Senaste spelet du klarade?
Detroit: Become Human - första spelet av den typen. Vinterrea. Väldigt bra upplevelse.
Utvecklaren ska ju ha hållit på med ett liknande spel fast i star wars universumet. Men det var ett bra tag sen man hörde något.
Blev två stycken ungefär samtidigt. Kört igenom half life 2 (inkl episoderna). Kommer aldrig förlåta Valve för att dom inte fortsatte. Hl Alyx var endast en klen tröst.
Sen har jag äntligen fått dottern att vilja testa något annat än Untitled Goose Game. Så vi har kört igenom Lego Hobbit. Hon blev så jäkla pepp och nu är det Lego lotr som blir nästa.
Tydligen har det gått 4 månader sedan senaste uppdateringen från mitt håll.
Har passat på att spela igenom Banishers: Ghosts of New Eden & Stellar Blade (igen) nu under julledigheten. Möjligtvis att man skulle hinna klart med Astro Bot innan årsskiftet men känner inte att det är någon brådska
Indiana Jones and the Great Circle (PC)
![](https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/8/8d/Indiana_Jones_and_the_Great_Circle-box_art.jpg)
Betyg: 3.5/5
En del saker jag störde mig på men ändå ett ganska mysigt äventyr, ramlade inte av stolen direkt.
Troy Baker som Indy var riktigt skicklig. Måste även säga att musiken var klockren!
The more I practice, the luckier I get.
Batman Arkham City med difficulty mod, gör spelet grymmt mycket svårare
https://www.nexusmods.com/batmanarkhamcity/mods/560
Kena: Bridge of Spirits överlag bra och mysigt men sista bossen gjorde att det totala intrycket sjönk rejält kan inte rekommendera spelet efter den skiten passade inte in alls.
Lite som uncharted 2s sista boss 🙈
Mafia: Definitive Edition (PC)
![](https://shared.cloudflare.steamstatic.com/store_item_assets/steam/apps/1030840/header.jpg?t=1734460692)
Betyg: Pendlar mellan 3.5-4/5 - 4/5 skulle vara för karaktärerna, manus, röstskådespeleriet, den mysiga atmosfären och musiken. Dock kändes själva gameplay och bandesignen ganska föråldrad och hade en del frustrerande moment. Pangandet kändes väl helt OK ändå. Stort plus för "skip drive"-funktionen så man slapp köra onödiga sträckor till uppdragen.
Lagom spellängd var det också, 10 timmar klockade jag in på drygt.
Kul att äntligen fått spela det, varit i backloggen länge, lätt värt en genomspelning.
Synd att uppföljarna inte finns på Game Pass.
The more I practice, the luckier I get.
Senuas Saga II, kan verkligen inte rekommendera. Grafiken och miljöerna är otroligt bra och storyn är väl okej men walking sim utan dess like och något hastat slut. Tveksamt att spelet blev utvecklarnas initiala ambition. Sen är väl problemet att det knapp förnyar något från första. En besvike.
”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi
AC Mirage - Hade FAKTISKT kul med spelet. Har prövat att ge Ubisoft spel chansen så ofta jag orkar, men brukar ofta falla av då det är för mycket av detsamma och framförallt för långa. Denna gjorde sig gott. Tog mig ca. 50 timmar och då gjorde jag allt av vikt så att säga. I dag startas Spider-man 2!
Luigis Mansion 2HD. Hade trean sedan tidigare. Det märks att 2HD är ett lite enklare spel. Saknar co-op och ett par andra verktyg ur Luigis arsenal från trean. Efter varje deluppdrag blir det ”mission complete” och man återvänder för debriefing hos professorn som man jobbar med. I trean roamade man bara vidare till nästa uppdrag, lite friare liksom. Jag hade roligt med spelet men trean är definitivt mer Luigis Mansion för pengarna.
Har nyligen sett eftertexterna i Ghostwire Tokyo.
Gillade spelet mer än FZ, och ger det fyra av fem. (För den som undrar så fick spelet en trea av FZ.)
Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.
Nine Sols spelades klart för några dagar sedan. Gillar man svåra Metroidvanias så är det ett måste. Lite seg start första 2-3 timmarna men jädrar vad bra det blir efter ett tag. 4 av 5 i betyg totalt sett.
Slutbossen är en av de svårare bossarna jag tagit mig an i min spelkarriär, men striden är kul så inga klagomål från min sida.
Hej på er!
Den här tråden verkade intressant så jag tänkte dela med mig av de spel som jag senast spela och de var Resident Evil 2 och 3 remake och jag tyckte att de var roliga att spela även om jag upplevde att 2an var mera välgjord än 3an och att innehållet var rikare i det spelet. Spelen motsvarade förväntningarna och jag tyckte att upplevelsen var bra. Om ni inte testat de spelen så kan ni göra det!
Final Fantasy VII Rebirth.
Var väldigt positivt överraskad fram tills kapitel 13. Jag fattar inte varför de insisterar på bossar som tar år att klara, och som har skitlånga oskippbara cutscenes.
Kapitel 13 var så dåligt att hade det inte varit för att jag redan var 80 timmar in i spelet så hade jag slutat spela där. Men nu var jag tvungen att klara det.
Heja Blåvitt
Murdered: Soul Suspect (2014)
Ett detektivspel i långsamt tempo där man från andevärlden utreder sitt eget mord. Man har lite speciella färdigheter såsom poltergeist, possess, m.m. för att komma framåt i storyn. Ett simpelt men trevligt spel som sticker ut lite i mängden.
3/5
![](https://m.media-amazon.com/images/I/81p3SkA++iL._AC_UF1000,1000_QL80_.jpg)
🖥️ Sony Bravia KDL49-WD753| 🎮 PS4 Slim 1TB CUH-2216B| 🔊 Sony HT-CT180 Soundbar| 📀 Sony BDP-S1700