The House of the Dead 2 Remake har utannonserats
Modern grafik med trogen spelmekanik.
#Megapixel-studio, #The-house-of-the-dead-2-remake, #nyhetstips
Är väl för mycket att hoppas på men känns som det spelet hade gjort sig bra med VR läge.
Tänkte exakt samma sak.. konstigt de inte släpper det till VR
Är väl för mycket att hoppas på men känns som det spelet hade gjort sig bra med VR läge.
Det har modern grafik åtminstone. Och eftersom det är designat för den moderna publiken så är det nog längre och mer.
Ingen pistol till den? Varför ens spela då?
Förstår inte heller grejen med det. Vem är sugen på att spela ljuspistolspel med en kontroll?
Detta är ett av mina absolut favoritspel från barndomen. Enbart sett det i affär en gång och det var på en turistgata i södra Italien där jag tårögt bad pappa att snälla snälla snälla köp en dreamcast med ljuspistoler och detta spel så är mitt liv komplett. Hade jag varit smart hade jag inte stulit upp mot 1000 kr av mina föräldrar i mynt under föregående sommar för att spela just detta på Strömstad campings arkadhall. Det blev ett blankt nej och jag har aldrig sett röken av det igen (mer än en obskyr PC-version som jag fick av en vän för många år sedan).
Håller helt med kommentarerna att det är meningslöst med handkontroll. Första spelets remake var en besvikelse på flera sätt (spelet laggade ju sönder på Switch, som rimligtvis hade det bäst lämpade kontrollerna i brist på andra tillbehör). Hoppas verkligen det fixar något bättre denna gång. Skulle bli helt till mig om jag fick spela detta tillsammans med sambon med bättre lämpade tillbehör och få njuta av en sann nostalgikick.
Förstår inte heller grejen med det. Vem är sugen på att spela ljuspistolspel med en kontroll?
Vem är sugen på ett 27 år gammalt spel? De letar sig allt längre tillbaka i spelhistorien för att hitta mer de kan göra remakes på. Toejam & Earl är 34 år. Det vore nåt det. Med modern grafik. Längre och mer.
Vem är sugen på ett 27 år gammalt spel? De letar sig allt längre tillbaka i spelhistorien för att hitta mer de kan göra remakes på. Toejam & Earl är 34 år. Det vore nåt det. Med modern grafik. Längre och mer.
Jag är sugen på gamla spel fortfarande.
Toejam & Earl fick ju en remake/uppföljare också:
https://store.steampowered.com/app/516110/ToeJam__Earl_Back_i...
Ingen pistol till den? Varför ens spela då?
Exakt min tanke
Alla som e under 27år kanske ? Mera remakes tack om de håller högsta klass som Silent Hill 2 😉
Hoppas bara originalrösterna förblir intakta 😄
"- I don't wanna die. 😐
*splat*
- My god. 😐"
Inte enligt trailern i alla fall. Den verkar fortfarande lite corny åtminstone.
Saknar däremot frågetecknet från första bossen:
"Suffer like G did?"