The House of the Dead 2 Remake har utannonserats

Robot
The House of the Dead 2 Remake har utannonserats
Medlem

Är väl för mycket att hoppas på men känns som det spelet hade gjort sig bra med VR läge.

Medlem
Skrivet av perihelion74:

Är väl för mycket att hoppas på men känns som det spelet hade gjort sig bra med VR läge.

Tänkte exakt samma sak.. konstigt de inte släpper det till VR

Medlem
Skrivet av perihelion74:

Det har modern grafik åtminstone. Och eftersom det är designat för den moderna publiken så är det nog längre och mer.

Medlem

Ingen pistol till den? Varför ens spela då?

Medlem

Ej att förväxla med den kompetente Paul Thomas Anderson.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Förstår inte heller grejen med det. Vem är sugen på att spela ljuspistolspel med en kontroll?

Medlem

Detta är ett av mina absolut favoritspel från barndomen. Enbart sett det i affär en gång och det var på en turistgata i södra Italien där jag tårögt bad pappa att snälla snälla snälla köp en dreamcast med ljuspistoler och detta spel så är mitt liv komplett. Hade jag varit smart hade jag inte stulit upp mot 1000 kr av mina föräldrar i mynt under föregående sommar för att spela just detta på Strömstad campings arkadhall. Det blev ett blankt nej och jag har aldrig sett röken av det igen (mer än en obskyr PC-version som jag fick av en vän för många år sedan).

Håller helt med kommentarerna att det är meningslöst med handkontroll. Första spelets remake var en besvikelse på flera sätt (spelet laggade ju sönder på Switch, som rimligtvis hade det bäst lämpade kontrollerna i brist på andra tillbehör). Hoppas verkligen det fixar något bättre denna gång. Skulle bli helt till mig om jag fick spela detta tillsammans med sambon med bättre lämpade tillbehör och få njuta av en sann nostalgikick.

Medlem
Skrivet av Sarato:

Förstår inte heller grejen med det. Vem är sugen på att spela ljuspistolspel med en kontroll?

Vem är sugen på ett 27 år gammalt spel? De letar sig allt längre tillbaka i spelhistorien för att hitta mer de kan göra remakes på. Toejam & Earl är 34 år. Det vore nåt det. Med modern grafik. Längre och mer.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Vem är sugen på ett 27 år gammalt spel? De letar sig allt längre tillbaka i spelhistorien för att hitta mer de kan göra remakes på. Toejam & Earl är 34 år. Det vore nåt det. Med modern grafik. Längre och mer.

Jag är sugen på gamla spel fortfarande.

Toejam & Earl fick ju en remake/uppföljare också:
https://store.steampowered.com/app/516110/ToeJam__Earl_Back_i...

Medlem
Skrivet av jehuty:

Exakt min tanke

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Alla som e under 27år kanske ? Mera remakes tack om de håller högsta klass som Silent Hill 2 😉

Medlem

Hade en dreamcast med två pistoler, grymt kul att köra 2-player med en pistol i varje hand
Ångrat länge att jag sålde av det.

signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem

Trist att det inte finns generel lösning för lightguns för dagens tv-apparater. Bästa alternativet nu (enl mig) är att köra den sortens spel i VR idag.

Medlem

Varför kan det inte skapas pistoler som funkar på moderna tv-apparater>? Är inte det heeelt orimligt?

Medlem

Jag har det fortfarande till min Dreamcast, härligt spel

Låter på trailern som att rösterna nog har spelats in på nytt? Det låter inte riktigt helt korrekt från vad jag minns (men minnet kan ju ljuga också)...

Medlem

Spelar än idag house of the dead och virtua cops 2 på sega saturn. När man är några stycken och ett par öl så är dessa fantastiska.

Medlem

Hoppas bara originalrösterna förblir intakta 😄

"- I don't wanna die. 😐

*splat*

- My god. 😐"

Medlem
Skrivet av androsynth:

Hoppas bara originalrösterna förblir intakta 😄

"- I don't wanna die. 😐

*splat*

- My god. 😐"

Inte enligt trailern i alla fall. Den verkar fortfarande lite corny åtminstone.
Saknar däremot frågetecknet från första bossen:
"Suffer like G did?"

1
Skriv svar