Marathon släpps den 23:e september i år

Robot
Marathon släpps den 23:e september i år

Gameplay och releasedatum för blivande runners.

#Bungie, #Marathon

Medlem

Känns som att det lika gärna kunde ha hetat något annat.

Releasehästryttare

Det såg ut som skit.

Gissar att de kommer stänga ner servrarna efter 6 månader max!

Dom har decimerat D2 och förstört det fullständigt för det här generiska spelet; ett spel som ingen vill ha. Jag tror detta var sista spiken.

signatur
Medlem

Nu är jag inte insatt alls i Marathonspelen, men vad tusan ska artikelbilden föreställa? En asiatisk mannekäng med vr-brillor?

Medlem

Extraction shooter ..snark... hoppades på en ny RPG-looter shooter-serie

Medlem

Kommer floppa och spelstudion Bungie kommer Sony att stänga ner

Medlem

Jag tror det kommer lyckas relativt väl. Allt beror på content och progression vid släpp. $40(som det ryktas kosta) kommer nog skrämma iväg många dock, men det skrämmer också bort många fuskare. Sen har vi ju kostnad på Battle Pass / mikrotransaktioner, lyckas dom inte få till det rätt där så, ja.

Om jag får med ett par polare så kommer jag testa på det, gunplay såg bra ut, movement såg lite slött ut dock. Gillade det estetiska.

En ganska bra video från Gamespot man kan spana in:

Edit:
Rekommenderar alla att spana in cinematicen åtminstone, även om man inte är ett fan av extraction-shooters, väldigt läcker. Det känns som spelet kunnat fått en single-player del ala Titanfall 2.

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Jag gillar hur det ser ut. Osannolikt att jag kommer spela det dock.

signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Var är deras grej med Marathon? Vad kommer få mig att spela det här istället för alla andra shooters/fps på marknaden?

Medlem

Inget Free to Play? Server R.I.P inom 12mån.

signatur

PEACE✌️

Medlem

Om jag förstod rätt var det bara 18 spelare per map? Tror tyvärr detta blir flopp men jag tror fortfarande extraction shooter inte nått sin peak.

signatur

VÅRENS HÄLSOUTMANING – FZ & SweClockers inofficiella: LEVEL UPP IRL
🚀 Startdatum: 4 april (går bra att hoppa in när som) Slutdatum: 1 maj
💪 Målet: Logga 500 träningspass tillsammans!
🏆 Belöning: Om målet uppfylls lottas 500 kr ut i slutet av utmaningen - ju fler som går med desto större presentkort.
🔗 Gå med här: Workout51 - (powered by Challenge Hound)

Medlem

Njaaa, jag kommer avvakta. Mest pga de nämnde seasons tidigt. Då är mina farhågor att det blir som Destiny 2 seasons. Köper du inte, så mister du det och du har ingen chans att få det om du inte gör det nu, FOMO. Nej tack.

Den här sterila och tråkiga stilen, som även The Finals kör, får gärna dö ut snabbt. Oerhört intetsägande. Ge mig något med personlighet.

Skrivet av Jozo:

Nu är jag inte insatt alls i Marathonspelen, men vad tusan ska artikelbilden föreställa? En asiatisk mannekäng med vr-brillor?

Tack för det skrattet. Ja, det är väl något åt det hållet.

signatur
Medlem

Visst är det här det Bungie vars vd/eller annan hög position bro som skröt över sin nya flådiga bil till sina kollegor som hen avskedade dagen efter?

Verkar...ehh?

Medlem
Skrivet av Geijmer:

Nja, tror det är ett alldeles lagom pris.
Tillräckligt lågt för att den breda massan ska våga köpa och prova men för dyrt för att fuskare ska orka bemöda sig.

Medlem

ser generiskt ut

Medlem
Skrivet av Geijmer:

Mja, risk för doa för den speltypen när de tar betalt utöver battlepass och ingame-store, men vem vet, kanske blir superbra och jättepoppis.

signatur

Med vänliga hälsningar från Costa Del Sol.

Medlem

Estetiken pendlar mellan smått intressant till vadfan är det här för min del, kluven. Hade gärna sett betydligt större slag som i Planetside mellan två faktioner med fordon etc men även med möjlighet till mindre banor och spelare ungefär som Unreal Tournament 2003 och 4

Medlem

En som spelat Marathon när det var aktuellt, (läs 30 år sedan), vad har detta med Marathon att göra???

Medlem

Garanterat megaflopp. Jag slutar aldrig förvånas över hur många talanglösa personer som tillåts jobba i spelbranschen.

signatur

Memento Mori

Medlem

Spelet lockar mig inte alls.

Cinematic däremot hade passat jättebra in i Love, Death, and Robots.
Eller i ett Marathon-spel med fokus på singleplayer och den galna storyn och värld som Marathon tidigare var.

signatur

Nä men, annars då?

Medlem

Dead-on-arrival. Concord 2.0

Medlem

Sånt här spel utan f2p kommer dö snabbt

Medlem
Skrivet av ValleyCountryFlash:

Den här sterila och tråkiga stilen, som även The Finals kör, får gärna dö ut snabbt. Oerhört intetsägande. Ge mig något med personlighet.

Det finns dåliga takes och det finns ännu sämre takes. Detta är långt ifrån The Finals, vilket har otrolig personlig stil.

Detta är mer åt Apex Legend stilen snarare.. jämför inte detta med The Finals

signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D, Sapphire Pulse RX 9070 XT, MSI MAG B650 TOMAHAWK, DDR5 32GB 6000MHz

Medlem

Mig växer det på. Visst det ser inte ut att vara något som är galet bra men jag är relativt intresserad ändå. Älskar partikel effekterna när man skjuter på fienderna och när dom dör. 😁

Skrivet av Ismo:

Det finns dåliga takes och det finns ännu sämre takes. Detta är långt ifrån The Finals, vilket har otrolig personlig stil.

Detta är mer åt Apex Legend stilen snarare.. jämför inte detta med The Finals

Nej. The Finals är helt opersonligt. Skrikigt, ja. Men i övrigt bara platt. Marathon kanske lyckas göra något bättre, men av det de visat hitills så känns designen ungefär lika tråkig. Långt ifrån Halo och Destiny se vi iaf ut att vara.

Wow, fantastisk karaktärsdesign. De här personerna skulle jag vilja veta mer om.

Medlem

Såg riktigt tråkigt och ointressant ut 🙁

Medlem

Det enda jag ser som talar för det är att det kommer till ps5 och xbox för på steam finns det väldigt många extraction shooters som ser bättre ut.

123
Skriv svar