Vilka osläppta, nerlagda spel spel sörjer du?

Medlem

Half-Life 3.. eller åtminstone HL-2 episode 3….

signatur

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

Medlem

Rainbow Six Patriots
Delta Force Angel falls
Star Wars 1313
Command and Conquer Generals 2
Storyläget i Rainbow Six Siege

Medlem

Försöker hitta några intressanta som inte nämns i tråden.

Prey 2 - versionen från Human Head

Dead Island 2 - 2014-versionen som var i princip färdig.

Scalebound - gick spelet verkligen inte att rädda?

Medlem
Skrivet av Managor:

Starcraft Ghost och Blizzard Norths Diablo 3

Även Warcraft Adventures: Lord of the Clans

(En ofärdig (men nästan komplett) version har f.ö. läckt och är fullt spelbar för den som är intresserad)

Medlem

Stargate Worlds

signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* MSI X670E Tomahawk* Amd 7800X3D * 32GB G-Skill DDR5 6000Mhz/32* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Star Wars: Knights of the Old Republic III

Medlem

Left 4 Dead 3

Medlem
Skrivet av sky one:

Rainbow Six Patriots
Delta Force Angel falls

Det är roligt, för man skulle kunna tänka så här, shit vad bra dessa skulle blivit, det kan man säga nu, vissa skulle nog säga det. FAST Patriots fick mycket skit för att vara ytterligare ett RS-spel där Ubisoft tappat bollen helt kring R6, det är bara att läsa vad folk sa då och vad folk säger idag, det är typ samma sak och det har heller aldrig kommit något riktigt sjysst SP r6 sedan raven shield (enligt mig).

Angel falls, det visste man typ inte mycket om, men även Delta Force hade tappat så mycket att man inte förväntade sig så mycket.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Många Valve-spel för mig. L4D3, HL2 EP3 och HL3 förstås. Uttjatat jag vet men de har nån sorts fobi för treor.

signatur

”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi

Skribent
Skrivet av Laddemannen:

Helt klart Star Wars 1313!

Jag hade förträngt det spelet...

signatur

I am the black wizards.

Medlem

De har redan nämnts men.
Fallout Van Buren och
Warcrafts peka klicka spel.

Annars är jag ingen spel-arkeolog.
Starcraft Ghosts kunde varit ballt, men känns i efterhand som att de nog varit en generation eller två.för tidigt.
Men ett Ghost på PS4 och framåt hade varit nice. Se bara på Spacemarine 2 och Tyraniderna i det.
Byt ut kejsarens barnbarn mot kedjerökande hillbilly marines och vi är halvvägs där.

Medlem

Helt klart Twelve Tales Conker 64. Det såg urcharmigt ut!

signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem
Medlem

Scalebound tror jag hade kunnat bli en grymt underskattat spel

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Helt enig! Jag gillar verkligen estetiken, spelvärlden och konceptet bakom spelet/spelmekanik o.s.v., men nja... en del spel åldras bra, men andra inte riktigt lika mycket. :/

Gör att jag verkligen måste nämna Freelancer 2 också - ettan lider lite av samma problem som Crimson Skies, tekniskt är det inte riktigt up to par längre. Även om det finns moddar och fixar som gör det lite bättre.

Well finns mer eller mindre ett freelancer 2 redan så inte allt för mycket man kan sakna där förutom att elite dangerous saknar SP story men kompenserar på annat vis för att mer eller mindre kunna räknas som en 2a

Sörjer inga nedlagda spel, i många (inte alla) fall fanns det ju antagligen goda anledningar till att de inte blev av. Det enda jag kan komma att tänka på är att Kojimas Silent Hill-spel hade kunnat bli intressant, men shit happens 🤷

Medlem

Battlefield 1943 till PC...

Medlem

Anthem 2.0
PT Silent Hill
Star Wars 1313
Pirates of the Caribbean
Immortals: Fenyx Rising 2

Medlem

Command and conquer Generals 2 😭

Medlem

Får väl bli Half-life 2 episod 3.

Half-life 3 kan ju fortfarande komma ut.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Försöker hitta några intressanta som inte nämns i tråden.

Prey 2 - versionen från Human Head

Dead Island 2 - 2014-versionen som var i princip färdig.

Scalebound - gick spelet verkligen inte att rädda?

Detta! Tänkte skriva Prey 2, men du hann före. Det såg ju magiskt ut på gameplay trailern.

signatur

To crush your enemies, see them driven before you and hear the lamentation of their women!

Medlem

Kotor 3 av Obsidian.
Battlefront 3 av DICE.
The Force Unleashed 3 av Lucasarts.

Herregud vad 3:or. Har inte ens hunnit till Half Life 3.

Medlem

C&C Generals 2

Medlem
Skrivet av norrby89:

Well finns mer eller mindre ett freelancer 2 redan så inte allt för mycket man kan sakna där förutom att elite dangerous saknar SP story men kompenserar på annat vis för att mer eller mindre kunna räknas som en 2a

För mig är det den mysiga (om än cheesy och inte särskilt originella) storyn i Freelancer som var en av de stora lockelserna.

Och Elite i all ära, men jag ser det som lite en annan typ av spel. Freelancer var mer arkadigt, jag skulle nästan säga att Everspace 2 är närmare ett Freelancer 2 i så fall - men jag tycker det känns bra mycket mer innehållsfattigt och med mindre sandlådemöjligheter.

signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Vad är det och sitta och sörja nedlagda spel.
Dom lades ner av en anledning.

Medlem
Skrivet av JollyRoger:

Man behöver väl inte hålla med om anledningen/anledningarna? ¯\_(ツ)_/¯

signatur

Medlem
Skrivet av JollyRoger:

Finns en hel del spel som såldes av pga ekonomisks anledningar snarare än kvaliteten de hade på gång. Hur lovande vissa spel än är har bolagen inte alltid pengarna att ro dem i hamn. De kan välja att satsa på sånt de tror genererar mer pengar med den ekonomisks resurs de har istället. Generera mer pengar är inte alltid samma sak som roligare spel.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Man behöver väl inte hålla med om anledningen/anledningarna? ¯\_(ツ)_/¯

Skrivet av Youjimbo:

Finns en hel del spel som såldes av pga ekonomisks anledningar snarare än kvaliteten de hade på gång. Hur lovande vissa spel än är har bolagen inte alltid pengarna att ro dem i hamn. De kan välja att satsa på sånt de tror genererar mer pengar med den ekonomisks resurs de har istället. Generera mer pengar är inte alltid samma sak som roligare spel.

Ni har garanterat nog med bra spel att spela än att sitta och sörja nedlagda projekt.
Om inte är det dags att öppna ögonen och era sinnen.
Flesta spelen var trasiga, osammanhängande och rent av för dåliga.

Medlem
Skrivet av JollyRoger:

Ni har garanterat nog med bra spel att spela än att sitta och sörja nedlagda projekt.
Om inte är det dags att öppna ögonen och era sinnen.
Flesta spelen var trasiga, osammanhängande och rent av för dåliga.

Ah du kör argument i stil med pazu - det finns tillräckligt med bra spel, så vi behöver inte fler.
Tja, det får du väl tycka om du vill. Personligen ser jag gärna ett bredare spelmedium, och att fler potentiellt bra spel ser dagens ljus. Och vad som är "bra" kan alltid diskuteras, jag tror inte det finns något spel med ett betydande antal recensioner som har 100% positivitet = total enighet i frågan. (Nej, inte ens Half-Life 2.)

Tänk om No Man's Sky-teamet skulle tänkt som du resonerar. Då hade vi inte fått nyheter som denna. Om det är "bra" eller "dåligt"... tja, som sagt, det kan diskuteras.

signatur

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Ah du kör argument i stil med pazu - det finns tillräckligt med bra spel, så vi behöver inte fler.
Tja, det får du väl tycka om du vill. Personligen ser jag gärna ett bredare spelmedium, och att fler potentiellt bra spel ser dagens ljus. Och vad som är "bra" kan alltid diskuteras, jag tror inte det finns något spel med ett betydande antal recensioner som har 100% positivitet = total enighet i frågan. (Nej, inte ens Half-Life 2.)

Tänk om No Man's Sky-teamet skulle tänkt som du resonerar. Då hade vi inte fått nyheter som denna. Om det är "bra" eller "dåligt"... tja, som sagt, det kan diskuteras.

Nej det har inget med dina exempel att göra. Vi diskuterar nedlagda spel.
Du vill ha bredare spelmedium säger du men är det verkligen sant. Dom flesta kör "samma typ" av spel hela tiden. Sen gnäller att aldrig nått nyskapande händer.

Skriv svar