Stora ryktestråden för "Switch 2"
Undrar hur Nintendo ska styra upp kameran så att folk inte spammas med genitalier i chatten?
Man lirar enbart med sina vänner på den chatten!
Det kommer inte att gå chatta med andra så "problem solved".
Med parental code app så kan föräldrar ha stenkoll sina barns-konton och bara se till att man addar sina vänner och inte okända dårar på internet!
Undrar vad dom baserar på att få en invite på MyNintendo...varit NSO medlem sen start o spelat massor men fick inget
Har du alla mail och erbjudanden påslagna? Jag gjorde en Metroid enkät efter Prime Remastered också som kanske boostade mig
Har du alla mail och erbjudanden påslagna? Jag gjorde en Metroid enkät efter Prime Remastered också som kanske boostade mig
Ja jag får mail från nintendo med erbjudande o nyhetsbrev
Undrar vad dom baserar på att få en invite på MyNintendo...varit NSO medlem sen start o spelat massor men fick inget
Vet inte heller. Tror jag har 12 raka år med Switch Online nu. Jag har förvisso bokat från webbhallen redan, men tänkte ändå att man skulle hålla koll på tyska Nintendo utifall att.
Ja jag får mail från nintendo med erbjudande o nyhetsbrev
Så här ser det ut på mitt konto. Mail och data.
När annonseras nästa zelda?
Skulle vi veta det skulle vi alla köpa Nintendo aktier
När annonseras nästa zelda?
Nu när det kommer uppdateringar till dom gamla, jag skulle gissa 3 år och släpps om 4 år.
Switch 2 är mer kraftfull än vi trodde. Ska bli kul och se när tredjepartarna kommit igång på allvar med devkitsen.
Tror tyvärr det blir som på Switchen att Nintendo (och dess nära partners) är experter på att utnyttja hårdvaran, men att tredjepartsspel blir lite hit or miss, men såklart inte kan utmana Ps5/Series X/PC i grafisk prestanda.
Och sen kommer Game Freaks fortsätta göra de fulaste spelen i mannaminne.
https://www.spelbutiken.se/produkt/nintendo-switch-2-mario-ka...
7K på spelbutiken nu iaf.
https://www.spelbutiken.se/produkt/nintendo-switch-2-mario-ka...
7K på spelbutiken nu iaf.
De har varit billigare än andra från start, och gick ut i sociala medier med att priset konkurrenter satt inte alls är det rekommenderade utan helt enkelt en konsekvens av de svenska butikernas prissättning. Om det stämmer vet jag ej, men de sa så iaf.
Dock har jag nog aldrig någonsin fått något på release från Spelbutiken tyvärr, så jag undviker dem. Jag står kvar på Arcade Dreams (där jag också hade rabattkod så själva konsolen kostade 5800 eller något) och hoppas få den på release. Får jag inte det så får jag mer tid att avboka om jag ångrar mig för sjuttielfte gången x)
Man lirar enbart med sina vänner på den chatten!
Det kommer inte att gå chatta med andra så "problem solved".
Med parental code app så kan föräldrar ha stenkoll sina barns-konton och bara se till att man addar sina vänner och inte okända dårar på internet!
Vaddå brukar du inte visa kuken för dina vänner eller?
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Bild på rainbow road har läckt! Och Nash Weedle tycks ha information om Mario Kart World- directen! Eller ja, han säger tydligen mest att den kommer få folk att bli tysta då den tydligen kommer visa väldigt mycket nytt och omvälvande för serien. De kanske till och med lyckas motivera spelets höga pris? Ska bli spännande att se vad de har utöver det vi redan sett på directen och Treehouse-sändningarna.
Vet inte heller. Tror jag har 12 raka år med Switch Online nu. Jag har förvisso bokat från webbhallen redan, men tänkte ändå att man skulle hålla koll på tyska Nintendo utifall att.
Haha, ja du om någon borde ju få erbjudandet då du t.om. varit medlem av NSO 5 år längre än tjänsten ens funnits. Snacka om lojalt fan det.
Riktigt dålig svärta samt IPS glow.
Nja, svärtan blir säkert medioker, men det är ju omgivningsljus som reflekteras på den bilden, inte skärmglow.
Riktigt dålig svärta samt IPS glow.
IPS har risig bottensvärta men färgerna och betrakningsvinkel blir iallafall bra. Hade varit trevligt om det är IPS Black.
Haha, ja du om någon borde ju få erbjudandet då du t.om. varit medlem av NSO 5 år längre än tjänsten ens funnits. Snacka om lojalt fan det.
Nja, svärtan blir säkert medioker, men det är ju omgivningsljus som reflekteras på den bilden, inte skärmglow.
Är det så nyligen!? Minnet är kort men dåligt. Hade för mig det kom nära lanseringen. Edit. Switchen är ju typ bara åtta år. Vet inte hur jag tänkte där... Pandemi i guess... Men då kan jag iaf säkert säga att jag haft det sedan start och utan uppehåll. 😆 Enda som varierat är om det varit familjeversionen, expansion pack eller billigaste varianten.
Däremot kanske jag nekat data att delas någon gång. Det brukar jag göra. Men allt ser ut att vara påslaget när jag loggar in på mynintendo.
Så om jag förstår det hela rätt så för Switch 1 spel att fungera på Nintendo Switch 2 så används en form av translation layer i stället för emulator på ett liknande sätt som Proton fungerar på Steam deck där Windows spel översätts till Linux.
Med "translation layer" behöver de inte emulera hela Switch 1 hårdvaran vilket annars skulle ta mer processor kraft och skulle påverka batteritiden negativt.
Nackdelen är ju dock att det kan bli en del problem, precis som det finns en del spel på Steam Deck som inte fungerar perfekt.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Så om jag förstår det hela rätt så för Switch 1 spel att fungera på Nintendo Switch 2 så används en form av translation layer i stället för emulator på ett liknande sätt som Proton fungerar på Steam deck där Windows spel översätts till Linux.
Med "translation layer" behöver de inte emulera hela Switch 1 hårdvaran vilket annars skulle ta mer processor kraft och skulle påverka batteritiden negativt.
Nackdelen är ju dock att det kan bli en del problem, precis som det finns en del spel på Steam Deck som inte fungerar perfekt.
Och hur fungerar detta med Switch 2 edition av spel? Exempelvis Metroid Prime Beyond är det ju sagt att man får Switch 1-versionen även om man köper det till Switch 2 (+uppgraderingskod.)
Och hur fungerar detta med Switch 2 edition av spel? Exempelvis Metroid Prime Beyond är det ju sagt att man får Switch 1-versionen även om man köper det till Switch 2 (+uppgraderingskod.)
Fast detta var väll ett missförstånd?! Man får Switch 2 versionen på en Switch 2 kasett, som jag förstått det hela om du köper fysiskt.
Om spelen har kompilerats om (och eventuellt patchats) för att köra på Switch 2 så kommer de inte behöva emuleras. Detta kommer så klart behöva att man laddar ner en uppdatering. Rena Switch 1 spel kommer behöva emuleras. En Switch 2 Edition kommer ju vara gjord för Switch 2, och garanterat kommer Switch 1 versionerna köra utan emuleringlagret också.
Det är väl just det som anses med de gratis uppgraderingarna som de listar här: https://www.nintendo.com/us/gaming-systems/switch-2/transfer-...
Kan också tänka mig att det blir tvång att alla nya spel som kommer ska vara kompilerade för bägge konsolerna.
Fast detta var väll ett missförstånd?! Man får Switch 2 versionen på en Switch 2 kasett, som jag förstått det hela om du köper fysiskt.
Missförstånd? Berätta mer. Det står ju på fodralet till Switch 2-spelet att man får spelet på Nintendo Switch +ett uppgraderingpaket. Menar du att om man köper det på Switch1 och sedan köper uppgraderingspaketet så slipper man också det här "emuleringslagret"?

1. Svart ram runt skärmen. Kan används för att jämföra hur bra "svärtan" är på panelen.
2. Blå/grå dassig svärta.
3. IPS glow runt objekt som visas på skärmen och syns extra tydligt vid "svart" bakgrund.
4. Ljus som reflekteras på skärmen.
The truth is out there, but so are lies.
Missförstånd? Berätta mer. Det står ju på fodralet till Switch 2-spelet att man får spelet på Nintendo Switch +ett uppgraderingpaket. Menar du att om man köper det på Switch1 och sedan köper uppgraderingspaketet så slipper man också det här "emuleringslagret"?
Det har kommit lite olika information om vad som faktiskt är i fodralet för Switch 2 Edition.
1. Switch 1 kassett + kod för digital upgrade (det första som sades)
2. Switch 2 kassett med upgrade, fungerar bara på Switch 2 (senaste svaret om vad som gäller)
Om vi jämför med Pokemon Violet/Scarlet + The Hidden Treasure of Area Zero så är texten väldig snarlik: "This product includes both the Pokémon Violet game and Pokémon Violet: The Hidden Treasure of Area Zero DLC. Additional download required."
Notera att i denna så står det att extra nedladdning just för att DLC1 finns med, men inte DLC2 då detta släpptes efter. I detta fall ligger licensen för DLC på kassetten.
Nintendo brukar vara tydliga med vad som ingår, code-in-box, game-card-key eller om nedladdning krävs. Just nu känns det lite otydligt med vad som gäller, men inget nämns om koder eller nedladdningar på Switch 2 Editions.
EDIT:
Lusläste lite extra på Nintendos hemsida och jag tror första informationen om kassett + kod kommer från att man kommer kunna köpa koder i butik för att uppgradera sitt gamla Switch 1 spel till Switch 2 Edition.
Upgrade packs can be purchased on Nintendo eShop, My Nintendo Store or at retailers.
Nintendo eShop
You can find and purchase upgrade packs in Nintendo eShop, accessible via the HOME Menu. You can search for and purchase them on Nintendo's website.
My Nintendo Store
You can find and purchase upgrade packs on My Nintendo Store.
Retailers
You can purchase download codes for upgrade packs at retailers that sell Nintendo games.
To download the upgrade pack, please visit Nintendo eShop and redeem the download code on the card.