Kingdom Come 2 Tråd
Hej!
Kollade efter en Kingdom Come 2 tråd bland forumet men hittade inget så tänkte att man kanske kunde skapa en.
Tänkte att man kanske kan dela med sig av tips, eller hur man känner i spelet eller bara annat kul.
Personligt tyckade efter 45 timmars spelade -
Här kommer min mini recension efter 45 timmars spelade.
Tycker att de första delen av spelen är verkligen 10/10 med svårhetsgrad, nya funktioner och
questar i övrigt.
Men känner att desto längre jag har kommit i spelet desto mer känns det som att man är övermänsklig
och nu med svärdet så 2-3 slår jag och de flesta dör. Sen ska vi inte ens prata om hur det blir om jag lägger till gift på svärdet eller min pilbåge.
Saknar att ha master strike till mace och axe för känns som att det är mycket fokus på svärdet i nuläget.
Ska väl sägas att jag har kommit till staden Kuttenberg, väldigt fint och så men enormt många försäljare i mitten av staden som man inte ens kan prata med utan bara står i marknaden som en sorts utfyllnad vilket är synd.
Förvånas alltid över hur många av de lokala banditerna runt Kuttenberg som har enormt dyr plate armor på sig. Pengar eller utrustning är inte ett problem längre och har väl typ 30 000 mynt i fickan och har slutat loota vilket är synd. Ett krux är väl också att alla försäljare har väl max 700-800 mynt utan moddar så omoddat så blir det väldigt mycket springande för att sälja av allt när vissa saker är värda 2-3 tusen och kan säljas för kanske 800-1000 mynt
Sen är väl det en smaksak men ogillar när spel tvingar en att spela som någon annan delar av ett spel.
Vill ju bara spela som Henry, varför tvingas vara något annat?
Skulle väl ge spelet en 8/10 i nuläget och ser fram emot vad eventuella patcher och DLC:s kan göra framöver.
-- Slut på personligt tyckande --
Vad tycker ni?
Vad har varit era synpunkter eller roliga minnen?
- En anka är alltid bra att ha när världen behöver lite extra flyt -
Nu är jag bara ca 10 timmar in, springer runt lite överallt och bara lever mig in. Känslan är att det är lite som RDR2, fast bättre, större. Sen anar man ju att ju mer man spelar och gör allt runtomkring så kommer man till slut bli för ”stark”, men så länge man kan rida på den första härliga känslan när man klev in i detta spel så kanske det går ändå?
Jag njuter just nu iallafall och har försökt se så lite videos som möjligt för att slippa minmaxa (vilket jag tycker är helt idiotisk i ett SP spel, men content creators måste ju få ut videos antar jag), och jag känner inte jag har bråttom alls.
Känner mig lite som tjuren Ferdinand; jag vill bara sätta mig vid ett träd och lukta på blommorna!
Håller med, 10/10 för mig, men lite tråkigt att man är OP, superrik och har spelets bästa utrustning ganska tidigt i spelet.
Tycker att man tyvärr stötte på exakt samma problem i 1:an också
- En anka är alltid bra att ha när världen behöver lite extra flyt -
Känner mig lite som tjuren Ferdinand; jag vill bara sätta mig vid ett träd och lukta på blommorna!
Trots att allt förmodligen luktar bajs!
Tog 100 timmar för mig att spela igenom och jag är seriöst sugen på att starta om igen.
Kanske få ett bättre slut den här gången.
Viam inveniam aut faciam
Är ca 50 timmar in och håller med att första delen har varit starkast. Just för att det kanske varit en mer märkbar utveckling. Utvecklingsfasen har planat ut en del mot senare timmar och ja, jag känner mig väldigt stark. Master strike op!
Men efter så många timmar blir jag fortfarande paff hur fina miljöer de lyckats skapa. Alltså de har verkligen satt en ny höjd på ribban till världsbygge, det känns så handgjort. Jag hoppas Witcher 4 tittar och tar inspo från detta samt från vissa överlevnadsmekaniker.
Stark 5/5
🖥 R5 9600X || RTX 4070 ti Super || 32GB DDR5 || 27" 240hz OLED
⌨️ ROG Azoth 75% |🖱️ROG Keris Aimpoint
🎮 PS5 || LG 55" CX
Ekonomiskt så sabbas ju balansen om du moddar spelet så alla försäljare har mer pengar. Lite av grejen är ju att du inte kanske ska ha möjlighet att spara på allt och sälja, utan i stället måsta väga av vad som är dyrt. Det är ju medeltiden så försäljarna är ju inga miljonärer. Jag har också kommit till Kuttenberg nu och har väl kanske 2-3 tusen på fickan och då kämpar jag ändå på med att sälja mina svärd som smed.
För mig är spelet i alla fall 4/5. Tycker fortfarande det är drygt med lockpicking-grejen och sparningen är också fortfarande jobbig. Inte så jag vill kunna spara för varje event som händer. Men det är ställen där man verkligen tappar 30 mins speltid om man dör, tänker på visst ställen där man ska smyga igenom en skog på natten och folk jagar en. Blir du upptäckt så dör du och måste börja om från början. De hade kunna ge en mer auto-sparningar där tex.
Annars är miljöerna och stämningen tipp-topp.
"Writer and Fighter"
Håller med, 10/10 för mig, men lite tråkigt att man är OP, superrik och har spelets bästa utrustning ganska tidigt i spelet.
Det pågår tydligen diskussioner på warhorse om att justera balansen i spelets ekonomi något i en framtida patch, men dom vill inte göra det direkt nu när alla är mitt i sin första genomspelning för att inte störa för mycket.
Är ganska långt inne i andra delen. Har fortfarande rustningen man fick med day one-edition (eller vad verren hette)
Känner mig ganska väl rustad mot det mesta.
Underbart spel, 5 av 5!
Lockpicking-tipzen för konsol: ställ ned stick-sensen på 0. Blir tyvärr lite drifting när man öppnar kartan, men det vänjer man sig med.
Fifteen minutes, or it’s free!
PSN: Aktiv_Slaktkniv
Är väl nånstans mellan en och två handfull timmar in just nu. Trivs väldigt, väldigt bra, och liksom sin föregångare är det är ett spel med små quirks och märkliga designval här och där. Det känns precis som det ska.
Jag börjar snegla på lite fix-moddar. Finns det några oumbärliga quality of life-moddar som inte påverkar spelets innehåll och gameplay, utan mest löser sånt som Warhorse borde ha gjort/inte tänkte på att göra? Tänker på dimbar HUD, till exempel. Att smyga runt i beckmörker i skogen försvåras en del på min teve av att samtidigt ha kompassen lysa som en lampa i överkant.
Det jag tycker är riktigt magiskt med spelet är hur makalöst de lyckas med att få en att känna att man är en del av spelvärlden. Missköt dig och spelet straffar dig med hängning.
Till skillnad från ex.vis Avowed, där världen är en kuliss för dig att spela i.
Viam inveniam aut faciam