Playstation Network ligger nere
Tur att jag har en PS2 fylld till bredden med spel.
Så ett spel i skivläsaren mao?
Ad hoc addendum
Det hela är t.o.m. en nyhet på SVT. https://www.svt.se/kultur/problem-for-playstation-flera-tjans...
Men FZ rapporterar inget konstigt nog, dom ligger nog och sover nu.
Kanske redaktionen vaknar efter 24 timmar och fattar vad som hänt🤣
PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.
Så ett spel i skivläsaren mao?
Intern SSD. Det är det fina med privatkopiering.
Men FZ rapporterar inget konstigt nog, dom ligger nog och sover nu.
Kanske redaktionen vaknar efter 24 timmar och fattar vad som hänt🤣
Tappat stinget ”en aning” denna sidan…
Minns inte ens när jag loggade in senast men var värt det nu för att säga detta.
|Playstation 5|Metspö|
Tappat stinget ”en aning” denna sidan…
Minns inte ens när jag loggade in senast men var värt det nu för att säga detta.
Även om FZ verkar gå bra och har många besökare så verkar det inte vara den lägerelden för spelnyheter som vissa andra siter är för andra nyheter. Jag tänker att om Playstation Network ligger nere i flera dygn (tydligen den största nertiden på 10 år) och de flesta Playstation-spel inte går att spela (ens om de är single player i många fall) så borde det vara samma sak för en spelsite som FZ som skjutningen i Örebro var för Sveriges största diskussionsforum (som slog besöksrekord och knappt gick att nå under två dygn pga den massiva trafiken).
Men FZ verkar vara nöjda med att inte riktigt vara stället allmänheten vänder sig först för att få veta vad som hänt.
Hade varit trevligt med rapportering av det men kan mycket väl bara vara ledighet eller liknande kanske?
Forumet var gode snabba på det i alla fall vilket räckte för att jag skulle få reda på att det inte bara var jag som var påverkad.
Kanske är så att ingen* direkt "jobbar" idag? Lite överseende kan vi väl ha.
Lyckligtvis så värnar FZ om sina medarbetare, som låter dom ha sin fritid och familjelivet eller vad dom nu pysslar med, skulle vara trist om man tvingades jobba helger för att X hände. Medan SVT är en enormt mycket större verksamhet och har en nyhetsredaktion som jobbar 24/7. Livet är för att chilla och ha kul, inte jobba.
Tyvärr FZ är långt efter Game reactor igen.
Skrev du där först eller?
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Tittar man på sidor som rapporterar serverfel så verkar mycket vara drabbat/ha varit drabbat. Fortnite, xbox, psn, cod, roblox med mera.
Xbox fungerar hur bra som helst.
Skrev du där först eller?
Brukar inte kolla på game reaktor men efter ett googlande såg jag att dom och feber rapporterat om problemet tidigt idag,
FZ är mer en Xbox och PC Sajit så dom bryr sig bara när det är riktigt stora nyheter för annat.
Hade Game Pass legat nere så hade det vart på första sidan direkt.
PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.
Vore tacknämligt om PSN krävde ett absolut minimum av personuppgifter hädanefter. Börjar bli lite för många breaches hos Sony och ser inte på vilket sätt det hjälper dem skapa bättre konsoler eller spel att veta vilka vi är. Jag har alltid slask-alias för sådana här tjänster så det påverkar mig inte det minsta, men de verkar ju vara helt likgiltiga i Japan inför dataläckor.
Det smått populära Kingdom Come 2 tex…
Har spelat hela dagen, dock.
Är utelåst från mitt digitala bibliotek eftersom jag delar det med min son så hans PS5 är min primära just nu. Går inte att ändra heller nu när allt är nere, så då är det tur att man har köpt spel på skiva som fungerar utan problem. 🙏
Edit: Märkte nu att det verkar ha hoppat igång igen.
Någon som vet vad det här berodde på?
Tvivlar på att vi får något svar. Sony tenderar att vara lite väl stolta.
Som plåster på såren får tydligen PS+ medlemmar 5 dagar förlängt abonnemang. Bra eller anus?
Som plåster på såren får tydligen PS+ medlemmar 5 dagar förlängt abonnemang. Bra eller anus?
Smart av dem, det kommer de att tjäna många miljoner på. Massor av abonnenter har PS plus som går ut under Black friday-rean när de har rabatt för icke-abonnenter. Nu kommer många ha abonnemang som går ut efter rean.
Smart av dem, det kommer de att tjäna många miljoner på. Massor av abonnenter har PS plus som går ut under Black friday-rean när de har rabatt för icke-abonnenter. Nu kommer många ha abonnemang som går ut efter rean.
Haha, jag har svårt att se att det faktiskt skulle bli så, men vem vet. Jag köpte ett år på senaste Black Friday men jag tror att det erbjudandet var tillgängligt ganska länge? Jag köpte det inte på fredagen iallafall.
Monster hunter wilds betan får 24 timmar extra vid tillfälle pga PSN driftstörningen
Nya abonnemang stackas/läggs bara på den nuvarande och tar sedan vid så fort den gamla löper ut.
Även om FZ verkar gå bra och har många besökare så verkar det inte vara den lägerelden för spelnyheter som vissa andra siter är för andra nyheter. Jag tänker att om Playstation Network ligger nere i flera dygn (tydligen den största nertiden på 10 år) och de flesta Playstation-spel inte går att spela (ens om de är single player i många fall) så borde det vara samma sak för en spelsite som FZ som skjutningen i Örebro var för Sveriges största diskussionsforum (som slog besöksrekord och knappt gick att nå under två dygn pga den massiva trafiken).
Men FZ verkar vara nöjda med att inte riktigt vara stället allmänheten vänder sig först för att få veta vad som hänt.
Viktigare o pusha merch produkter!
|Playstation 5|Metspö|