Letar du upp "Best tips for [INSERT GAME]"

Medlem
Letar du upp "Best tips for [INSERT GAME]"

Jag har precis börjat spelat pacific drive och fastnade I hur man skulle lämna ett område, det är inte bara och åka till utgången sen är det klart, det är lite extra steg.

Jag letade upp en youtube video som förklarar hur man gör och klickade på en video som hade "25 nybörjar tips" . Jag tänkte att jag kunde se hela klippet för att veta vad det är för bra saker arr kunna. Men eftersom att jag precis har börjat spela spelet så "spoila" videon saker som jag gissar på kommer presenteras för mig I spelet relativt tidigt. Men jag upplevde också att den förstörde charmen I att upptäcka saker själv och själv hitta bästa lösningar till saker (lära mig av mina misstag) så jag stängde av videon.

Jag började då tänka på när är det okay att ta reda på saker på internet och när är det inte okay. Jag vill bara vara tydlig med att det är personligt, jag tror att åsikterna kommer spreta mycket så det finns inget rätt eller fel.

Men hur tycker ni andra? Pacific drive känner jag att jag vill upptäcka allt själv men när jag spelar from software spel brukar jag googla bästa vapnet för min spelstil och tips på hur jag dödar en boss (efter att ha försökt ett antal gånger) men det är för att ha en chans att kunna klara spelet.

Medlem

Jag försöker oftast undvika hjälp men ibland fastnar man på något och känner att det inte är roligt längre att försöka hitta lösningen själv. Chatgpt är faktiskt rätt bra på att ge lagom hjälp om man formulerar sig rätt annars söker jag på Youtube. Ett väldigt bra sätt på Youtube är att ta fram en let's play och spola fram till samma ställe som man sitter fast vid och bara se den biten. Jag undviker oftast "best tips for...." då det ofta tar bort sådant som är trevligt att komma på själv.

Medlem

Första genomspelningen av ett spel försöker jag alltid ha det så spoilerfritt som möjligt. Om det är ett spel jag är intresserad av så läser jag inte ens recensionerna av spelet. Kolla på screenshots, och läser betyget, om något.

Enda undantaget är om jag fastnar på något pussel, då kan jag, om jag blir tillräckligt frustrerad, googla lösningen på detta.

Andra genomspelningen så är det annorlunda. Då kan jag med fördel kolla på videos likt den TS nämner, för att få ut så mycket som möjligt av spelet.

signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Releasehästryttare
1
Skriv svar