Tema tangentbord
Medlem

Modigt att ha nästan lika kass dialog, combat, karaktärsmodeller och avsaknad av rpg-element som veilguard. Låt oss se om det håller hela vägen.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Det här har diskuterats en del förut, och jag tänker inte klättra upp på någon barrikad för någon specifik infallsvinkel här, men det ligger lite i att det är ett marknadsproblem som påverkar konsumenter oavsett om man själv aktivt bidrar till det eller inte. Finns många andra exempel på sådant i samhället.

Jo visst men det är för långt gånget nu och det känns som det finns viktigare ”problem” att isåfall lägga sin energi och tid på.

Medlem

"Mycket bra"? Verkar vara ett 5/10-spel

Medlem

Tycker det här verkar fantastiskt, ett spel precis i min smak, ser fram mot att dyka in nästa vecka! Kul med det höga betyget, 80 i snitt på metacritic också så verkar vara riktigt bra!

Medlem
Skrivet av pazu:

Är det någon som köper spel på release-dagen numera? Det finns så många bra spel som är jättebilliga att det inte finns någon anledning att köpa spel för mer än 350 SEK/st.

Beror väl helt på vad det är för spel?
Är det en ny del i en serie du älskar så kanske du inte orkar vänta tills det kommer i realådan?

Medlem

Blir en game pass-titel för mig, tack för recensionen

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |

Medlem

Väntar på min 5080 innan jag ska spela det. Ser fram emot denna!

Medlem

Herregud ansiktssanimationerna är ju sämre än Oblivion.

Sen att världen är helt statisk med total avsaknad av fysik, det går inte attackera friendly NPCs eller att ingen bryr sig att du stjäl deras saker framför dom...

Allt detta gjorde Oblivion för 18 år sen och detta ska vara ett RPG i 2025?
Hur låg är ribban idag egentligen?

Testpilot
Skrivet av Devan:

Folk som förköper borde bli av med sina Fz konton..

Skrivet av DieZe:

För att? Är ju upp till var och en, riktigt skumt beteende bland vuxna män att i princip hata/avsky folk som köper sånt de vill ha för sina egna pengar lol.

Skrivet av PeTTs0n:

Det här har diskuterats en del förut, och jag tänker inte klättra upp på någon barrikad för någon specifik infallsvinkel här, men det ligger lite i att det är ett marknadsproblem som påverkar konsumenter oavsett om man själv aktivt bidrar till det eller inte. Finns många andra exempel på sådant i samhället.

Jag var lite likadan förut, att jag hatade den här trenden med "spela tidigare om du betalar mer". Sedan tänkte jag om. Det är nog det minst "skadliga" sättet att tjäna extra pengar för företagen. Det är lite jobbigt i några dagar för att man måste vänta och kämpa mot sin FOMO, men sedan? Låt de som vill spendera mer för spelen för att spela tidigt göra det, så länge det handlar om max en vecka så ser jag inga problem med det.

Å andra sidan. Den kokande grodan. Ett sluttande plan. Ge dem lillfingret så tar de hela handen. Vem vet vad som blir härnäst? En månads förköpstid? 🤔

Medlem

Kollade Gmanlives video och tror jag hoppar

Medlem
Skrivet av Shadee:

Jag var lite likadan förut, att jag hatade den här trenden med "spela tidigare om du betalar mer". Sedan tänkte jag om. Det är nog det minst "skadliga" sättet att tjäna extra pengar för företagen. Det är lite jobbigt i några dagar för att man måste vänta och kämpa mot sin FOMO, men sedan? Låt de som vill spendera mer för spelen för att spela tidigt göra det, så länge det handlar om max en vecka så ser jag inga problem med det.

Å andra sidan. Den kokande grodan. Ett sluttande plan. Ge dem lillfingret så tar de hela handen. Vem vet vad som blir härnäst? En månads förköpstid? 🤔

Men ofta så kommer ju de där "spela tidigare" som en bonus i någon deluxe utgåva där seasonpass/DLC ingår, då är det inte så farligt tycker jag.
Verkar dock inte vara så med Avowed...

Medlem

Spelet ser tråkigt ut så inget köp för min del.

Skribent
Skrivet av Karmak:

Väntar på min 5080 innan jag ska spela det. Ser fram emot denna!

Spelet flyter fint på mitt 4080, så du kan nog räkna med smooth sailing med det kortet…

Testpilot
Skrivet av Majinbuu:

Men ofta så kommer ju de där "spela tidigare" som en bonus i någon deluxe utgåva där seasonpass/DLC ingår, då är det inte så farligt tycker jag.
Verkar dock inte vara så med Avowed...

Ja, där har vi det där sluttande planet. Först får man en massa lull lull för att betala för att spela några dagar tidigare, sedan tar de bort det där extra och sedan blir förköpspriset ordinarie priset och förköpspriset blir ännu högre?

Så kan det mycket väl bli. Det beror på hur det kommer tas emot. Har inga siffror, men tror det blev lyckat för Diablo IV och Starfield i alla fall - så då lär ju fler haka på och testa.

Skribent
Skrivet av ScorchPipe:

Kollade Gmanlives video och tror jag hoppar

https://www.youtube.com/watch?v=6VGD1qJ9a1k

Det är väl alltid vettigt att kolla både positiva och negativa recensioner och bilda sig en uppfattning om man kommer gilla spelet eller inte.

Medlem

Har nog inte sett ett spel med så gräslig grafisk stil sedan Return to Monkey Island. Blir ju illamående av att se på det.

Dödgrävaren

Karaktärsdesignen får mig att må lite dåligt. Men kanske kan va värt att prova efter kcd 2.

Skribent
Skrivet av kebbe:

Har nog inte sett ett spel med så gräslig grafisk stil sedan Return to Monkey Island. Blir ju illamående av att se på det.

Return of Monkey Island var också ett bra spel. Nu blev jag sugen på att spela om det, bara för det.

Redaktör
Ponny

Påminns återigen om att, ja, jag borde spela Pillars of Eternity-spelen. Och är också nyfiken på detta, även om jag kan hålla med om att det hade känts fetare med ett PoE3. Isometriska rollspel är ändå... 🤤

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Shadee:

Ja, där har vi det där sluttande planet. Först får man en massa lull lull för att betala för att spela några dagar tidigare, sedan tar de bort det där extra och sedan blir förköpspriset ordinarie priset och förköpspriset blir ännu högre?

Så kan det mycket väl bli. Det beror på hur det kommer tas emot. Har inga siffror, men tror det blev lyckat för Diablo IV och Starfield i alla fall - så då lär ju fler haka på och testa.

Fler får gärna göra som starfield och Diablo 4 som jag tycker var perfekt där premium var för kommande dlc och man fick några dagars tidigare speltid på köpet. Som avowed gör där det bara ingår nåt skin är inte intressant för mig, då väntar jag gärna till ordinarie release.

Medlem
Skrivet av DieZe:

För att? Är ju upp till var och en, riktigt skumt beteende bland vuxna män att i princip hata/avsky folk som köper sånt de vill ha för sina egna pengar lol.

För all del, så länge det inte skadar någon liksom.
Det här med att folk (gamers) skulle kunna få upp huvudena ur sanden och gemensamt börja dra åt samma håll är lite av en dröm i vilket fall.
Det kan säkert fungera i små spurtar, men people are gonna people, after all..

Personligen anser jag att man åtminstonde säger upp rätten till att klaga när man förköper, både på spelet i sig och på diverse olika business models som utgivarna använder sig av.

Medlem
Skrivet av Joakim Kilman:

Det är väl alltid vettigt att kolla både positiva och negativa recensioner och bilda sig en uppfattning om man kommer gilla spelet eller inte.

Det har de ju gjort. Gmans och din.

signatur

I drank what?

Skribent
Skrivet av Mirage:

Det har de ju gjort. Gmans och din.

Ja, det var det jag menade. Det var inte tänkt som kritik.

Medlem

Gillade inte deras Outer World. De verkar helt oförmögna att skiva autentisk dialog. Alla beter sig som känslolösa kylskåp och ser ut som de fått en stekpanna i ansiktet. Får det att kännas som ett åldrat spel.
Detta ser mest ut som en reskin av Outer Worlds, så skiter nog i detta. Har nog med spel att köra ändå.

Medlem
Skrivet av HiRoller:

Gillade inte deras Outer World. De verkar helt oförmögna att skiva autentisk dialog. Alla beter sig som känslolösa kylskåp och ser ut som de fått en stekpanna i ansiktet. Får det att kännas som ett åldrat spel.
Detta ser mest ut som en reskin av Outer Worlds, så skiter nog i detta. Har nog med spel att köra ändå.

Jag fastnade inte heller för det, vet inte varför. Pillars of eternity 1 och 2 däremot.... samt Neverwinter nights 2 är mästerverk.

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |

Medlem
Skrivet av Jozo:

Jösses, vad meh det här verkar vara!

Har sett på Gmanlives video om spelet och städerna är helt döda! Alla NPC:er står bara helt still och bryr sig inte om du snor saker rakt framför dem, eller ens attackerar dem...

Sen ska vi inte tala om dialogerna! Finns det ingen dialogskrivare i spelbranchen som har haft en konversation på riktigt längre?

https://youtu.be/6VGD1qJ9a1k?si=yY0wec88YBrzWdsR

Nej men 🤣🤣🤣 jag blev uttråkad på spelet av att se 3 minuter av det här. Bara att inse att jag inte är målgruppen 🤣🤣🤣🤣

signatur

Med vänliga hälsningar från Costa Del Sol.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Fler får gärna göra som starfield och Diablo 4 som jag tycker var perfekt där premium var för kommande dlc och man fick några dagars tidigare speltid på köpet. Som avowed gör där det bara ingår nåt skin är inte intressant för mig, då väntar jag gärna till ordinarie release.

Håller med. Även om det nu får bra betyg generellt så har jag inget emot att avvakta ett par dagar. Men om de slängt med en expansion är det en annan femma.

Medlem
Skrivet av Shadee:

Ja, som jag sa - jag tänker inte klättra upp på någon barrikad, men det är ett beteende som påverkar marknaden. :/
Som du säger, var ska det sluta?

signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Ännu ett 6/10 spel som är sämre än spel från 10 år sedan. Snark. Fan va tråkig spelbranschen har blivit. Får vara tacksam över spel som Kingdom Come och BG3 iaf har släppts.

Medlem

Obsidians spel är alltid så jävla grymma men så jävla fula... Lixom... Ni gör allt svårt helt gallant.. Men det verkar fan omöjligt för gänget att inte ha en art-style som är direkt avtändande

t.o.m. när dom gjorde uppföljare och hade en mall att gå efter (KotOR2 & Fallout New Vegas) så såg dom uppföljarna märkbart sämre ut än sina föregångare.

MÅSTE man vara ful bara för att man är smart, Varför kan ni inte vara snygg och smart???
Bygg upp världen/spelet med köpa prefabrikerade low-poly asset packs från nätet så skulle det se bättre ut än detta.

signatur

subterranean homesick alien

Skriv svar