Switch 2 är officiellt avtäckt!

Medlem
Skrivet av Danster:

Du tror att barnfamiljer inte äger Playstation av rädsla att ta fel på PS4 och PS5? Du tror att man blir efterbliven för att man skaffar barn och att ingen i familjen någonsin uppgraderat från en Iphone/Samsung x till en x+n? Det är väl snarare Microsoft som gått ner i det träsket med sina märkliga Xbox-namn.

Switch 2 är ett fan så mycket tydligare namn än Switch Up och Super Nintendo Switch och andra tramsnamn man läst i ryktestråden.

Haha ja. Jag har två barn och blev rätt efterbliven direkt! 😂
Skämt och sido. Folk som har noll intresse ser oftast bara namn och utseende. Och det är väldigt liten skillnad på switch 1 och 2. Särskilt när den fortfarande kan spela "samma" spel. Men som sagt, återstår att se. Va endast mina farhågor gentemot hur det har gått förut.

Men som ni skrivit tidigare. Namnet är bättre denna gång. Det kanske räcker

Vill att det ska gå bra. Och Nintendo släpper storslagna spel igen. Då kanske denna efterblivna tvåbarnspappa köper en ändå.

Medlem

Lite tråkigt/fegt. Mer en uppgradering än en ny konsol, vilket ju namnet indikerar. Sist Nintendo gjorde något liknande (Wii U) gick det ju inte jättebra.

Medlem

Ska börja spara nu. Köper den direkt när den kommer. Gissar den kommer kosta 5995kr med kanske ett spel med

Medlem

Kuuul! Blir ett givet köp i framtiden. Då jag tröttnat rejält på PS och Xlådans typ av spel som bara liknar varandra, och nästan bara spelar retrodoftande indie spel nuförtiden. Så kommer det bli perfekt att gå över till denna lilla maskin.
Även nästa Zelda lockar stort, samt att jag ska spela igenom ToTK på den som jag inte lirat än.

Medlem

"Konsolens specifikationer är dock fortfarande inte bekräftade. Tidigare rykten antyder dock att Switch 2 drivs av Nvidias Tegra T239-systemkrets och en Ampere-baserad grafikkrets med 1 536 CUDA-kärnor. Konsolen ryktas dessutom utrustats med 12 GB primärminne och 256 GB lagringsutrymme." vad som ryktas skall komma hårdvarumässigt, sweclockers. fz, det är era kompisar, kan ni och dom ge oss lite mer av en jämförelse mellan switch och switch 2 påståda hårdvara?

signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Moderator | Testpilot
Skrivet av Tröjan:

Lite tråkigt/fegt. Mer en uppgradering än en ny konsol, vilket ju namnet indikerar. Sist Nintendo gjorde något liknande (Wii U) gick det ju inte jättebra.

Samtidigt var ju PS5 och Xbox Series också exakt detta. Uppgradering mer än en ny konsol. Utseendemässigt var de annorlunda, visst, men annars bara samma (även UI till viss del) och mer kraftfull.

Switch är en så bra idé så känns dumt att ändra för mycket. Helst med tanke på att utmanare som Steam Deck osv har blivit mer populär.

signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skrivet av uberpwnage2.0:

Samtidigt var ju PS5 och Xbox Series också exakt detta. Uppgradering mer än en ny konsol. Utseendemässigt var de annorlunda, visst, men annars bara samma (även UI till viss del) och mer kraftfull.

Switch är en så bra idé så känns dumt att ändra för mycket. Helst med tanke på att utmanare som Steam Deck osv har blivit mer populär.

Saken med ps5 var väl dualsense förutom uppgraderingen av grafiken?

Medlem

Hoppas Pro controllern till Switchen kommer funka till Switch 2

Moderator | Testpilot
Skrivet av Adventure Time:

Saken med ps5 var väl dualsense förutom uppgraderingen av grafiken?

Som sagt, en uppgradering. Dualsense och dess funktioner har ju knappt använts.

signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Tröjan:

Håller med. Det hade varit kul med lite innovation igen från Nintendo. Men inte ett riskfyllt val, den lär sälja bra tror jag även om jag inte är intresserad då jag har en Switch och en Steam Deck.

Medlem

Frågan är va detta kommer kosta. Prestanda som vadå? Ps3? Ps4? 😂

Medlem
Skrivet av cyppa:

Förmodligen kommer den lira i nivå som en Steam Deck, runt Xbox Series S. Nintendo har inte tävlat om prestanda på mycket länge.

Medlem
Skrivet av radiuz:

Switch 2 + Metroid Prime 4 med mus-funktion! Kan inte bli bättre.

De hade ju vart om de gick att spela i vr också.

Medlem

Håller tummarna att det inte blir fokus på remastrade spel på denna

Skrivet av cyppa:

Ryktas ligga kring Ps4/Ps4 pro

Skrivet av Dajvan:

Förmodligen kommer den lira i nivå som en Steam Deck, runt Xbox Series S. Nintendo har inte tävlat om prestanda på mycket länge.

Steam deck är ju inte i närheten av Series S.

Medlem

Som väntat ungefär men jag kan också förstå att Nintendo inte vill ta förstora risker. Kan bli ett köp framöver mest för Mariokart men inte i år är mer sugen på bärbar Xbox.

Medlem
Skrivet av Tröjan:

Menar du att Wi U var lik Wii? De var ju totalt olika konsoler, men med namn som förvirrade folk, men då var det helt enkelt ett koncept som folk inte gillade. Switch 2 är supertydligt, och en fortsättning på nånting som varit väldigt framgångsrikt. Det blir väldigt konstigt att jämföra med Wii U. Uppföljare med en siffra till har Sony gjort i 30 år och det har fungerat.

Medlem

Ge oss en rejäl remake av Ocarina Of Time då!

signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Ser ut som att s24 ultra for fortsätta att vara mitt place to go när jag blir sugen på hand held.

signatur

Med vänliga hälsningar från Costa Del Sol.

Medlem
Skrivet av Aesoprock:

Ge oss en rejäl remake av Ocarina Of Time då!

Du får ta ett personligt snack med Yoshiaki Koizumi och de andra 4 direktörer:)

signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem
Skrivet av eld:

Tack för att du betatestar 2an, kommer hoppa på trean om 8 år!

😂😂😂 Uno reverse 😋

Medlem

Hoppas de kommer göra som Sony att de uppdaterar grafiken på deras first party spel för en liten summa så kan det nog bli köp. Men giriga Nintendo ska väl ha fullpris igen för spelen som vanligt...

Medlem
Skrivet av schmuttah:

Jag hörde skratten eka ända från Japan

Medlem
Skrivet av Razken:

Uff... kunde dom inte hittat på nåt mer fyndigt än Switch 2?
Lika dåligt namn som Xbox One. 😅

Nja, det funkade ju hyfsat för Playstation 2.

Medlem

Usch va tråkig

signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* MSI X670E Tomahawk* Amd 7800X3D * 32GB G-Skill DDR5 6000Mhz/32* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Det som kommer bestämma om detta blir lyckat är nog Priset framförallt men även launch titlarna. Att börja med Mario Kart, den titel som sålt mest på föregångaren Switch 1, är inte en slump.

Switch 1 har varit hyfsat billig jämfört med sina konkurrenter.

Vi har två switch hemma hos oss. En äger jag, sedan jobbade pojken ihop till en egen när han var i 7 års åldern då han blev leds att min aldrig var ledig Men det hade han aldrig klarat med en PS5 till exempel.

Medlem
Skrivet av schmuttah:

Lär nog funka med Switch 1 spel.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Snabeltorsk:

Usch va tråkig

Vadå tråkig?

Medlem

Det var ju ingen givande avtäckning. Vill ju se lite specs och något exklusivt spel. Nintendo blev nästintill tvingade att avslöja att det kommer en ny konsol. Men det är väl iofs inte så märkligt med tanke på alla rykten om konsolen som har spridits.

Medlem
Skrivet av Ikaruga:

Det var ju ingen givande avtäckning. Vill ju se lite specs och något exklusivt spel. Nintendo blev nästintill tvingade att avslöja att det kommer en ny konsol. Men det är väl iofs inte så märkligt med tanke på alla rykten om konsolen som har spridits.

Nu så får ju dock publishers osv möjlighet att utannonsera spel för Switch 2. Så det kan komma nyheter som inte är från nintendo själva de kommande månaderna.

Skriv svar