Star Citizen passerar 800 miljoner dollar

Robot
Star Citizen passerar 800 miljoner dollar
Medlem

Sinnesjukt hela grejen, är väl första jag tänker på.

Medlem
Skrivet av Majinbuu:

Sinnesjukt hela grejen, är väl första jag tänker på.

Unikt inlägg, tänkte jag.

Medlem

Det här "börjar bli" (läs: har varit länge) urfånigt! :/

Medlem

Tror ni Star citizen kan komma till XBOX & PS? Tyvärr tror jag inte det

signatur

PEACE✌️

Medlem
Skrivet av Geijmer:

Tror du det kommer till PC?

Medlem
Nej!
Skrivet av Geijmer:

Nej, men kanske en nörfad version av Squadron 42.
SC skulle inte funka på konsol!

signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem

Största griften i modern tid?

Medlem

Synd att folk köper sig in i en sån här scam

Medlem

hahahaah vilka muppar.

Medlem

Sjuka pengar för ett spel som kanske aldrig släpps i final version.

Medlem
Skrivet av lolipopapa1:

Synd att folk köper sig in i en sån här scam

Tror inte du förstår hur en scam fungerar. När du blir scammad så får du inget tillbaka. Star Citizen var till en början tänkt att bara vara en spirituell uppföljare av Wing Commander och Freelancer, och spelet har sedan långt tillbaka erbjudit det som utlovades. Det enda som egentligen saknas från Kickstarter-kampanjen är Squadron 42, som då utlovade en ganska basic storydriven singleplayer-kampanj, men som numera är en fullfjädrad AAA-titel. Folk som fortsätter att investera i Star Citizen vet exakt vad de investerar i.

Medlem

Kommer denna tråd ha massor av använder igen som försvarar denna "absolut inte en scam" produkten?

Medlem
Skrivet av mobmoben:

Kommer denna tråd ha massor av använder igen som försvarar denna "absolut inte en scam" produkten?

Hur är produkten en scam tänker du? Har du provat spelet?

signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

3 dl vetemjöl
6 dl mjölk
3 ägg
½ tsk salt
2 tsk strösocker (justeras efter smak)
Skall stekas i rikligt med riktigt smör så klart!
Räcker till 8 pannkakor typ.

Tänkte jag lägger till receptet på mina favoritpannkakor så gör vi den här tråden lite mer värd att läsa. För vi alla vet ju vart den här tråden är på väg.

Medlem

Var och en avgör väl hur mycket ett spel är värt för dom.

Medlem

Håll i er, nu kör vi i kommentarsfältet!

Medlem
Skrivet av karatekex:

Tror du det kommer till PC?

Finns redan döh 😂

signatur

PEACE✌️

Medlem
Skrivet av SCORPION2000:

Nej, men kanske en nörfad version av Squadron 42.
SC skulle inte funka på konsol!

Såklart det kan funka.

signatur

PEACE✌️

Medlem
Skrivet av HiRoller:

3 dl vetemjöl
6 dl mjölk
3 ägg
½ tsk salt

Tänkte jag lägger till receptet på mina favoritpannkakor så gör vi den här tråden lite mer värd att läsa. För vi alla vet ju vart den här tråden är på väg.

Hur många år tar det innan du har gjort klart pannkakorna?

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Tror inte du förstår hur en scam fungerar. När du blir scammad så får du inget tillbaka. Star Citizen var till en början tänkt att bara vara en spirituell uppföljare av Wing Commander och Freelancer, och spelet har sedan långt tillbaka erbjudit det som utlovades. Det enda som egentligen saknas från Kickstarter-kampanjen är Squadron 42, som då utlovade en ganska basic storydriven singleplayer-kampanj, men som numera är en fullfjädrad AAA-titel. Folk som fortsätter att investera i Star Citizen vet exakt vad de investerar i.

Lite halvdålig definition av "att bli scammad". Snarare att inte få något alls är det väl mer att man inte får man blivit lovad eller köpt.

Finns väldigt många scams på tex. Amazon där man får en vara och så är det inte rätt grejer, typ USB kablar (står att det stödjer si och så men håller inte rätt överföringshastighet i verkligheten etc.). Den funkar till synes men det är långt ifrån kabeln man blev såld.

Medlem

sjuka pengar för bara nåt spel, galenskap.

signatur

//monster

Medlem
Skrivet av HiRoller:

3 dl vetemjöl
6 dl mjölk
3 ägg
½ tsk salt

Jag brukar byta ut ca 1 dl mjölk mot mineralvatten.
Kanongott 👍

Medlem
Skrivet av Fiddi:

Lite halvdålig definition av "att bli scammad". Snarare att inte få något alls är det väl mer att man inte får man blivit lovad eller köpt.

Finns väldigt många scams på tex. Amazon där man får en vara och så är det inte rätt grejer, typ USB kablar (står att det stödjer si och så men håller inte rätt överföringshastighet i verkligheten etc.). Den funkar till synes men det är långt ifrån kabeln man blev såld.

Kanske lite klent definierat, men poängen kvarstår dock. Star Citizen erbjuder mer än vad som utlovades under kickstartern, men eftersom att det fortfarande finns funktioner planerade så förblir spelet i alphastadiet då det är så utvecklingscykeln fungerar för mjukvara. Pre-alpha > Alpha > Beta > RC > RTM (Going gold) > Release. Så länge man inte uppnått "feature complete" så övergår man inte till beta, då det är här man finpolerar allt, man lägger inte till nya funktioner. Så bara för att Star Citizen fortfarande är i alpha så behöver det inte betyda att inget händer och att kunderna luras på pengar. De som betalat får definitivt valuta för sina pengar.

Sjukt att folk köper detta och inte gör återköp när man kan det i upp till 30 dagar från köpet (scam).
Man skulle nästan kunna tro att folk tycker det är roligt ju!

Alltid samma sak i varenda tråd... Men det gör ju ingenting egentligen, servrarna är fullsmockade som det är.

signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Medlem
Skrivet av Geijmer:

Såklart det kan funka.

SC nej knappast! SQ42 visst det kan fungera på konsoler men nörfad version.

signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem

Ingen nämner att diverse CoD-spel har kostat mer än Star Citizen (än så länge) att ta fram. Jag förstår inte hur - dom spelen har ju nära noll innehåll i jämförelse.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_most_expensive_video_ga...

Medlem
Skrivet av superapan:

Ingen nämner att diverse CoD-spel har kostat mer än Star Citizen (än så länge) att ta fram. Jag förstår inte hur - dom spelen har ju nära noll innehåll i jämförelse.

Det är för att 800 miljoner är mer än både 700 miljoner och 640 miljoner.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Kanske lite klent definierat, men poängen kvarstår dock. Star Citizen erbjuder mer än vad som utlovades under kickstartern, men eftersom att det fortfarande finns funktioner planerade så förblir spelet i alphastadiet då det är så utvecklingscykeln fungerar för mjukvara. Pre-alpha > Alpha > Beta > RC > RTM (Going gold) > Release. Så länge man inte uppnått "feature complete" så övergår man inte till beta, då det är här man finpolerar allt, man lägger inte till nya funktioner. Så bara för att Star Citizen fortfarande är i alpha så behöver det inte betyda att inget händer och att kunderna luras på pengar. De som betalat får definitivt valuta för sina pengar.

Det är väl inte helt korrekt att Star Citizen erbjuder mer än vad som utlovades under kickstartern. Det du nog menar är att det erbjuder andra saker än vad som utlovades under kickstartern, dvs. inte det som utlovades och med urusel prestanda dessutom 90% av spelare ligger under 60FPS och just nu 5 min laddningstid i snitt, enligt deras egna statistik (är det "mer än vad som utlovades under kickstartern", eller var kickstartern så längesedan att 30FPS var standard? ).
Utöver det är det lite väl fyrkantigt att uttala sig om att "det är så utvecklingscykeln fungerar för mjukvara", Man övergår inte till beta tills det som är nödvändigt för en första version är mer eller mindre. Det är mängder på mängder av mjukvara, inte bara spel, där de lägger till funktioner (stora som små) i både beta-stadiet och även (och speciellt) efter ett första släpp.

Att folk blir lurade på pengar har inte särskilt mycket med att "inget händer" men mer hur ofantligt långsamt och oseriöst utvecklingen har till dagen skötts. Generellt urkass kommunikation (särskilt i samband med problem eller förseningar), lovade datum (vissa som kom och gick utan kommunikation). Inte nog med det så målade de in sig i ett hörn (tidsmässigt och arbetsmässigt) när de envisas om att släppa skepp där allt är lappat ihop över vad som finns tillgängligt för stunden, där majoriteten av skeppen har och kommer behöva byggas om till nya system konstant (ofta helt och hållet), vilket motsvarar ett jäkla slös på pengar och tid.

Koppla denna hanteringen till att de har några av de mest hutlösa mikrotransaktionerna så finns det inte mycket som talar för att någon borde ha förtroende för att de faktiskt klarar av att utveckla ett sammanhängande spel (vilket de inte gjort än på långa vägar).
Tycka vad man vill om löftena och planeringen, men varken löften eller planering är värt något när utförandet inte håller måttet. Så det är inte helt orimligt att många har perspektivet att detta skulle vara en scam. Så de kan kalla stadiet de är i precis vad de vill, det förändrar inte situationen, man kan inte bara gömma sig bakom ett ord (som då vissa använder som ett buzzword likt en sköld för kritik), borde man ha samma inställning på Steam Early Access, där spel kan vara i total misär i år utan släpp?

Sammanfattningsvis är det väl en "smaken är som baken" situation, där vi alla har olika perspektiv och standarder över vad som är acceptabelt, värt det och roligt.

Medlem
Skrivet av superapan:

Och det dyraste spelet någonsin…. monopoly go!
Jag känner mig något skeptisk till denna lista.

12
Skriv svar