så effekten inte går förlorad.
Exakt så.
Helt seriöst
Testa!
$800 miljoner är fortfarande mindre än hälften än vad GTA5 kostade att utveckla. Samtidigt är GTA5 rent utav löjligt litet i storlek och komplikation jämfört med Star Citizen, som dessutom släpps som två olika spel där det ena är ett MMO, som av naturliga skäl är betydligt mer komplicerat att utveckla, speciellt när det är banbrytande på det sätt SC är.
GTA6 har givetvis en betydligt större budget än GTA5, uppskattningsvis $5-6 miljarder dollar, även om ingen vet säkert.
Ni som kallar det "scam" och "efterblivet" har fruktansvärt dålig koll på både spelet och utvecklingskostnader. Lite som att ni hört någon annan säga det och därför säger det själva utan att egentligen förstå varför. Med er logik så tycker ni alltså att GTA5/6 också är skit.
Dessutom handlar det om pengar som folk själva valt att lägga på spelet. Själv har jag lagt 700 kr på det och ser väldigt mycket fram emot att spela Squadron 42. MMO-delen är mindre intressant för mig även om jag kommer testa det också.
Det är ju en scam för spelet kommer aldrig bli klart. Det kommer vara i alpha hela tiden medas utvecklarna låvar att det kommer men istället släpper dom ett nytt skepp för flera tusen
Det vildaste som påstås när det kommer till utvecklingskostnaden för GTA 6 är 2 miljarder dollar och att det potentiellt kan överstiga detta.
Medans siffran som anges av flesta källor för GTA 5 är 265 miljoner dollar och det inkluderar kostnaden för både utvecklingen och marknadsföringen.
Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance
Det är ju en scam för spelet kommer aldrig bli klart. Det kommer vara i alpha hela tiden medas utvecklarna låvar att det kommer men istället släpper dom ett nytt skepp för flera tusen
Det är ett MMO. MMO-spel blir egentligen aldrig färdiga. Blizzard släpper väl också mounts och skins för tusentals kronor? Path of Exile släpper flera gånger per år lite skins för 5000 kr, men ingen tvingar dig att köpa det? Det är ju inte så att det är något unikt just för Star Citizen.
Det vildaste som påstås när det kommer till utvecklingskostnaden för GTA 6 är 2 miljarder dollar och att det potentiellt kan överstiga detta.
Medans siffran som anges av flesta källor för GTA 5 är 265 miljoner dollar och det inkluderar kostnaden för både utvecklingen och marknadsföringen.
Det spelar egentligen ingen roll. Rockstar har dragit in nästan $9 miljarder på GTA5. Men när RSI tjänar $800 miljoner, pengar som till stor del går direkt till spelets utveckling, ja då är det fult och scam.
Det är ett MMO. MMO-spel blir egentligen aldrig färdiga. Blizzard släpper väl också mounts och skins för tusentals kronor? Path of Exile släpper flera gånger per år lite skins för 5000 kr, men ingen tvingar dig att köpa det? Det är ju inte så att det är något unikt just för Star Citizen.
????? Skillanden är ju att Blizzard spel inte är i konstant Alpha med massor med löften som ska komma med uppdateringar som aldrig kommer. och nej Blizzard släpper inte mounts och skins för tusen kroner,
Path of Exile är också inte i konstant Alpha, Path of Exile 2 är dock i alpha nu men det kommer släppas, jag tycker inte heller om att Path of Exile 2 får massor med microtransations under Alphan men det är en helt annan diskussion
Squadron 42 ska släppas nästa år.
Precis som det skulle släppas 2016? Vi får se.
Problemet med uttalanden som dessa är att du har ju uppenbarligen inte ens provat spelet eller följt utvecklingen överhuvudtaget. Du bara följer massan och skriker scam eftersom det tar lång tid att utveckla spelet.
Hade spelet varit kvar och stampat på samma ställe som för 10 år sedan så hade jag hållt med.
Jag äger och har spelat Elite Dangerous otaliga timmar (ett färdigt spel), men jag föredrar trots det att spela Star Citizen.
Det är, trots att det inte är färdigt, ett väldigt bra spel redan nu. Ja, det finns buggar. Det uppdateras konstant med buggfixar, nya skepp, content och funktioner. Det är inte bara nya skepp som läggs in för att de ska tjäna pengar...
De flesta som testat SC gör ju det vid "Free fly" och då blir servrarna såpass överbelastade att ingenting fungerar som det ska.
Givetvis får man ju intrycket av att spelet är trasigt och värdelöst i det läget.
Det finns givetvis tillfällen då det inte fungerar som det ska annars också, vissa uppdateringar har sönder saker och det är inte något unikt för just SC. Det är inte färdigt och de utvecklar inte ett "standardspel".
Ska man spela det i dagsläget så krävs tålamod, för det finns buggar som kan ställa till det rätt rejält emellanåt, speciellt när de lägger in någon helt ny teknik som server meshing.
Med det sagt så är det fortfarande en unik upplevelse och helt magiskt när det fungerar som det ska.
Den dagen de slutar uppdatera spelet så ska jag hålla med om alla som skriker "scam", tills dess tänker jag ha kul med polarna.
Out of everything I've lost, I miss my mind the most!
Precis som det skulle släppas 2016? Vi får se.
Mjah, grejen är ju den att när de ursprungligen hade den planen så var det ju en helt annan budget. I takt med att pengarna trillade in så utökade de ju spelet mer och mer. Bl.a. bytte man spelmotor ett par gånger vilket fördröjde allt en del samt att spelet fick en helt annan omfattning när de insåg att budgeten skulle räcka till så mycket mer. Från början skulle ju spelet ha laddskärmar mellan olika regioner, planeter och rymdstationer etc. och universumet skulle bara vara en bråkdel av storleken. Nu har de ju inga laddskärmar alls.
Sedan verkar många inte förstå komplexiteten i att ha ett MMO med farkoster där spelare kan ta sig in och ur dem när som helst och härja runt i dem bäst de vill. Man kan ju t.o.m. parkera andra farkoster i en farkost. Det är inte många som förstår komplexiteten i detta.
Men för att återgå till släppdatumet; skillnaden nu är ju att Squadron 42 redan är "feature complete" som man säger och släppdatumet tillkännagavs väl för typ ett halvår sedan.
Hur är produkten en scam tänker du? Har du provat spelet?
Det verkar ju som det aldrig blir klart...
3 dl vetemjöl
6 dl mjölk
3 ägg
½ tsk salt
8 pannkakor?!
Det mest galna i hela tråden
8 pannkakor?!
Det mest galna i hela tråden
8 till 10 står det i mitt recept. 🤷🏼♂️😆
Det verkar ju som det aldrig blir klart...
Visst är det så, men det finns ju ändå massor av saker att göra, och spelet uppdateras kontinuerligt. Inget tyder ju på att dom tänker lägga ner utvecklingen. Nu har jag förvisso inte spelat på ett par år, men när jag spelade så var det jävligt häftigt. Om än väldigt buggigt.
Den må vara liten, men den luktar som en stor.
Spelar det någon roll om spelet är färdigt om folk har roligt med det? Personligen tycker jag inte det, jag har t.ex spelat project zomboid i 115 timmar i build 41 och det har gett mig mer nöje än random färdigt aaa spel. Låt folk spela vad de vill.
Spelar det någon roll om spelet är färdigt om folk har roligt med det? Personligen tycker jag inte det, jag har t.ex spelat project zomboid i 115 timmar i build 41 och det har gett mig mer nöje än random färdigt aaa spel. Låt folk spela vad de vill.
Skillanden är ju att project zomboid har inte microtransactioner för flera tusen
Ingen nämner att diverse CoD-spel har kostat mer än Star Citizen (än så länge) att ta fram. Jag förstår inte hur - dom spelen har ju nära noll innehåll i jämförelse.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_most_expensive_video_ga...
Det är med marknadsföring, inget spel har kostat lika mycket i utvecklingskostnader som Star Citizen, och det är inte ens klart....
När det inte längre finns något som kostat mer så blir det att hitta på saker ser jag.
GTA V beräknas max ha kostat runt $350 miljoner, och det med kostnaderna för marknadsföring.
Men om du har någon trovärdig källa för att GTA skulle ha kostat $1600 miljoner så får du gärna presentera den....
GTA V har ju också tjänat in utvecklingskostnaderna med råge, något som Star Citizen inte har gjort ännu. Blir väl att sälja mer bilder på rymdskepp eller något...
Tror förövigt inte att det är ett bedrägeri, men att Roberts är en person som behöver ha en chef över sig som förklarar för honom att nu är det nog dags att bli klar. Han klarar helt enkelt inte av att avgränsa ett projekt.
Lite synd om det här projektet gör att gräsrotsfinansiering av AAA-spel går i graven...
Skillanden är ju att project zomboid har inte microtransactioner för flera tusen
Min poäng är att sc är spelbart och du behöver inte köpa mer en ett skepp = betala för spelet. En scam är väl när man inte får något man betalat för? Tror att de flesta som köper skepp i sc är medvetna om att det är i early access. Det är ju liksom inget spel som riktar sig till barn som fortnite, apex eller smurfarna.