Switch 2 är officiellt avtäckt!

Medlem
Skrivet av Sunstalker:

Kanske kommer ett nytt Mario paint

Möjligt. Själv kan jag äntligen tänka mig att börja spela fps spel på spelkonsol.

Kanske att man spelar nästa Doom spel på Switch 2 då.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Riktigt läcker tycker jag. Switch är en enormt framgångsrik konsol så det är väntat att uppföljaren följer i samma spår fast mer kapabel och med lite nya funktioner. 2april känns lång bort..

Medlem
Skrivet av Streaky:

Åhhhhhhhh hur ska jag kunna vänta till April för mer info. Jag vill verkligen veta om alla mina spel kommer fungera. Jag antar att spel utvecklade av Nintendo kommer ha support, men frågan är hur resten ser ut.

Men jag är sjukt redo. Switchen har gått i många, många timmar hemma hos oss så det kommer nog bara fortsätta med #2.

Spekulationerna är att de spel som inte kommer funka fullt ut kommer vara typ LABO spelen och kanske Ring Fit Adventure då IR sensorn verkar vara borttagen samt att tillbehören är anpassade för switch 1. Så blir nog sådana undantag vi får se.

Medlem

Känns som en avtäckning framtvingad av läckorna, hade velat ha mer detaljer.

Medlem

Vilket tjat om prestanda hit och hårdvara dit, det är väl aldrig någon någonsin som köpt Nintendo för prestandan eller hårdvaran.

Sluta bete er som barnrumpor 🤣.. "det ska vara snabbt och snygg grafik och 184 fps och bla bla bla" KÖP EN DATOR!!

signatur

What a monster..i cant belie.. WHAT THE HELL IS THIS PLACE?

Moderator | Testpilot

Äntligen! Har skapat en "Den stora tråden om Nintendo Switch"-tråd, som vi brukar göra med olika stortitlar, konsoler och liknande Blev lite hastigt nu medan jag jobbar, men jag kommer uppdatera och snygga till den lite senare under dagen

signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

2:a April för ytterligare information gjorde mig lite besviken. Hade hoppats att vi skulle sett annonsering av lanserings datum. Med ett Nintendo direkt i April kanske vi inte har en switch2 i handen förrän julhandeln

Medlem
Skrivet av kebbe:

Känns som en avtäckning framtvingad av läckorna, hade velat ha mer detaljer.

En kommentar från Schreier:

"If you're wondering — one reason to randomly drop a Switch 2 teaser 2.5 months ahead of the proper reveal would be to allow third-party companies to start officially announcing their games for the system"

https://bsky.app/profile/did:plc:2mkgbhbhqvappkkorf2bzyrp/pos...

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Enbart Fanboys är glada över den detta... Nintendont säger jag bara!

Medlem

En ny chans att köpa gamla spel på nytt. Köper inte på förhand den här gången

Medlem

Blir perfekt till jul. Då kanske de släppt ett par spel.

De lär inte ändra på befintliga spel så de kan man lika gärna spela på nuvarande.

Sen tycker jag designen i svart är trist! Ville gärna haft något roligare än en Switch Deck.

Men blir bra!

signatur

Har spelbranschen som hobby

Medlem
Skrivet av Streaky:

Åhhhhhhhh hur ska jag kunna vänta till April för mer info. Jag vill verkligen veta om alla mina spel kommer fungera. Jag antar att spel utvecklade av Nintendo kommer ha support, men frågan är hur resten ser ut.

Det är runt 10 spel till PS4, som inte fungerar på PS5an. Jag förväntar mig något liknande här, att den stora majoriteten av spelen kommer fungera fint på Switch 2.

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Detta kändes verkligen som minsta möjliga ansträngning. Den känns ärligt talat som en Switch Pro.

Den ser helt klart ut som en Switch Pro då den är ruskigt lik sin föregångare. Undrar hur de tänkte sälja in den?

Medlem
Skrivet av Sunstalker:

Den stora frågan är om Switch-spelen kommer ha bättre prestanda och om Nintendo isåfall uppdaterar detta gratis?

Det är Nintendo vi pratar om...

Medlem
Skrivet av ValleyCountryFlash:

Fullt kompatibel med Switchens spel! Så otroligt viktigt. Tack.

hoppas kontrollen fungerar med till typ tillbehör som ring fit eller om man behöver en Joy Con 1.0 för de

Medlem
Skrivet av N3gn4v:

Att det liknar Wii U är långsökt i mina ögon.

Jag ser ingen står på scenen och säger "Welcome to the world of Wii-U"

Ska bli spännande att se hur det går. Vi som vart med vet ju att Nintendo ofta missar målet med uppföljaren till en succekonsol. Hit n miss varannan gång, nästan iaf.

Hoppas det går bra, såklart. Men tror inte det blir nåt köp till hemmet. Inget som tycker i brallan, än iaf.

Medlem

Kommer nog avvakta tills jag vet att joycon drift-problemet är åtgärdat. Det drog verkligen ner på den respekt jag hade för Nintendo i helhet.

Medlem
Skrivet av NuZ:

Naaa tror det är release knappen för magnetfästet. Tror R och ZR är lixom musknapparna. Lär komma en hel drös tillbehör och även "vanliga" möss att slösa bort sin lön med

Släpper den båda kontrollerna med en knapp? Kan inte ha varit den vassaste kniven som kom på den iden. Säkert samma snubbe som kom på idéen att använda magneter.
Förövrigt hade jag förväntat mig mer än att använda kontrollen som en mus. De verkar också använda samma minimala joysticks och knappar vilket gör det svårt att spela mer än någon timma åt gången. Nä jag skippar nog Nintendo den här generationen. De har blivit för tråkiga.

Jag kommer nog köpa en men väntar till höst/vinter om prestandan är tillräcklig. Blir isf första Nintendo-konsolen sedan Gamecube. Hoppas också att den kanske kan boosta Switch 1-spel någorlunda ok.

signatur

00:00:02:42

Medlem

Switch 2 + Metroid Prime 4 med mus-funktion! Kan inte bli bättre.

Är det samma körk-idé igen? Att sätta enda laddporten undertill? Har inte använt min Switch många minuter, men det finns väl bara en laddport undertill, vilket gör det knövvligt att köra odockat och ladda samtidigt?

signatur

Fifteen minutes, or it’s free!
PSN: Aktiv_Slaktkniv

Medlem
Skrivet av Linusenen:

Ruskigt dålig avtäckning... Herregud. Skapade noll sig hos mig än sålänge. Får se om detta blir första Nintendo konsolen jag inte köper. De sista generationerna har bara stått och dammat.

Men, ska aldrig säga aldrig. Nintendo kan få mig på andra tankar.

Men är som på väg ner i Wii u fällan igen? Likande design, samma namn... Kommer casual barnfamiljer förstå skillnaderna?

Du tror att barnfamiljer inte äger Playstation av rädsla att ta fel på PS4 och PS5? Du tror att man blir efterbliven för att man skaffar barn och att ingen i familjen någonsin uppgraderat från en Iphone/Samsung x till en x+n? Det är väl snarare Microsoft som gått ner i det träsket med sina märkliga Xbox-namn.

Switch 2 är ett fan så mycket tydligare namn än Switch Up och Super Nintendo Switch och andra tramsnamn man läst i ryktestråden.

Medlem
Skrivet av General_Omoral:

Är det samma körk-idé igen? Att sätta enda laddporten undertill? Har inte använt min Switch många minuter, men det finns väl bara en laddport undertill, vilket gör det knövvligt att köra odockat och ladda samtidigt?

Om du kollar videon så har du usb-c på ovansidan också.

Medlem

Har haft dom allra flesta konsolerna dom senaste 20åren men denna känner jag inget sug alls att skaffa, min nuvarande switch är en hyllvärmare som inte använts på flera år eller knappt inte alls sedan den köptes.

signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Varför gjorde dom den större? Hade ju bara kunna maximera skärmyta mer...nu är den ju stor som en steam deck!

Medlem

Fan med. Jag var förvisso helt säker på att de skulle vara så tråkiga så de gör en Switch 2 men jag hoppades innerligt att de hade bytt ut de där värdelösa joyconsen till något bättre och skönare att hålla i! Men de vill väl tvinga en att köpa en Pro-kontroller.....
Mario kart för övrigt såg ut som ett upphottat 8 deluxe. De lägger jag ingen stor vikt i. Krämen i konsolen kommer va A och O med Switch 2 om de ska kunna konkurrera. Speciellt nu när andra företag gör bra "Nintendo-spel" som Astro Bot och Palworld. Och de kommer bara bli mer konkurrens!
Hoppas man får se riktigt snygga Nintendo-spel i en Switch 2 som faktiskt har ner kräm än en 10 år gammal mobil!

Medlem
Skrivet av Crank:

Har haft dom allra flesta konsolerna dom senaste 20åren men denna känner jag inget sug alls att skaffa, min nuvarande switch är en hyllvärmare som inte använts på flera år eller knappt inte alls sedan den köptes.

Håller med. Jag använder min Switch typ en vecka om året och det är på semestern😅 Senast jag använde den mer var när Animal Crossing kom. Sen dess har det ju inte sprutat ut bra titlar precis.

Man vill kunna spela bra tredjepart titlar på den utan att man ska behöva offra grafik och fps.

Medlem
Skrivet av genomelak:

Den ser helt klart ut som en Switch Pro då den är ruskigt lik sin föregångare. Undrar hur de tänkte sälja in den?

På samma sätt som Apple säljer in en ny modell av Iphone varje år? Eller va?

Medlem

Ser lika oergonomisk ut som den första. Hatar verkligen joycons platta bakdel, får kramp i händerna efter 20 minuter. Steam Deck som är stor som ett dasslock och tyngre i jämförelse, är ändå skön att hålla i för längre sessioner. Ser ut som Nintendo gjort samma fel igen.

Medlem

Ge mig bara Metroid Prime 4 och full bakåtkompabiltet. Då daskar man kanske pengar på Nintendo.

Skriv svar