Stora ryktestråden för "Switch 2"

NuZ
Testpilot
Skrivet av Gertzy:

Det hade ju varit att föredra före Switch 2 Pro eller New Nintendo Switch 2 😄

Som de gjorde från början,
NES > Super NES
Switch > Super switch

*Mamma jag vill ha en super switch till julklapp!*

signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

Som de gjorde från början,
NES > Super NES
Switch > Super switch

*Mamma jag vill ha en super switch till julklapp!*

Jo så tänkte jag länge också men nu pekar alla läckta bilder och information på att det blir enklare Switch 2 - antagligen för att undvika missförstånd om det är en ny generation eller bara uppgraderad version av Switch (som Oled) som många kanske inte skulle känna är värd att köpa i sådana fall. Nej det vill nog köra så säkert som möjligt nu för att undvika ny Wii U-situation. Om det kommer uppgraderad variant senare kan det bli tal om något sådant dock.

Medlem
Skrivet av Sommarregn9:

Jag skrev vad jag trodde förra året, runt november. Jag trodde Switch 2 skulle visas upp under 2025, inte 2024 som en del här inne trodde.
Jag skrev mars, även om det ryktas mycket om januari nu, och att de börja läcka så pass mycket, så kanske det blir så. Men känns konstigt då USAs nya president snart väljs in, man brukar ju vilja försöka undvika den typen av världshändelser när man visar upp nya konsoler m.m.

Men vad tror ni om namnet? Det finns säkert redan massa skrivit i tråden, men jag har inte hunnit läsa allt.

Switch 2, är det mest rimliga. Men Nintendo har aldrig någonsin använt sig av en siffra förut.
Och när Xbox skulle ge ut xbox360 ville de inte kalla den xbox 2, då Ps3 kom. Då två är lägre än tre.
Och Switch 2, blir ju lägre än PS5, tror ni de tänker så?

Jag tror oavsett namn, att Switch blir en del av namnet på nåt sätt. Precis som Wii var med i Wii U och DS var med i 3DS.

Jag är nästan helt säker på att det blir Switch 2. Lite tråkigt namn, förstås. Men kan inte förneka att det också är det smartaste från Nintendos sida då risken för att blanda ihop med föregångaren helt försvinner samtidigt som de ändå kan köra vidare på nu väletablerade varumärket Switch. Och Nintendo behöver ju inte oroa sig för att de måste "Bräcka" Playstation med en högre siffra då formaten knappt ens konkurrerar med varandra.

Skrivet av Devan:

Är ett intressant tankespel ändå, hade det varit nån hype för nya konsoler om de hade släppt nya varje år så som telefon tillverkarna gör.

Samsung skall släppa S25 nu det närmaste och jag hör knappt någon prata om den.

Har folk generellt slutat köpa ny mobil varje år tro?

Hehe, det hade nog varit svårt bygga hype med pytteuppgraderingar varje år. Och som du själv är inne på så har ju nyhetens behag med nya smartphones dött ut rejält. Har själv kört Samsung mestadels, men har inte haft koll på vilken som är senaste modellen sedan Galaxy S3...

Skrivet av PGR1985:

På tal om telefoner, ”week after week” och andra betänkligheter. Det framkom ett rykte om att StarFox Adventure får en remake. Spelet som för egen del är ett av de snyggaste på Gamecube, som till och med fick Twilight Princess att kännas grådassigt i jämförelse.

Kan det vara så att Playtonic-Games gör denna? Flitiga utvecklare som på senare år endast utannonserats en omgjord version av Yooka-Laylee. Sagt själva att de inte får säga vad de pysslar med så fantastiskt om det vore så. 🥰

Hoppas personligen på en remake av hela den konsolgenerationens grafiskt läckraste spel; Star Wars Rouge Squadron 2. Inte ens Xbox hade nått spel som var så vansinnigt snyggt. Det var roligt att spela också. Skulle vara läckert med en remake av det som inkluderade ett Battlefront-liknande MMO-läge.

Medlem

"Nintendo will reportedly reveal Switch 2 this week"

Nintendo Switch 2 will be revealed this Thursday, January 16, it’s claimed.

"That’s according to the previously reliable Podcast Nate the Hate, which claims that a reveal trailer planned by Nintendo will focus on the Switch 2 hardware, with a software showcase coming later in late February or early March."

Mer uppbackning av detta! Tycks äntligen vara dags!

Medlem

Orimligt taggad. Äger alla nintendokonsoller upp till WiiU men hoppade över switch. Switch 2 blir ett dag1 köp! Hoppas den 16e stämmer nu.

Vågar vi hoppas på 4k med skalningstekniker?

signatur

i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled
Vanilla-PS5

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Orimligt taggad. Äger alla nintendokonsoller upp till WiiU men hoppade över switch. Switch 2 blir ett dag1 köp! Hoppas den 16e stämmer nu.

Vågar vi hoppas på 4k med skalningstekniker?

Samma här, förutom att Nintendo 64 är den enda konsol jag inte ägt av dem. Gick från Snes till Gamecube. Men jag är ändå sjukt taggad på att gå vidare och Switcha up mig!

Medlem

Switch 2 presentation will be console focused, similar to Switch 1 reveal trailer

Nintendo Switch 2 POWERFUL capabilities and unique features will finally be revealed

Medlem

RUMOR | METAL GEAR SOLID Δ: SNAKE EATER será lançado para o Nintendo Switch 2

(via NateTheHate)

Medlem
Skrivet av Gertzy:

<Uppladdad bildlänk>

RUMOR | METAL GEAR SOLID Δ: SNAKE EATER será lançado para o Nintendo Switch 2

(via NateTheHate)

Skulle vara kul och se Metal Gear Solid Delta: Snake Eater släppas på konsolen i god tid. Gärna Silent Hill 2 Remake med om man får lov att hoppas!

Medlem
Skrivet av KalleKlas:

Skulle vara kul och se Metal Gear Solid Delta: Snake Eater släppas på konsolen i god tid. Gärna Silent Hill 2 Remake med om man får lov att hoppas!

Ja, vore underbart om båda vore year one-titlar Ännu hellre releasetitlar! Drömma går ju!

Medlem

Utöver NatetheHate och VGC har nu Eurogamer också gått ut och "bekräftat" januari 16 som utannonseringsdag! Och det här med att utannonseringen kommer fokusera på konsolen och inte spel så kommer liksom OG Switch-videon också spel visas om än "bara" på skärmen inklippt så vi kanske får se nytt Mario, Mario Kart och typ Elden Ring (exempel, ingen har påstått just dessa tre). Men de kommer inte börja droppa lanseringstitlar osv utan mest hinta om kommande titlar som hastigast. Så räkna med en kortare "reklamfilm" och sen event i feb/mars med spel och allt.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/cezNUMRRneU

Utöver NatetheHate och VGC har nu Eurogamer också gått ut och "bekräftat" januari 16 som utannonseringsdag! Och det här med att utannonseringen kommer fokusera på konsolen och inte spel så kommer liksom OG Switch-videon också spel visas om än "bara" på skärmen inklippt så vi kanske får se nytt Mario, Mario Kart och typ Elden Ring (exempel, ingen har påstått just dessa tre). Men de kommer inte börja droppa lanseringstitlar osv utan mest hinta om kommande titlar som hastigast. Så räkna med en kortare "reklamfilm" och sen event i feb/mars med spel och allt.

Har Nintendo officiellt uttalat sig?

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Har Nintendo officiellt uttalat sig?

Nope, de twittrar/Xar om allt möjligt annat som vanligt! Men när NX/Switch skulle utannonseras publicerade de om det kvällen innan så vi ser nog något från dem onsdag kväll då!

Medlem

Ubisoft tycks storsatsa med spel till Switch 2 också:

Assassin’s Creed Mirage
Assassin’s Creed Shadows
The Division
Rainbow Six Siege
Mario + Rabbids collection

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Nope, de twittrar/Xar om allt möjligt annat som vanligt! Men när NX/Switch skulle utannonseras publicerade de om det kvällen innan så vi ser nog något från dem onsdag kväll då!

Skulle inte förvåna mig om Nintendo flyttar fram datumet nu när alla är övertygade om att avtäckandet är den 16 januari. ”Bara för att vi kan” är nämligen det nya ledordet från Nintendo. 😉

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Skulle inte förvåna mig om Nintendo flyttar fram datumet nu när alla är övertygade om att avtäckandet är den 16 januari. ”Bara för att vi kan” är nämligen det nya ledordet från Nintendo. 😉

Haha ja, och på onsdag kväll kvittrar de typ "vänligen se fram emot vår utannonsering av Nintendo fridgeo vår nya minikyl som låter som Mario när du öppnar dörren - redan imorgon" 😭

Medlem

Kit & Krysta (tidigare Nintendo-anställda) om varför de tror dessa senaste utannonseringsrykten på torsdag faktiskt stämmer! Och vad de tror det innebär att utannonseringen tycks "väldigt hårdvarufokuserad" och att spelen följer senare. Och varför de tror även maj-juni-lansering stämmer. Och varför de tror Nintendo kan "offra" DKC som lanseras samma dag som utannonseringen förväntas ske.

IGN rapporterar på utannonseringsryktet också - och lite mer. De har försökt nå Nintendo för bekräftelse men (ofc) inte fått något svar.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

<Uppladdad bildlänk>

Switch 2 presentation will be console focused, similar to Switch 1 reveal trailer

Nintendo Switch 2 POWERFUL capabilities and unique features will finally be revealed

Känns som att allt SamusHunter skriver skulle vem som helst kunna skriva utifrån vad som läckt. Känns inte trovärdig för fem öre imo.

Medlem

Tror vi får ta vad som sägs om maskinens kapacitet med en lastbil salt innan tester genomförs av tex Digital Foundry. Marknadsföring brukar oftast köra med relativistiska termer. Som hur kraftfull och bra en feature är jämfört med tex Switch 1, Vilket i sig inte säger mycket om hur den kommer klara multiplatforms spel tex.

Medlem

Tycker vi vet för mycket om precis ingenting kan vara vadsomhelst i nuläget

Tor
Medlem

Älskar hur denna tråden är precis som skolgårdsryktena förr

"Min kusins rumskompis bror jobbar på Nintendo och har hört detta"

Ser fram emot Switch U på en torsdag (eller någon annan veckodag) 🙂

Skrivet av Tor:

Älskar hur denna tråden är precis som skolgårdsryktena förr

"Min kusins rumskompis bror jobbar på Nintendo och har hört detta"

Ser fram emot Switch U på en torsdag (eller någon annan veckodag) 🙂

Haha, ja, en hel del har byggt på väldigt svajiga källor eller rentutav önsketänkande. Men nu verkar det ju som att även publikationer som EG m fl lagt lite tyngd bakom det här tugget om en torsdags-reveal, så kanske är det dags i övermorgon?! Personligen har jag tålamod att vänta (di kommer när di kommer...) men det verkar ju onekligen börja dra ihop sig nu.

Reveal nu snart och sen släpp i september!? Den som lever får se. Jag är mest bara nyfiken på nästa Animal Crossing.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Haha, ja, en hel del har byggt på väldigt svajiga källor eller rentutav önsketänkande. Men nu verkar det ju som att även publikationer som EG m fl lagt lite tyngd bakom det här tugget om en torsdags-reveal, så kanske är det dags i övermorgon?! Personligen har jag tålamod att vänta (di kommer när di kommer...) men det verkar ju onekligen börja dra ihop sig nu.

Reveal nu snart och sen släpp i september!? Den som lever får se. Jag är mest bara nyfiken på nästa Animal Crossing.

Om Nintendo ska släppa det i september kan dom lika gärna hålla k*ften till augusti. Hatar när saker utannonseras superlångt innan. Som du säger, vi får se! Hoppas på release innan sommaren.

Skrivet av BiffTannen:

Om Nintendo ska släppa det i september kan dom lika gärna hålla k*ften till augusti. Hatar när saker utannonseras superlångt innan. Som du säger, vi får se! Hoppas på release innan sommaren.

Hehe, tänker ändå att de nog vill ha ett par månader för marknadsföringen att kicka igång innan släpp. Bygga hype och awareness, osv. Nu är det ju väldigt mycket hype redan på spelcommunities för Switch 2, men de behöver nå ut med budskapet även till de mindre insatta att en Switch-uppföljare är på väg och vara övertygande om varför folk ska uppgradera.

Blir det verkligen en reveal nu i övermorgon så finns ju ett par månader att dra på stora trumman innan t ex maj, så det är ju inte alls omöjligt att den kan komma tidigare än sensommar/höst (som jag själv nog ändå tror mest på). Jag gissar på att de lär utannonsera släppdatum samtidigt som reveal, men egentligen har vi ju faktiskt inga garantier för det -- allt de har sagt officiellt är ju att den ska visas upp innan april. Nintendo gonna Nintendo...

Medlem
Skrivet av BiffTannen:

Som Nintendo redan har massproducerat och byggt lager finns det ingen rimlighet att de skulle vänta så länge så du behöver inte oroa dig. April har det sagts tidigare men nu pratar ju NatetheHate om Maj-juni så det är senast där vi kommer se en release. Det är dyrt att ha konsoler i lagerlokaler utan att skeppa vidare och sälja och företag gillar inte att blöda pengar i onödan. Så det är bortom all rimlighet.

Som jag trodde så är C-knappen för kommunikation och "grupper upp till 12 NSO-medlemmar" och screen sharing tycks möjligt! Voice chat och group chat tycks mer eller mindre bekräftade. Men är såklart inte helt hugget i sten tills Nintendo säger det rakt ut själva, vilket förväntas hända inom 48 timmar. Så snart vet vi men detta tycks stämma.

Medlem

"I can independently verify this report. It won’t be the only Star Wars game coming, either."

Verkar som vi har en hel del Star Wars-spel att se fram emot på Switch 2

Medlem

På torsdag kanske vi vet vad som stämmer och inte i tråden kring prestanda och utformning. Kanske inte exakt vad som sitter i den, men hoppas på det i alla fall. 😅

Medlem
Skrivet av PGR1985:

På torsdag kanske vi vet vad som stämmer och inte i tråden kring prestanda och utformning. Kanske inte exakt vad som sitter i den, men hoppas på det i alla fall. 😅

Nja, räknar inte med att Nintendo kommer nämna T239 eller dess prestanda. De brukar inte prata om sådant utan det blir väl mer vad som skiljer den från OG Switch - som C-knappen, AI-tekniker (som uppskalning) och hur BC kommer fungera. Så får vi antagligen invänta DF-video om prestanda och allt sånt.

Medlem

En fransk TV-kanal tycks bekräfta NatetheHates uppgifter om att AC: Mirage och Shadows släpps till Switch 2 i år!

Medlem

Läckaren och speljournalisten PH Brazil har sagt i en podd att det hyllade och prisade Metaphor: ReFantazio kommer till Switch 2 under lanseringsperioden (obs: alltså inte nödvändigtvis day 1 med konsolen utan kanske inom första halvåret).

Skriv svar