Robot
Split Fiction

I Josef Fares bästa spel hittills höjer han co-op-ribban ytterligare.

#hazelight, #josef-fares, #split-fiction

Medlem

Fares jag bidrar gärna till din rikedom ta mina pengar 💰 Detta har jag väntat på länge ska spelas med sambon 💪

Medlem

Blir spel direkt på torsdag kväll direkt efter jobbet med polarn!

signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

Tar från de spelade och ger till de sportande.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Blir att spela direkt på torsdag, men i it takes two kunde man med ett enkelt knapptryck se kompisens skärm i splitscreen eller inte. Har de alltså tagit bort den knappen i split fiction? Verkar ju helt mongo.

Edit: Jag kan minnas fel...men jag var fan övertygad att det gick! Hmm får undersöka.

signatur

i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled
Vanilla-PS5

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Blir att spela direkt på torsdag, men i it takes two kunde man med ett enkelt knapptryck se kompisens skärm i splitscreen eller inte. Har de alltså tagit bort den knappen i split fiction? Verkar ju helt mongo.

Edit: Jag kan minnas fel...men jag var fan övertygad att det gick! Hmm får undersöka.

Vad jag minns så kunde man inte

Vilket är bizzart.
Jag förstår meningen om man sitter på olika ställen men sitter man i samma rum och spelar så är det jobbigt

Jag och sambon spelade it takes two på samma tv istället för det var enklare om det ändå skulle vara splitscreen

Medlem

Ser fram emot att spela detta med flickvännen i helgen!

Medlem

Härlig recension, men vem var det du spelade med? En kollega eller en familjemedlem eller kompis som hade tur och fick uppleva spelet tillsammans?

signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Det är väl påtvingad split screen så man hela tiden ska kunna se vad sin partner gör, samt att ibland är det väl helt olika vinklar så det nästan krävs

Skribent
Skrivet av LancelotSwe:

Härlig recension, men vem var det du spelade med? En kollega eller en familjemedlem eller kompis som hade tur och fick uppleva spelet tillsammans?

En kompis över online och dottern hemma i soffan.

Tack för att du läser 😊

signatur

"Writer and Fighter"

91, 92 på Metacritic. Årets spel!

Medlem

Härligt, ser fram emot att spela detta med tösen!

Medlem

Det med delad skärm är själva charmen med Fares spel. Utan det hade det varit vilket co-op spel som helst. Keep splitting!

Medlem

Har bokat in barnvakt i helgen för att kunna dra igenom detta med sambon!

Ambassadör
Xbox

Jag tog i för lite på FZ High Score...

signatur

Jump in.

Redaktör
Ponny

Gissade på 90 på FZ High Score. 90 just nu. *håller tummar*

Edit: Nähä, 91 igen. NÅVÄL!

Also: längtar! Detta kommer bli fantastiskt kul.

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Efter att ha läst ett flertal kulturkritikers recensioner av Split Fiction är hypen allt annat än stillad. Blir kul att spela tillsammans med familjen till helgen.

Skribent
Skrivet av NoiizeR:

Det med delad skärm är själva charmen med Fares spel. Utan det hade det varit vilket co-op spel som helst. Keep splitting!

Ser inte meningen att ha den splittad rakt av när man kör online. Däremot skulle din kompis kunna få en mindre ruta uppe i hörnet eller något. Eller i alla fall ge alternativet till att ta bort split om man vill när man köra online.

signatur

"Writer and Fighter"

Skrivet av Johan Lorentzon:

Ser inte meningen att ha den splittad rakt av när man kör online. Däremot skulle din kompis kunna få en mindre ruta uppe i hörnet eller något. Eller i alla fall ge alternativet till att ta bort split om man vill när man köra online.

Håller med, det finns ingen jättebra anledning att man ska behöva se exakt vad polarn gör lika stort på bilden om båda kör på var sin skärm. Men en mindre ruta låter bra.

signatur

”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi

Medlem

Jag ser verkligen skälet till att ha en delad skärm även online. Är inte poängen att ta del av vad kompisen gör parallellt med en själv? Delad glädje är dubbel glädje. Allt i den här världen handlar väl inte enbart om en själv?

NoiizeR var/är för övrigt en redigt duktig Gears of War spelare.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Gissade på 90 på FZ High Score. 90 just nu. *håller tummar*

Edit: Nähä, 91 igen. NÅVÄL!

Also: längtar! Detta kommer bli fantastiskt kul.

Helt klart gav Johan dig förhandinsfo!

signatur

Skribent
Skrivet av AELDSTAR:

Jag ser verkligen skälet till att ha en delad skärm även online. Är inte poängen att ta del av vad kompisen gör parallellt med en själv? Delad glädje är dubbel glädje. Allt i den här världen handlar väl inte enbart om en själv?

NoiizeR var/är för övrigt en redigt duktig Gears of War spelare.

Fast det gör man ju via att kommunicera med varandra. Jag tittar inte speciellt mycket på min kompis sidan när jag spelar i splitscreen heller, utan det handlar mer om att kommunicera vad jag kan göra och sen höra vad min kompis kan göra.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Fast det gör man ju via att kommunicera med varandra. Jag tittar inte speciellt mycket på min kompis sidan när jag spelar i splitscreen heller, utan det handlar mer om att kommunicera vad jag kan göra och sen höra vad min kompis kan göra.

Alla har ju inte möjligheten även om det är en självklarhet för just dig att kunna kommunicera online 😊 men man borde ju kunna välja 😊

Redaktör
Ponny
Skrivet av LancelotSwe:

Helt klart gav Johan dig förhandinsfo!

Nu tycker jag det blev dålig stämning här!?

(90 igen! 72 recensioner. Iiiiiiih!)

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Nu tycker jag det blev dålig stämning här!?

(90 igen! 72 recensioner. Iiiiiiih!)

Sprider bara god stämning bland vänner!

Med detta sagt är du en motståndare i FZ High Score så passa dig, jag har ögonen på dig!

signatur

Medlem

Ser kul ut! Gäller bara att hitta någon att spela med!

Skribent
Skrivet av QBAN92:

Ser kul ut! Gäller bara att hitta någon att spela med!

Du får göra en blänkare här på FZ. Man får ju en buddy-code.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Väntat betyg måste jag säga. Jag kommer definitivt att köpa detta. You go Josef !

Medlem

Du får göra en blänkare här på FZ. Man får ju en buddy-code.

Ja, blir nog så!

1
Skriv svar