Mario Kart World avtäckt!
Mario Kart 8 var första Mario Kart för mig och Switchen var min första konsol och med den bakgrunden var det en besvikelse att det inte bjöds på något story-läge. Jag hade iskallt räknat med det i en arkadracer från 2010-talet. Kanske det uppfylls den här gången.
Mario Kart har aldrig någonsin (vad jag vet om) haft ett story-läge.
Det har alltid varit ett spel man spelar med andra på enskilda banor eller i turneringar av olika slag.
Det har alltid varit ett spel man spelar med andra på enskilda banor eller i turneringar av olika slag.
Håller med det finns inget Story Läge i dom andra Mario Kart spelen som släppts.
Men öppen värld inslaget kanske finns uppdrag mer eller mindre verkar kul i alla fall.
Däremot grafiken var ungefär som vanliga Switchen inte direkt imponerande speciellt när det är nya generationen switch. Återstår att se
Brukar vanligtvis inte bry mig det minsta om grafik. Men detta ser ut som Mario Kart 8 från 2014, som i sin tur släpptes till en maskin som låg på ungefär samma nivå som en Xbox 360. Nu är vi inne på 2025 och Mario Kart ser ungefär likadant ut för tredje generationen i rad.
Tror inte jag är så intresserad av Open World temat heller även om jag förstår att det ligger I tiden.
Vilket är synd, för det var en del av vad som gjorde Diddy Kong Racing så roligt och minnesvärt även om man spelade ensam. Mario Kart har aldrig varit särskilt kul eller meningsfullt att spela ensam tycker jag.
Vilket är synd, för det var en del av vad som gjorde Diddy Kong Racing så roligt och minnesvärt även om man spelade ensam. Mario Kart har aldrig varit särskilt kul eller meningsfullt att spela ensam tycker jag.
Inget Mario Kart-spel har än så länge nått den magin som Diddy Kong Racing bjöd på. Mario Kart World tror jag inte kommer lyckas med det heller, men hoppas kan man ju alltid.
Kunskapsförmedlare.
Grafiken kunde jag inte bry mig mindre om, den har varit bra nog sedan 2014...i alla fall om man bortser från några lata remastrade DLC-banor.
Open world ser ju intressant ut, men vad får man ut av att upptäcka? Om jag hade varit 10 år hade jag älskat den delen dock.
Uppdrag á la diddy kong racing som nämnts här i tråden vore ju något. Trodde för övrigt en sekund att man kunde flyga när jag såg vingarna, men man kan ju alltid hoppas!? Kartsen körde väl direkt på vattnet om jag inte ser fel t.ex.
24 spelare kan bli kaosartat, precis som det ska vara i mario kart.
Knockout tour känns jäkligt kul, känns som ett mario kart: battle royale edition.
Kul med karaktärerna också. Delfinen från super mario world finns bland annat med!?