Nyheter och artiklar
Visa alla

Inga träffar

Recensioner
Visa alla

Inga träffar

Diskussionsforum
Visa alla

Inga träffar

Medlemmar
Visa alla

Inga träffar

Diskutera – Spel det finns för få av

Robot
Diskutera – Spel det finns för få av

Vilka genrer vill du ha fler spel i?

#diskutera

Medlem

Snowboardspel tycker jag! SSX Tricky var ju hur roligt som helst. Tycker indiespelet Shredders är rätt bra, men kommer inte riktigt upp i samma nivå som EA Sports klassiska arkadsnowboarder.

Medlem

Hederliga RTS som Starcraft och C&C

Medlem

En oväntat underanvänd subgenre är Heroes of Might and Magics strategi/RPG blandning.

För att citera Sseth i sin recension av Songs of Conquest.
"Songs of Conquest is a turnbased HoMM-like. A genre which currently has four games in it. And that's including Heroes 6 and 7."

Sen saknar jag personligen Guitar Hero. Förfester med plastgitarrer var grymt kul.

Medlem

Kanske ingen genre direkt, men saknar Co-op spel i storleken AC, Elden Ring mm.

Där man kan få uppleva kampanjer och dylikt med en vän.

Medlem

Jag hade gärna sett att EA får mer konkurrens med sina sportspel. Som svensk är det ju tråkigt när Pro Evolution Soccer blev gratisskit och NHL2K la ner.

Jag gillar taktiska skjutspel där man flyttar hela grupper. Jag saknar spel som de två första Rainbow Six, Ghost Recon Advanced Warfighter, Brothers in arms och Full Spectrum Warrior.

Innebandy hade varit kul. (Jag menar allvar)

Skribent

Min personliga önskelista:

• Riktigt bra peka-och-klicka-spel

• Arena-shooters som inte tappar alla spelare efter två veckor

• Påkostade mmorpg i AAA-klassen

• Fler utmanare till The Sims

signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

FM-guru
F.d. Sisyr

RPG:n som utspelar sig i nutiden, eller i alla fall närtiden, finns det då fasen inte många av. "Alltid" är det fantasy eller sci-fi som gäller. Lägg av! Ge mig ett GTA-RPG! Ge mig ett polis-RPG! Ge mig ett espionage-RPG! Ge mig Alpha Protocol 2!

Medlem

- AAA-MMORPG's
- Multiplayer fps i i stil med Halo, alltså rejäl satsning på ett djävluskt bra progression system, daily/weekly challenges, uber-bra gunplay och movement etc.
- Monster Hunter-style spel som faktiskt lyckas kopiera/göra en värdig utmanare till Capcom's alster.

Medlem

OOT: Wintergames bilden. Vi har turneringar i det ett par ggr om året

signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Jag skulle vilja ha fler originaltitlar där utvecklarna har skapat nåt eget och unikt.
Och så hoppas jag att lata utvecklare som satsar på remakes blir mindre populära i framtiden och att de slutar att göra spel.

Medlem

Spel som på något sätt har koppling till verkliga världen eller ens eget liv

Medlem
Citat:Skrivet av Rydell1986:

Kanske ingen genre direkt, men saknar Co-op spel i storleken AC, Elden Ring mm.

Där man kan få uppleva kampanjer och dylikt med en vän.

Saknar idrottsspel av den gamla klassiska skolan, skulle gärna se skidåkning, simning, friidrott etc.
Sedan gjorde det citerade inlägget att jag kände mig gammal, läser fortfarande ut AC som Asheron's Call, snyft.

Citat:Skrivet av PressToWin51:

signatur

00:00:02:42

Releasehästryttare

Vill ha fler påkostade Minecraft kloner, det är så extremt få som kommer ut att man undrar varför det inte fått konkurrans än.

Även tower defence som Sancum spelen är extremt få på markanden av nån anledning.

Releasehästryttare
Citat:Skrivet av PressToWin51:

Tänker på detta:

Medlem
Citat:Skrivet av Majorkraft:

Hederliga RTS som Starcraft och C&C

Verkligen otroligt saknat! Nu kommer i alla fall Tempest Rising snart, jag är försiktigt positiv men hoppas på det bästa!

signatur

Och allt vad det innebär, fortfarande.

Medlem
Citat:Skrivet av OBK1:

Saknar idrottsspel av den gamla klassiska skolan, skulle gärna se skidåkning, simning, friidrott etc.
Sedan gjorde det citerade inlägget att jag kände mig gammal, läser fortfarande ut AC som Asheron's Call, snyft.

haha ja det var längesen med spelade ett ordentligt idrottsspel, när man satt med en liten kula och drog den över A och B knappen på nintendo och slog världsrekord i allt!

Medlem

Ett riktigt bra Battlefield-spel med Conquest och Rush på stora kartor, med stora lag och utan trams som sim-element eller hero shooter-element. Är tydligen omöjligt att göra idag.

Och Lemmings som Sony låst undan i något arkiv medan de underhåller tidernas girigaste mobilspel som någon form av Lemmings för idioter och tycker att det räcker.

Medlem

Sci Fi Immersive Sim

Bästa spelet genom tiderna.

signatur

Den som vet vet.

Medlem

Fler ”Open world crime” spel, AKA GTA kloner. För 10+ år sedan fanns det en massor som var riktigt bra, men nu verkar GTA vara det enda och ingen annan vågar sig på den marknaden längre känns det som.

Medlem

Deus Ex, Cyberpunk, System Shock, Thief etc

Medlem

Top-down/isometrisk racing typ Death Rally, Ignition och Rock n' Roll Racing.

Medlem

Ishockey ! ! ! ! ! Till PC

It's not a lake, it's an ocean

Jag saknar ett riktigt bra handbollsspel. En riktigt knepig sport att göra ett realistiskt spel av, dock. Lika med boxning, där Undisputed kanske kommer närmare än något tidigare försök, men det är fortfarande väldigt mycket "spel".

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Spel som Panzer Dragoon

Medlem

Scamgenren. Tror verkligen att världen behöver fler sådan spel. Särskilt på Nintendo Switch, den konsolen är verkligen fattig på sånt.
Datingsim kan vi inte heller få nog av.

Medlem

Ports Of Call

Vilket spel allt man kan tänka sig i sjöfart

https://www.portsofcall.de/classic/

Citat:Skrivet av Commandos:

Ports Of Call

Vilket spel allt man kan tänka sig i sjöfart

https://www.portsofcall.de/classic/

O ja! Ett nytt Oil Imperium skulle inte heller sitta fel.

signatur

00:00:02:42

Medlem
Citat:Skrivet av Ruffles:

Jag saknar ett riktigt bra handbollsspel. En riktigt knepig sport att göra ett realistiskt spel av, dock. Lika med boxning, där Undisputed kanske kommer närmare än något tidigare försök, men det är fortfarande väldigt mycket "spel".

Väldigt mycket mer arkadigt men minispelet Handyball i spelet Stickbold! har jag lirat många timmar och alltid lika roligt mot bröderna. Spelet i sig har sina svagheter, men det är ju danskutvecklat så...
Sjukt roligt i varje fall.

123
Skriv svar
Snabbsvar
Du måste vara medlem på FZ för att svara i trådar. Logga in eller registrera ett nytt konto så är du snart igång!