FZ Game Jam 2024 - Den stora tråden!

Medlem

Jag gjorde ett försök men gav upp. Det blev ett JRPG aktigt spel där man skulle bygga tacos med kort, så lite deckbuilder element också. Jag fick inte det att bli kul plus så fick jag lägga prio på familjen. Men bra jobbat alla andra!

Medlem
Skrivet av Burresnurre:

lyckades inte lägga upp spelet missa med några sekunder =(

Skrivet av Monki Rauklund:

Samma här, blir nästan nostalgisk till skoltiden då man satt såhär vid midnattens deadline....

Jag förlängde deadlinen på Itch nu, så att ni kan länka in era spel.

Skrivet av RiddarKatig:

Jag förlängde deadlinen på Itch nu, så att ni kan länka in era spel.

Tack! Den hittar dock inte mitt projekt när jag ska lägga till existerande så ska prova ladda upp på nytt sen igen

Edit: Nävermind jag ser att den finns med i listan nu

signatur

”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi

Medlem

Så där! Nu är jag äntligen hemma och har fått upp spelet. 😊 Spelet kan spelas både på PC och på nyare Android-telefoner.

Tack för möjligheten att få lägga upp spelet

Medlem
Skrivet av Burresnurre:

Så där! Nu är jag äntligen hemma och har fått upp spelet. 😊 Spelet kan spelas både på PC och på nyare Android-telefoner.

Klarade spelet med en taco kvar! Blev rörd av den fina slutscenen, nästan så att jag måste laga tacos till kvällen

signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Burresnurre:

Vilka roliga små detaljer du har fått in. Dessutom fick jag leva ut min livslånga fantasi att skjuta Gud

Medlem
Skrivet av Nomman:

Klarade spelet med en taco kvar! Blev rörd av den fina slutscenen, nästan så att jag måste laga tacos till kvällen

Bra jobbat! Körde du på svåraste nivån? Kul att du blev rörd av slutet och förstod det viktiga budskapet 🤗. Jag tänkte egentligen göra ett annat slut, men tiden räckte inte till 🤗

Medlem
Skrivet av RiddarKatig:

Vilka roliga små detaljer du har fått in. Dessutom fick jag leva ut min livslånga fantasi att skjuta Gud

Tack! Det var mycket mer jag ville få med, men tiden rann ut. 😂 Kul att jag kunde uppfylla din och andras drömmar!

Medlem
Skrivet av Burresnurre:

Bra jobbat! Körde du på svåraste nivån? Kul att du blev rörd av slutet och förstod det viktiga budskapet 🤗. Jag tänkte egentligen göra ett annat slut, men tiden räckte inte till 🤗

Haha jag märkte inte ens att det fanns flera svårighetsnivåer, men nu ser jag att det bara var standard. Får ge mig på högsta svårighetsgraden till kvällen

signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Nomman:

Haha jag märkte inte ens att det fanns flera svårighetsnivåer, men nu ser jag att det bara var standard. Får ge mig på högsta svårighetsgraden till kvällen

Kör du på en högre svårighetsnivå får du fler poäng till din highscore 🤗

Medlem

Testat samtliga spel nu och alla har varit mycket underhållande! Bra jobbat hörrni!

Medlem

Testat alla också! Så roligt att ni gör spel varje år. Ni lyckas ju med massor på så lite tid, mitt i julstöket också. Följer med glädje och testar spelen ni har skapat. Synd att det blev kanske lite i jul så fler inte hann med. Ser fram emot nästa års (detta årets Game jam).

Medlem

Oerhört många fina spelkreationer här!
Jag blev aldrig klar med mitt gamla taco-spel, lyckades dock lösa en spelfärdig version.
https://rickydisco.itch.io/everybody-needs-tacos

Medlem
Skrivet av ricky.h:

Oerhört många fina spelkreationer här!
Jag blev aldrig klar med mitt gamla taco-spel, lyckades dock lösa en spelfärdig version.
https://rickydisco.itch.io/everybody-needs-tacos

Underbart. Kul att du lägger ut ditt spel i alla fall. Ska testa imorgon!

Medlem

Måste rikta ett stort tack till @RiddarKatig som skickade ett härligt pris till mig efter vinsten! Spelade in en liten unboxing-video bara för att alla på forumet ska få se vilken taco-hjälte den gode riddaren är. Tack än en gång

signatur

Skrivet av Nomman:

Måste rikta ett stort tack till @RiddarKatig som skickade ett härligt pris till mig efter vinsten! Spelade in en liten unboxing-video bara för att alla på forumet ska få se vilken taco-hjälte den gode riddaren är. Tack än en gång

https://youtu.be/TXZRsJG_foc

Gött och mycket välförtjänt! Kul att du gjorde en unboxing, riktigt nice låda med go’grejer. Även jag vill rikta ett stort tack till @riddarkatig som drog igång spelsylten, det var skoj att hitta på med tjejen och sitta å programmera igen, samt få följa de andra deltagarnas projekt och få spela dom 😃 Kommer definitivt hålla utkik efter fler spelsylter framöver!

signatur

”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi

Medlem
Skrivet av Nomman:

Haha! Kul med unboxing.

Välförtjänt. Nästa gång kör vi tema: Sportbil. Du fixar priser

Medlem
Skrivet av Nomman:

Haha, fantastiskt! Välförtjänt vinst och fin unboxing!

Medlem
Skrivet av RiddarKatig:

Haha! Kul med unboxing.

Välförtjänt. Nästa gång kör vi tema: Sportbil. Du fixar priser

Självklart! 😅
Men jag som hade tänkt föreslå tema "saker som rostar vid vägkanten" 😜

signatur

Skriv svar