Assassin's Creed Shadows försenas – igen
Eller så handlar det kanske helt enkelt om kontext? 🤔
Som t.ex, att ett spel om Japan, som redan orsakat en hel del kontroverser i Japan, och handlar om att mörda Japaner, kanske inte borde lanseras på självaste 30:årsdagen av landets motsvarighet till 9/11 attackerna.
Var det serinattacken i tunnelbanan, eller något sånt?
Eller så handlar det kanske helt enkelt om kontext? 🤔
Som t.ex, att ett spel om Japan, som redan orsakat en hel del kontroverser i Japan, och handlar om att mörda Japaner, kanske inte borde lanseras på självaste 30:årsdagen av landets motsvarighet till 9/11 attackerna.
Spelet handlar väl ändå inte om att mörda japaner..? Förlåt, men det känns som att Ubisoft får skit vad de än gör numera. Visst, nu när det nämns känns det klumpigt med release just den dagen. Men här minns vi väl mest attacken på årsdagen, inte annars, så det kan väl missas. Och hur hanterar Japan dagen? Visar man speciell vördnad? Om release då ses som olämpligt tycker jag det är Japans sak att säga ifrån åt Ubisoft, inte vår.
Spelet handlar väl ändå inte om att mörda japaner..? Förlåt, men det känns som att Ubisoft får skit vad de än gör numera. Visst, nu när det nämns känns det klumpigt med release just den dagen. Men här minns vi väl mest attacken på årsdagen, inte annars, så det kan väl missas. Och hur hanterar Japan dagen? Visar man speciell vördnad? Om release då ses som olämpligt tycker jag det är Japans sak att säga ifrån åt Ubisoft, inte vår.
Jo, det är helt sjukt att ens våga släppa något det datumet, och inte alls löjligt och långsökt! Definitivt ingenting som t.e.x japanska spelutvecklare själva skulle göra i alla fall.
Jag är så besviket ohypad på det här spelet. All promotion material visar att man är en Samurai och springer runt och krigar. Jag hade så hoppats på att man skulle vara ninja och spelet skulle mer vara som Tenchu fast med Assasins Creeds klättringssystem typ.
Yasuke är samuraj medan Naoe är ninja. Det har släppts många videon som visar gameplay med respektive karaktär, och hur de starkt skiljer sig åt i stilar. Med Naoe är det mer stealth, klättrande och parkour som gäller, vilket verkar vara det du efterfrågar kanske.
På tal om ninja och samurajer...
Ha, tack för den! Men samtidigt, stackars person… 💔
Ha, tack för den! Men samtidigt, stackars person… 💔
Ja, hon förtjänade bättre! #JusticeforAlicia
Yasuke är samuraj medan Naoe är ninja. Det har släppts många videon som visar gameplay med respektive karaktär, och hur de starkt skiljer sig åt i stilar. Med Naoe är det mer stealth, klättrande och parkour som gäller, vilket verkar vara det du efterfrågar kanske.
Nej jag har missat det. Förmodligen för så mycket fokus har varit på Yasuke.
Och det där såg onekligen coolt ut. Men kommer jag kunna välja karaktär eller är jag tvungen att spela som samurajen ibland?
Nej jag har missat det. Förmodligen för så mycket fokus har varit på Yasuke.
Och det där såg onekligen coolt ut. Men kommer jag kunna välja karaktär eller är jag tvungen att spela som samurajen ibland?
Det vet jag tyvärr inte. Man ska kunna välja och byta karaktär fritt, det vet jag har avslöjats i alla fall. Mer än så vet jag inte, men jag misstänker att det eventuellt är som i AC: Syndicate där vissa få uppdrag ändå måste spelas med en specifik karaktär för att driva storyn framåt och så. Men det är bara en gissning.
Det vet jag tyvärr inte. Man ska kunna välja och byta karaktär fritt, det vet jag har avslöjats i alla fall. Mer än så vet jag inte, men jag misstänker att det eventuellt är som i AC: Syndicate där vissa få uppdrag ändå måste spelas med en specifik karaktär för att driva storyn framåt och så. Men det är bara en gissning.
Okej. Ja finns det uppdrag som går ut på att erövra och försvara saker är dom nog hårdtvingade till krigargubben. Lite tråkigt enligt mig, jag kan bara hoppas på att stealth och assasin delen är djupt utvecklat iallafall. Så det inte bara är samma saker som för samurajen fast du kan göra det med en annan karaktär bara. Jag har alltid velat droppa gift med ett snöre i nåns mat i ett spel hahaha.
Det här har dock fått upp mitt intresse till avaktande men intresserad iallafall. Tackar.
Jag hade så hoppats på att man skulle vara ninja och spelet skulle mer vara som Tenchu fast med Assasins Creeds klättringssystem typ.
Kom att tänka på din kommentar när jag såg detta idag, tänkte kanske skulle vara intressant för dig.