Diskutera – Spel det finns för få av
En oväntat underanvänd subgenre är Heroes of Might and Magics strategi/RPG blandning.
För att citera Sseth i sin recension av Songs of Conquest.
"Songs of Conquest is a turnbased HoMM-like. A genre which currently has four games in it. And that's including Heroes 6 and 7."
Sen saknar jag personligen Guitar Hero. Förfester med plastgitarrer var grymt kul.
Jag hade gärna sett att EA får mer konkurrens med sina sportspel. Som svensk är det ju tråkigt när Pro Evolution Soccer blev gratisskit och NHL2K la ner.
Jag gillar taktiska skjutspel där man flyttar hela grupper. Jag saknar spel som de två första Rainbow Six, Ghost Recon Advanced Warfighter, Brothers in arms och Full Spectrum Warrior.
Innebandy hade varit kul. (Jag menar allvar)
Min personliga önskelista:
Riktigt bra peka-och-klicka-spel
Arena-shooters som inte tappar alla spelare efter två veckor
Påkostade mmorpg i AAA-klassen
Fler utmanare till The Sims
- AAA-MMORPG's
- Multiplayer fps i i stil med Halo, alltså rejäl satsning på ett djävluskt bra progression system, daily/weekly challenges, uber-bra gunplay och movement etc.
- Monster Hunter-style spel som faktiskt lyckas kopiera/göra en värdig utmanare till Capcom's alster.
Kanske ingen genre direkt, men saknar Co-op spel i storleken AC, Elden Ring mm.
Där man kan få uppleva kampanjer och dylikt med en vän.
Saknar idrottsspel av den gamla klassiska skolan, skulle gärna se skidåkning, simning, friidrott etc.
Sedan gjorde det citerade inlägget att jag kände mig gammal, läser fortfarande ut AC som Asheron's Call, snyft.
Spel som på något sätt har koppling till verkliga världen eller ens eget liv
00:00:02:42
Spel som på något sätt har koppling till verkliga världen eller ens eget liv
Tänker på detta:

Hederliga RTS som Starcraft och C&C
Verkligen otroligt saknat! Nu kommer i alla fall Tempest Rising snart, jag är försiktigt positiv men hoppas på det bästa!
Och allt vad det innebär, fortfarande.
Saknar idrottsspel av den gamla klassiska skolan, skulle gärna se skidåkning, simning, friidrott etc.
Sedan gjorde det citerade inlägget att jag kände mig gammal, läser fortfarande ut AC som Asheron's Call, snyft.
haha ja det var längesen med spelade ett ordentligt idrottsspel, när man satt med en liten kula och drog den över A och B knappen på nintendo och slog världsrekord i allt!
Ett riktigt bra Battlefield-spel med Conquest och Rush på stora kartor, med stora lag och utan trams som sim-element eller hero shooter-element. Är tydligen omöjligt att göra idag.
Och Lemmings som Sony låst undan i något arkiv medan de underhåller tidernas girigaste mobilspel som någon form av Lemmings för idioter och tycker att det räcker.
Jag saknar ett riktigt bra handbollsspel. En riktigt knepig sport att göra ett realistiskt spel av, dock. Lika med boxning, där Undisputed kanske kommer närmare än något tidigare försök, men det är fortfarande väldigt mycket "spel".
O ja! Ett nytt Oil Imperium skulle inte heller sitta fel.
00:00:02:42
Jag saknar ett riktigt bra handbollsspel. En riktigt knepig sport att göra ett realistiskt spel av, dock. Lika med boxning, där Undisputed kanske kommer närmare än något tidigare försök, men det är fortfarande väldigt mycket "spel".
Väldigt mycket mer arkadigt men minispelet Handyball i spelet Stickbold! har jag lirat många timmar och alltid lika roligt mot bröderna. Spelet i sig har sina svagheter, men det är ju danskutvecklat så...
Sjukt roligt i varje fall.