Avowed
Blev sugen! Blir nog att spela. Tack för recension
Åh nej, såg precis nu att vanliga edition är det 5 dagar kvar till.... premium kan spelas ikväll..... inte detta skit igen
Folk som förköper borde bli av med sina Fz konton..
Kul! Ska sätta tänderna i det nästa vecka. Låga förväntningar men de höjdes litegrann nu. Fortfarande butter över skiftet från PoE-spelen, dock.
"Du kan sluta längta efter ett nytt Pillars of Eternity."
Om det så hade fått 5/5 av allt och alla hade jag fortfarande trånat efter en trea!
Kul! Ska sätta tänderna i det nästa vecka. Låga förväntningar men de höjdes litegrann nu. Fortfarande butter över skiftet från PoE-spelen, dock.
Om det så hade fått 5/5 av allt och alla hade jag fortfarande trånat efter en trea!
Helt enig - visst finns inte särskilt många FPRPG (än mindre bra sådana, Might & Magic är i malpåse sedan länge och Elder Scrolls... Skyrim har man tröttnat på vid det här laget), men jag hade ändå velat ha ett till CRPG. PoE är jäkla bra spel.
Verkar även om jag förstått det rätt vara jäkligt snålt med ras-/klassval, vilket förbryllar/irriterar. Tecken på kommande DLC eller bara snålt med valmöjligheter?
Oavsett växte intresset lite för det här i och med recensionen, får se om det blir ett köp framöver.
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
Folk som förköper borde bli av med sina Fz konton..
För att? Är ju upp till var och en, riktigt skumt beteende bland vuxna män att i princip hata/avsky folk som köper sånt de vill ha för sina egna pengar lol.
För att? Är ju upp till var och en, riktigt skumt beteende bland vuxna män att i princip hata/avsky folk som köper sånt de vill ha för sina egna pengar lol.
Det här har diskuterats en del förut, och jag tänker inte klättra upp på någon barrikad för någon specifik infallsvinkel här, men det ligger lite i att det är ett marknadsproblem som påverkar konsumenter oavsett om man själv aktivt bidrar till det eller inte. Finns många andra exempel på sådant i samhället.
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
Samma här. Jag vill så himla gärna ha en trea i samma still som de första två.
Avowed är bra, men det är något annat.
Jag var försiktigt positivt inställd till detta, gillade mycket med The Outer Worlds och vem vill inte en ”Skyrim-like”, om man får kalla det så.
Otroligt välskriven recension som ökade min tagg på detta spel med minst 400%. Ska bara spela färdigt KCD II så kommer jag hoppa på detta
”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi
Fan nu har man både detta och KCD2 att ta sig an och senast spelade jag Indiana. Vare inte EA som sa att det inte räcker med bra single player spel nuförtiden...
Februari är helt galet proppfullt med spelsläpp, varav många stora single player-spel. Kul! Men svårt att hinna med.
Jag var försiktigt positivt inställd till detta, gillade mycket med The Outer Worlds och vem vill inte en ”Skyrim-like”, om man får kalla det så.
Otroligt välskriven recension som ökade min tagg på detta spel med minst 400%. Ska bara spela färdigt KCD II så kommer jag hoppa på detta
Tack! Hoppas du gillar det när du väl hinner spela det. Själv är jag sugen på att hoppa på KCD II, men har ett par andra spel som måste betas av först.
Jag anser inte att man alls kan jämföra detta med Pillars of Eternity då det är två CRPGs och Avowed är ett hack and slash action adventure spel. Helt olika genrer av spel.
PoE spelen körde jag gladeligen igenom. Men Avowed kommer inte inhandlas då jag inte är ett fan av action spel med väldigt svaga RPG element. Det har uppenbarligen ambitioner att även vara en immersion sim men utan starka RPG element så blir det svårt att nå det målet.
Jag anser inte att man alls kan jämföra detta med Pillars of Eternity då det är två CRPGs och Avowed är ett hack and slash action adventure spel. Helt olika genrer av spel.
PoE spelen körde jag gladeligen igenom. Men Avowed kommer inte inhandlas då jag inte är ett fan av action spel med väldigt svaga RPG element. Det har uppenbarligen ambitioner att även vara en immersion sim men utan starka RPG element så blir det svårt att nå det målet.
Det är definitivt något helt annat än PoE-spelen, fast i samma värld. Gillar man inte actionrollspel av den här typen så ska man nog hålla sig borta även om man gillar universumet i sig.
Jösses, vad meh det här verkar vara!
Har sett på Gmanlives video om spelet och städerna är helt döda! Alla NPC:er står bara helt still och bryr sig inte om du snor saker rakt framför dem, eller ens attackerar dem...
Sen ska vi inte tala om dialogerna! Finns det ingen dialogskrivare i spelbranchen som har haft en konversation på riktigt längre?
Jösses, vad meh det här verkar vara!
Har sett på Gmanlives video om spelet och städerna är helt döda! Alla NPC:er står bara helt still och bryr sig inte om du snor saker rakt framför dem, eller ens attackerar dem...
Sen ska vi inte tala om dialogerna! Finns det ingen dialogskrivare i spelbranchen som har haft en konversation på riktigt längre?
Men sluta! Jag vill ju vilja ha det här! 😅
Är det någon som köper spel på release-dagen numera? Det finns så många bra spel som är jättebilliga att det inte finns någon anledning att köpa spel för mer än 350 SEK/st.
Det finns många men jag är inte en av dom. Väntar hellre ett år eller så och köper på rea med fördelen att spelet (förhoppningsvis) är patchat och fungerar som tänkt vid det laget. Tror det sista jag köpte var Gears Of War 2 men då gick man in på OnOff och köpte det nytt på releasedagen för 399 kr.
Såg också Gmanlives video, och även en del annat, och Avowed känns ju inte direkt bra. Mer av ett steg (eller ännu fler) tillbaka än något annat. Kassa ansiktsanimationer som får Mass Effect: Andromeda att se snyggt ut, skitmycket exposition, karaktärer som ska kommentera exakt allt, dialogerna samt tillhörande röster lät inte alls bra eller vettiga, knappt några objekt har någon fysik alls, städer med massa dörrar som inte går att öppna, går inte att attackera folket eller vakterna i städerna, många NPCr man inte kan interagera med alls, underliga design val, ja listan kan göras ännu längre. Gman's kommentar om att spelet känns väldigt "säkert" verkar väldigt sant av allt jag sett, läst, och hört.
Jag skippar detta, efter Matt Hansen hatiska propaganda gentemot män speciellt vita. Dödshotar man sin fanbase, ja då får det väl vara samt att Microsoft/Xbox bara lade locket på och bad inte om ursäkt för hans hatiska retorik, då sjunker man snabbare än Titanic i mina ögon som utgivare om man tillåter sådant trams. Det är alltså en aktiv handling att bojkotta spelutvecklare men ytterst taskig värdegrund. Bortsett från det som inte är ringa på någotvis så ser det helt okej ut.