Phil Spencer: Vi försöker inte längre flytta alla spelare till Xbox
Ja, så dåligt som Xbox säljer nu är det inte konstigt att de är mer måna om att spelare spelar deras spel snarare än var. De tycks jobba på en sista konsol men efter det blir det nog bara Game Pass och streaming (eller kanske max en sticka som kan stoppas in i en TV/monitor för att komma åt GP) och spel på andras konsoler. De har inte så mycket att erbjuda på hårdvarufronten ändå. De har försökt men varit vilse sen One-tiden.
Ser fram emot Indiana Jones och Doom till Ps5
Tumme upp 👍
PEACE✌️
Exclusiva spel är skit, Sony borde göra likadant som Microsoft. Alla tjänar på det
De tjänar mer på att sälja hårdvara och sälja sina spel på sin egna plattform.
Microsoft gör inte detta pga vänlighet, de gör det för Xbox säljer som skit.
Nu är det som det är och det ska bli intressant. Microsoft är egentligen frigjorda från konsolgenerationerna och det stängda ekosystemet. Får kanske se flera iterationer Xbox med olika varianter av kraft. Steammachine aktiga. Bärbara. Allt möjligt som pc/konsol maskiner kan erbjuda med kanske tom Steam inbyggt. We'll see.
Jaså? Är det så många miljoner som köper skit? Hade jag vetat det hade jag inte spolat ner mitt 🥺
What a monster..i cant belie.. WHAT THE HELL IS THIS PLACE?
Varför inte bara låta den bli som en dator med windows?. Hade säkert sålt som smör
Då kan man väl lika gärna bara köpa en dator.
-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-
Då kan man väl lika gärna bara köpa en dator.
Haha ja, att komma bort från Windows är ju bara en av bonusarna med att spela på konsol! Men sen ryktas det ju om att de ska öppna upp för externa stores som Steam och Epic på nästa Xbox så det kommer bli lite mer som PC fast på konsol utan Windows
Svårt att tro att det är hela sanningen. Hade Xbox velat vara i Nintendos sits tex? Självfallet, men jag tror de drar in bra pengar på den väg de valt nu och lär hitta en lösning som håller Microsoft i matchen även om det innebär att de inte fortsätter producera egna konsoller. Känns mer som att du är lätt sårad över att Xbox inte släpper massa exklusiva titlar och att dina xbox dagar är förbi (tänker på din tidigare forum tråd idag )
Haha ja, att komma bort från Windows är ju bara en av bonusarna med att spela på konsol! Men sen ryktas det ju om att de ska öppna upp för externa stores som Steam och Epic på nästa Xbox så det kommer bli lite mer som PC fast på konsol utan Windows
Hur tänker du då.
Tror det kommer vara en PC platform i grunden, med troligtvis windows så fall med nån form av "xbox big picture mode" likt steam deck har.
Annars skulle det ju inte fungera att köra steam spel tex.
Som jag skrev i en annan tråd om försäljningen nyligen är jag inte säker på att de ens försöker få mer kunder till Xbox och Game Pass.
Konsolerna säljer dåligt och med förlust. Game Pass har inte alls så många abonnenter som de räknat med och har samtidigt kapat spelförsäljningen på Xbox rejält.
Det kan vara så att det egna formatet och Game Pass är ett rejält sänke i bokföringen jämfört med pengarna från andra format.
Hur tänker du då.
Tror det kommer vara en PC platform i grunden, med troligtvis windows så fall med nån form av "xbox big picture mode" likt steam deck har.
Annars skulle det ju inte fungera att köra steam spel tex.
Nej, uppgifterna pekar på att det är eget Xbox OS men som tweakats för externa stores. Det tycks i alla fall vara någonting som MS experimenterar med just nu så de får det nog att fungera men återstår såklart att se om det faktiskt kommer använda eller fungera i praktiken. Men det tycks vara vad MS siktar på för att göra formatet mer unikt så det blir väl som sagt sista försöker med konsol för dem.
Nej, uppgifterna pekar på att det är eget Xbox OS men som tweakats för externa stores. Det tycks i alla fall vara någonting som MS experimenterar med just nu så de får det nog att fungera men återstår såklart att se om det faktiskt kommer använda eller fungera i praktiken. Men det tycks vara vad MS siktar på för att göra formatet mer unikt så det blir väl som sagt sista försöker med konsol för dem.
Vilka uppgifter då.
Det låter högst otroligt, hur har dom tänkt att man ska kunna köra externa stores som steam eller epic spel om det inte är ett windows i bakgrunden?
Jag menar laddar du ner ett steam spel då är det pc och allt som oftast windows versionen som körs.
Så detta xbox os är nog ett windows os i grunden.
Man kommer säkert kunna boota i ett windows läge också för den delen då det känns extra vanskligt att inte ha den möjligheten på en enhet med windows
Valve eller Epic lär inte acceptera att dom hamnar på ytterligare (i epics fall) stängt system där man måste betala % på sin försäljning. Nej skulle aldrig hända. Just det Epic kämpar emot och Valve frigörs sig ifrån iom SteamOS
Vilka uppgifter då.
Det låter högst otroligt, hur har dom tänkt att man ska kunna köra externa stores som steam eller epic spel om det inte är ett windows i bakgrunden?
Jag menar laddar du ner ett steam spel då är det pc och allt som oftast windows versionen som körs.
Så detta xbox os är nog ett windows os i grunden.
Man kommer säkert kunna boota i ett windows läge också för den delen då det känns extra vanskligt att inte ha den möjligheten på en enhet med windows
Valve eller Epic lär inte acceptera att dom hamnar på ytterligare (i epics fall) stängt system där man måste betala % på sin försäljning. Nej skulle aldrig hända. Just det Epic kämpar emot och Valve frigörs sig ifrån iom SteamOS
Ptja, det har ryktats länge om nya "Nextbox" och en bärbar variant. Men kanske har du rätt, de kanske ämnar göra Xbox OS mer baserat på Windows för att klara av detta för när jag kollar så har de pratat om att de vill "minska avståndet mellan PC, konsol och bärbart" så då kanske ett mer Windows-baserat OS ligger till grund för det! Och på GDC så pratade Spencer om att öppna upp för externa stores.
för Xbox säljer som skit.
30+ miljoner är det skit? Visst är det lite gemfört med Playstation 5 sålt dubbelt mer, men 30 miljoner är mycke.
Så Playstation 5 säljer skit bara för att Switch har sålt dubbelt mer? Enligt din logik.
PEACE✌️
30+ miljoner är det skit? Visst är det lite gemfört med Playstation 5 sålt dubbelt mer, men 30 miljoner är mycke.
Så Playstation 5 säljer skit bara för att Switch har sålt dubbelt mer? Enligt din logik.
En medveten feltolkning? Vi behöver inte ens jämföra med PS5. Xbox hade sitt sämsta år någonsin i fjol. Och trenden är fortsatt fallande. Xbox Series X/S kommer bli den sämst sålda Xbox-konsolen sedan den allra första Xbox.
En medveten feltolkning? Vi behöver inte ens jämföra med PS5. Xbox hade sitt sämsta år någonsin i fjol. Och trenden är fortsatt fallande. Xbox Series X/S kommer bli den sämst sålda Xbox-konsolen sedan den allra första Xbox.
Bryr mig inte ett dugg hur mycke en konsol säljer, Jag har kul med min PS5,XSS,Switch hur mycke dom säljer det skiter jag fullständigt i. Jag spelar för jag tycker det är kul inget annat
PEACE✌️
Xbox 360 sålde bra, Xbox One sålde sämre och Series Säljer riktigt dåligt.
Nintendo 64 räknas lite som en flopp, GC räknades som en dunderflopp för Nintendo.
30 miljoner användare är extremt lite när spel behöver sälja många miljoner för att gå runt.
30 miljoner konsoler idag är sämre än 30 miljoner på 90 talet, då behövde spelen inte sälja lika mycket, idag krävs en mycket större spelarnas för att gå runt.
PS5 säljer bra, den håller ungefär samma tempo som PS4. Xbox har tappat ordentligt 2 generationer i rad.
Bryr mig inte ett dugg hur mycke en konsol säljer, Jag har kul med min PS5,XSS,Switch hur mycke dom säljer det skiter jag fullständigt i. Jag spelar för jag tycker det är kul inget annat
Så du bryr dig inte heller om konsolerna du gillar lägger ner för att de säljer dåligt och att utvecklare skippar den?
Se Wii Us spelutvud, utöver Nintendo själva var utbudet horribelt för att den sålde dåligt. GC och Xbox fick mycket mindre spel än PS2 för den sålde sämre. PS Vita lades ner tidigt för att den inte sålde bra, hade den sålt i 100 miljoner hade den haft extremt många fler spel. Så självklart ska man bry sig om hur mycket spelen säljer.
PSVR2 sålde inte så bra, hur mycket spel släpps till den? Typ ingenting.
Windows telefoner sålde inte så bra, och det resulterade i extremt få appar.
Att tro att försäljningen inte spelar roll och att man inte blir påverkat är lite naivt.
Spelar för det är kul? Det gör vi väll alla? Men kommer inte spelen så är det svårt att ha kul med spelen.
Svårt att tro att det är hela sanningen. Hade Xbox velat vara i Nintendos sits tex? Självfallet, men jag tror de drar in bra pengar på den väg de valt nu och lär hitta en lösning som håller Microsoft i matchen även om det innebär att de inte fortsätter producera egna konsoller. Känns mer som att du är lätt sårad över att Xbox inte släpper massa exklusiva titlar och att dina xbox dagar är förbi (tänker på din tidigare forum tråd idag )
2021 var Microsoft påväg att lägga ner hela Xbox avdelningen, kort efter lanseringen av Series, enligt flera källor.
Nja jag tror inte på era domedagsprofetior och jag håller inte med om att Xbox ”säljer som skit”.
Jag har hållit mig till Xbox konsoler sedan OG. Kommer Xbox läggas ner så kommer jag hänga med in i det sista och hoppas att jag på något sätt kan spela mitt stora digitala bibliotek på något format. Men jag tänker inte oroa mig innan dess.
Nja jag tror inte på era domedagsprofetior och jag håller inte med om att Xbox ”säljer som skit”.
Jag har hållit mig till Xbox konsoler sedan OG. Kommer Xbox läggas ner så kommer jag hänga med in i det sista och hoppas att jag på något sätt kan spela mitt stora digitala bibliotek på något format. Men jag tänker inte oroa mig innan dess.
3 miljoner på ett år är sämre än vad dreamcast sålde årligen.
3 miljoner på ett år är sämre än vad dreamcast sålde årligen.
Även fast dom nu anser att typ allt "är en xbox" så måste dom ju endå kunna erbjuda nån form av hårdvara att köra "xbox mjukvaran" på, om det så är ren och skär streaming eller om det även kommer vara en egen plattform eller om det blir en "PC enhet".
säljer man en tjänst eller mjukvara vill man säkerställa att man kan erbjuda en enhet som stödjer den också fullt ut.
Exclusiva spel är skit, Sony borde göra likadant som Microsoft. Alla tjänar på det
Håller helt med. Fler som kan njuta av lätt-tillgängliga spel är bara positivt. Förstår inte varför vissa (här i tråden) är så fast i ett företags-perspektiv när en positiv förändring sker i en annars smutsig spelbransch. Exklusivitet är något som hör hemma på medeltidens och bland religiösa dårar.
Det är mer än dubbelt, ps5an är uppe i 75 miljoner nu.