Fromsoftware lovar att de inte skiftat fokus till multiplayer

Robot
Fromsoftware lovar att de inte skiftat fokus till multiplayer
Medlem

Ser gärna ett Bloodborne 2 eller Dark Souls 4 hellre än ett nytt Elden Ring.
Och ser även hellre att de fortsätter på singleplayerspåret så känns ju ändå bra att de säger att det kommer mer sånt.
Men låter ju även som att det kommer komma mer multiplayerprodukter också. Men återstår väl att se hur de flyger när de väl släpps snart även om jag personligen är lite skeptisk till det spåret.

Medlem

Det tackar vi för.

Releasehästryttare

Det är dags för nått annat nu som inte är ett souls spel!

Skrivet av Devan:

Var väl inte allt för länge sen dom släppte Armored Core VI.

signatur

00:00:02:42

Medlem

Tackar för det! Kommer säkert ha kul med Nightreign men är en singelplayer individ till största delen, ser fram emot mer äventyr från dom!

Skrivet av Devan:

Skrivet av Sphere Of No-Form:

och även Sekiro.

Det finns andra utvecklare att spela spel ifrån om man inte vill ha Souls spel. Jag vet, big surprise!

signatur

Missbrukare av Souls

Skribent
Skrivet av Sphere Of No-Form:

Jag hoppas vi får en uppföljare till den serien snabbare än mellan 5 och 6.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

De kan göra vad de vill så länge det är singleplayer games, då är det intressant.

Medlem

AC6 expansion eller AC7 pls! Eller sekiro-liknande. Hoppas de lär sig massor av mp experiment-titlarna och ger oss riktig cool i kommande spel istället för det som finns i elden ring och dark souls.

Medlem

Det här året och nästa kommer att bli intressant med mera multiplayer vänliga Souls spel. Kommer att köpa båda.

Medlem

Nytt Armored Core snälla fantastick underrated serie

Medlem

Jag tror nog Miyazaki har jobbat på nästa storspel utöver The Duskbloods, som inte blir konsolexklusivt(förhoppningsvis). Tyvärr lär det dröja tills vi får se det då vi har Nightreign och Duskbloods först. Gissar på att vi får se det sent 2026 med release 2027.

Eller så blir det Armored Core-teamet som släpper sitt spel 2027 och Miyazakis nästa 2028.

Vad dom än gör kommer jag spela det(när det inte är konsolexklusivt), finns inget jag "helst" vill ha, förutom att det är mer single-player fokuserat då.

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Dödgrävaren

Ett straight up co-op fokuserat spel a'la Hazelight hade varit jäkligt intressant att se från From.

Medlem

Hoppas Duskbloods floppar så att de inser att det är singleplayer som är Froms storhet.

signatur

Memento Mori

Skrivet av Slimebeast:

Hoppas Duskbloods floppar så att de inser att det är singleplayer som är Froms storhet.

Jag kan tycka att det låter lite egoistiskt.

Håller med om att deras sp spel är riktigt bra och tyvärr mycket mek att få ihop till coop eller inte tilltalar alla men om Duskbloods blir en megasuccé så är det väl kul för många men inte för oss.

signatur

”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi

Medlem

Om ett år är det 10 år sedan Dark souls 3 släpptes(obligatorisk fan vad jag är gammal kommentar). Kanske dags för något nytt i den sagan?

Medlem
Skrivet av philgapin:

Om ett år är det 10 år sedan Dark souls 3 släpptes(obligatorisk fan vad jag är gammal kommentar). Kanske dags för något nytt i den sagan?

Helt klart! Dark Souls IV vore grymt eller en helt ny saga, kanske Sci-fi souls? Dock gillar jag främst dark fantasy så skulle inte tacka nej till DS4 eller ett nytt Bloodborne. Väntar fortfarande på att FromSoft ska överträffa sig själva sedan drakbanan i DS2, helt otroligt bra bana.

Medlem

Vet inte var jag läste detta men tror jag läste nån stans att Miyazaki sagt att han var intresserad att göra något mer utanför "Dark Fantasy" settingen? Läste att det kanske var nånting med cowboys och pistoler. Skulle va coolt att få ett Dark Dead Redemption Souls xD

signatur

Den som vet vet.

Medlem
Skrivet av Monki Rauklund:

Jag kan tycka att det låter lite egoistiskt.

Håller med om att deras sp spel är riktigt bra och tyvärr mycket mek att få ihop till coop eller inte tilltalar alla men om Duskbloods blir en megasuccé så är det väl kul för många men inte för oss.

Klart det är egoistiskt. Skulle From visa sig vara duktiga på en annan genre (som jag inte gillar), kommer resurser fördelas ditåt och det blir färre spel som Souls, Armored Core och Sekiro.

Det som är så otroligt med From är inte bara att de gör världens bästa spel, utan att de lyckas göra ett nytt minst var 3:e år. Jag vill att det ska fortsätta.

Oblivion är mitt bästa spel genom alla tider och det var sorgligt hur Bethesda började snöa in sig på multiplayer och på att hitta på Todds egna dröm-IP (katastrofala Starfield), plus att de trots enorm tillväxt av studion slöat till sig och gått från att släppa spel var 3:e år till att ta 6-7 år på sig för att göra ett spel.

I jämförelse så är From ett mirakel.

signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av BlueTeam:

Helt klart! Dark Souls IV vore grymt eller en helt ny saga, kanske Sci-fi souls? Dock gillar jag främst dark fantasy så skulle inte tacka nej till DS4 eller ett nytt Bloodborne. Väntar fortfarande på att FromSoft ska överträffa sig själva sedan drakbanan i DS2, helt otroligt bra bana.

Haha, kallar vi det för "banor" i Dark Souls nu?

Hur som helst, vad var drakbanan i Dark Souls 2? Minns inte.

signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

https://darksouls2.wiki.fextralife.com/Dragon+Aerie

Och ja en Remake (inte remaster) på DS2 SOTFS i klass med Demon's Soul Remaken samt Dark Souls 4 står högst upp på min önskelista.
Bloodborne 2 hade också varit trevligt men jag föredrar Dark Souls

Medlem

Verkligen en högoddsare med en nyversion av det sannolikt mest utskällda (i sammanhanget) soulsspelet- DS2, men visst hade det varit välkommet!

Älskade det. I synnerhet när alla DLC kom. De var helt magiska. Har många hundratals speltimmar i DS2 med dubbla platinum på PS 🙃

Mer eller mindre renodlade MP-spel har jag däremot inget intresse av.

Medlem
Skrivet av markusas:

Och ja en Remake (inte remaster) på DS2 SOTFS i klass med Demon's Soul Remaken samt Dark Souls 4 står högst upp på min önskelista.

Remake vore nice men jag skulle även bli lycklig om SotFS släpptes till Switch 2 typ oförändrat. Underbart spel som förtjänar mer kärlek.

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Visste inte vad jag skulle kalla världen/platsen/kapitlet... men Dragon Aerie är helt fantastisk med en sagolik atmosfär som fullkomligt kryllar av hundratals flygande drakar i himlavalvet. Även om det hela säkert är en fasad så var jag helt golvad av atmosfären.

Om det är något jag gillar med FromSoft så är det förmodligen deras förmåga att skapa levande världar som dryper av atmosfär. Detta tillsammans med stridsmekanik i världsklass och en belönande svårighetsgrad tröttnar jag aldrig på konceptet.

Medlem
Skrivet av markusas:

Skrivet av BlueTeam:

Visste inte vad jag skulle kalla världen/platsen/kapitlet... men Dragon Aerie är helt fantastisk med en sagolik atmosfär som fullkomligt kryllar av hundratals flygande drakar i himlavalvet. Även om det hela säkert är en fasad så var jag helt golvad av atmosfären.

Om det är något jag gillar med FromSoft så är det förmodligen deras förmåga att skapa levande världar som dryper av atmosfär. Detta tillsammans med stridsmekanik i världsklass och en belönande svårighetsgrad tröttnar jag aldrig på konceptet.

Vad kul att ni gillar Dark Souls 2. Jag älskade det lika mycket som ettan.

Nu minns jag drakkartan. Den kändes ganska fientlig med just atmosfären.

signatur

Memento Mori

Medlem

Märks att Dark Souls 2 finns i två läger, de som föredrar originalet och de som föredrar SOTFS. Själv föredrar jag originalet då jag tycker SOTFS gjorde mycket av det som jag anser vara viktigt till det sämre.
Sen är tvåan otvivelaktigt den svagaste länken i trilogin, storyn är direkt svag och bosstriderna är bara många till antalet men få som spelarna kan knyta an till och bry sig om utan de är mest hinder på resan. Centrala huben på resan är dock helt fantastiskt uppbyggd och den klart bästa i serien.

Jag tror helt ärligt att Dark Souls-sagan är stängd efter den tredje delen. De här live service-försöken som de håller på med nu är inte för mig men det kanske kan locka fler till att spela exempelvis Elden Ring som är en upplevelse som fler borde få uppleva i sin helhet. Sen att Dark Souls 1 är det bästa spelet som någonsin gjorts är något helt annat, tror det är svårt att locka nya spelare till ett spel som kanske både ser lite mossigt ut och en spelkontroll som upplevs lite fyrkantig med dagens mått mätt.

Jag hoppas verkligen att From inte gör fler remakes iaf utan satsar på nya upplevelse.

Medlem
Skrivet av Joewson:

Märks att Dark Souls 2 finns i två läger, de som föredrar originalet och de som föredrar SOTFS. Själv föredrar jag originalet då jag tycker SOTFS gjorde mycket av det som jag anser vara viktigt till det sämre.
Sen är tvåan otvivelaktigt den svagaste länken i trilogin, storyn är direkt svag och bosstriderna är bara många till antalet men få som spelarna kan knyta an till och bry sig om utan de är mest hinder på resan. Centrala huben på resan är dock helt fantastiskt uppbyggd och den klart bästa i serien.

Jag tror helt ärligt att Dark Souls-sagan är stängd efter den tredje delen. De här live service-försöken som de håller på med nu är inte för mig men det kanske kan locka fler till att spela exempelvis Elden Ring som är en upplevelse som fler borde få uppleva i sin helhet. Sen att Dark Souls 1 är det bästa spelet som någonsin gjorts är något helt annat, tror det är svårt att locka nya spelare till ett spel som kanske både ser lite mossigt ut och en spelkontroll som upplevs lite fyrkantig med dagens mått mätt.

Jag hoppas verkligen att From inte gör fler remakes iaf utan satsar på nya upplevelse.

Jag gillar mycket med DSII:SOTS men som du säger fanns det mycket som inte passade in. En del av fienderna såsom sköldpadsmännen (överallt) kändes opassande medan elefantmännen (fanns typ två i hela spelet, haha) var riktigt coola. Bossarna var väl inte särskilt minnesvärda i jämförelse med DS och DS III, kan kanske komma ihåg den återkommande ryttaren, sista bossen, draken och kungen.

Var ju ett tag sedan jag spelade 2:an, men det som gav störst intryck var miljöerna som varierade från stundtals generiska till riktigt imponerande (underjorden, drakbanan, piratbanan). Det var också lite coolt att det fanns så många hemligheter. Sedan var det lite underligt att man kunde ta död på alla fiender till den grad att de slutade att respawna.

Till sist så hade DSII kanske de två bästa expansionerna i serien vilket lämnade en god eftersmak efter en genomspelning.

Vore tråkigt om vi aldrig får ett nytt Dark Souls, men jag kan förstå om de känner sig färdiga med serien.

Medlem
Skrivet av BlueTeam:

Jag gillar mycket med DSII:SOTS men som du säger fanns det mycket som inte passade in. En del av fienderna såsom sköldpadsmännen (överallt) kändes opassande medan elefantmännen (fanns typ två i hela spelet, haha) var riktigt coola. Bossarna var väl inte särskilt minnesvärda i jämförelse med DS och DS III, kan kanske komma ihåg den återkommande ryttaren, sista bossen, draken och kungen.

Var ju ett tag sedan jag spelade 2:an, men det som gav störst intryck var miljöerna som varierade från stundtals generiska till riktigt imponerande (underjorden, drakbanan, piratbanan). Det var också lite coolt att det fanns så många hemligheter. Sedan var det lite underligt att man kunde ta död på alla fiender till den grad att de slutade att respawna.

Till sist så hade DSII kanske de två bästa expansionerna i serien vilket lämnade en god eftersmak efter en genomspelning.

Vore tråkigt om vi aldrig får ett nytt Dark Souls, men jag kan förstå om de känner sig färdiga med serien.

Du kunde, rent krasst, halvt låsa dig ute från att gå vidare i spelet utan direkt förklaring i SOTFS, utan att spoila för mycket. Antingen fick du kämpa dig igenom ett område som du egentligen inte var rätt utrustad för eller börja om och göra andra val på vägen.

Ivory King har snöhelvetet så även om DLCn avslutar bra så är vägen dit helt fruktansvärd och dör du på en viss boss så är det tillbaka och springa i snöstormen. Den passagen kan brinna i helvetet för att tala klarspråk.

DS3 hade ändå fantastiska DLC och rankar dem högre även om det finns mycket bra i DS2 DLC också. Att spela DS2 utan DLC är som ett helt annat spel, ett sämre spel trots ovan nämnda passage.

Jag vet inte rent storymässigt vad de ska göra med ett Dark Souls 4, det känns som de knöt ihop säcken rätt bra i DS3. Visst fanns det en viss öppning i något av sluten men det kändes ändå som att det fick ett värdigt slut.

Medlem

Jag har aldrig skippat ett From Software spel förut. Varit på dag 1 varje gång ett nytt spel släppts. Men nu har jag skippat Armored Core 6 "såg för ADHD action ut för mig" och jag tänker skippa både Elden Ring: Nightreign och Duskbloods. Är noll intresserad av coop/pvpve focus som detta.

Nightreign ser helt ointressant och tänker inte köpa Switch 2.

signatur

Den som vet vet.

1
Skriv svar