Switch 2 – första intrycken
Som jag förstår det är den bakåt kompatibel med spel från Switch. Gäller det bara digitala spel eller finns det plats för Switch kassetter?
De gamla kassetterna funkar även i switch 2.
Alltid kul med ny hårdvara och nya spännande funktioner.
För egen del tror jag den blir på tok för dyr med tanke på hur pass lite OG-Switchen har använts här hemma. Hittar Roblox till maskinen kanske barnen blir något mer intresserade, sorgligt nog:P.
Är King K Rool kvar eller är han ute ur leken?
Var väl ett bra tag sen han var med i ett DK? Bra slutboss var han iaf!
Varför sätter inte Nintendo Retro Studios på en tvättäkta remake av Country-trilogin från SNES? Hade ju varit lite av en dröm om det släpptes.
Är Donkey kong en reboot eller en uppföljare? Finns Kong familjen kvar? Är King K Rool kvar eller är han ute ur leken?
De dyker i alla fall upp lite snabbt i Mario filmen, men är de en aktiv del av DK:Bonanza?
Det är ett helt nytt spel men jag har inte hittat något om när det utspelas eller vad man slåss mot.
En sak som jag inte riktigt hajat.
Om man kör en gammal switch kassett i switch 2. Får man bättre grafik då eller är det bara bättre fps och flyt ?
Vad kommer switch2 uppgraderingarna till vissa spel som har det, kosta ?
Det kommer nog bero hur de väljer för varje spel men i de bästa fall verkar man få både bättre grafik och bättre flyt. Inget pris är släppt än vad jag vet om kostnaden för uppgraderingen.
Förr överraskade de mer. Nu börjar de bli som Sony och bara numrerar sina konsoler.
Switch 2... pfft... äh...
Varför inte ta ut svängarna som Microsoft gör?
Ena stunden förändras allt för fort och nästa för långsamt..
Ad hoc addendum
Ena stunden förändras allt för fort och nästa för långsamt..
Jag tycker ändå att det är bra att de gör det enklare för oss att veta vilken konsol man köper.
Om man kör en gammal switch kassett i switch 2. Får man bättre grafik då eller är det bara bättre fps och flyt ?
---
Ingen vet ännu då konsolerna ännu inte har testats oberoende.
Men kikar man på andra konsolluppgraderingar där man introducerat bättre hårdvara i en pågående generation, så spel är bakåtkompatibla, så har det i princip alltid inneburit bättre flyt i spel oavsett om ett spel får en uppgraderingspatch eller inte. Detta då det i grunden är snabbare hårdvara med bättre prestanda. Bättre grafik kommer dock förmodligen kräva en patch på switch 2. Detta då de inte har gått ut med att de har någon form av generell filtreringsteknik på äldre spel som tex PS5 Pro kör.
Jag kan köpa att Nintendo inte behöver uppfinna hjulet igen eller ändra ett vinnande koncept men jag hade ändå hoppats på lite större förändringar med Switch 2. Gillar rumblefunktion och det större formatet men är rädd för att Switchen mest skulle ligga oanvänd om jag köper Switch 2. För mig känns det fortfarande mer som en buffad Switch Pro. Kanske blir ett köp längre fram när jag ser mer av spel, prestanda.
Det är väl tyvärr för riskabelt att vara innovativ i den här branschen, oavsett om det står Microsoft, Sony eller Nintendo på konsolen.
Jag kan köpa att Nintendo inte behöver uppfinna hjulet igen eller ändra ett vinnande koncept men jag hade ändå hoppats på lite större förändringar med Switch 2. Gillar rumblefunktion och det större formatet men är rädd för att Switchen mest skulle ligga oanvänd om jag köper Switch 2. För mig känns det fortfarande mer som en buffad Switch Pro. Kanske blir ett köp längre fram när jag ser mer av spel, prestanda.
För min del så delar jag "switch pro" känslan. Men samtidigt så kanske det är OK med tanke på hur lyckad plattformen varit? If it isnt broken, dont fix it.
Tror ni Pro kontrollern till Switch fungerar på Switch 2?
Ja. Det kan man. Officiell confirmation här:
Det du går miste om då är de två extra knapparna och hörlursutgången som switch 2 pro kontrollen har.
Officiellt = 6 795 kr på Komplett och Webhallen…och 7 490 för bundeln… blir ju 700 för spelet…
På Retro spelbutiken ser man ut att kunna få bundeln för 6399 kr. Var 6299 kr för ett tag sen, men höjts med en hundring nyligen.
Vad kommer switch2 uppgraderingarna till vissa spel som har det, kosta ?
Läs igenom den här sidan, där står allting.
https://www.nintendo.com/us/gaming-systems/switch-2/featured-...
-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-
Officiellt = 6 795 kr på Komplett och Webhallen…
Så dubbelt så mycket mot vad jag betalde för min Switch. Antar att Switch 3 kommer kosta tre gånger så mycket.
Spännande att Nintendo får klagomål för att konsolen anses vara en rak uppföljare till switch. Det är väl helt ok att spela det säkra kortet när man generation efter generation har legat i framkant med just den innovativa delen. Nu gör man en försiktig innovation med musdelen kan jag tycka. Det kommer alla gånger släppas en renodlad mus till konsolen.
Ja. Det kan man. Officiell confirmation här:
Det du går miste om då är de två extra knapparna och hörlursutgången som switch 2 pro kontrollen har.
Härligt!
De gamla kassetterna funkar även i switch 2.
Skönt att höra!
PSN: OAKTHYR
Förr överraskade de mer. Nu börjar de bli som Sony och bara numrerar sina konsoler.
Switch 2... pfft... äh...
Varför inte ta ut svängarna som Microsoft gör?
150 miljoner sålda Switch är nog svaret.