Ryktestråd: NeXtBox 2026!
Skulle ni köpt en bärbar Xbox då om det bara är Xbox på den?
Ja, om den är bakåtkompatibel.
Ja, deras spel och Game Pass skulle räcka långt. Andra spelklienter är mer en bonus.
Jag hade absolut gjort det!
Jag gillade verkligen bärbart som barn (game boy, game gear, NDS osv) och enda sedan jag köpta mitt og Xbox så har jag hoppats på ett bärbart Xbox!
Switch är för mig det ultimata konceptet och hoppas Xbox gör en liknande hybrid-lösning. Eventuellt parallellt med en kraftigare stationär
Jag hade absolut gjort det!
Jag gillade verkligen bärbart som barn (game boy, game gear, NDS osv) och enda sedan jag köpta mitt og Xbox så har jag hoppats på ett bärbart Xbox!
Switch är för mig det ultimata konceptet och hoppas Xbox gör en liknande hybrid-lösning. Eventuellt parallellt med en kraftigare stationär
En docka med extra kräm i, så det blir x i dockat läge och s i bärbart läge vore GULD!
En docka med extra kräm i, så det blir x i dockat läge och s i bärbart läge vore GULD!
Drömmen! Det hade jag betalat rejält för!
Drömmen! Det hade jag betalat rejält för!
Ja, det vore ju verkligen det optimala och ultimate för en sådan konsol Hybridformat perfektion!
Ja, det vore ju verkligen det optimala och ultimate för en sådan konsol Hybridformat perfektion!
Håller tummarna 🥳
Håller tummarna 🥳
Verkligen! Vore toppen som hybridkonsol!
Det är inte helt enkelt att få ekonomi i de allra dyraste spelen. Här kan du läsa om Spiderman 2.
https://www.forbes.com/sites/paultassi/2023/12/21/a-300-milli...
Skulle ett sådant spel floppa så är det nog inte jätteroligt.
Fast Sony var sedan flera år tillbaka sagt att deras mål är inte att tjäna pengar på deras AAA spel. Målet är att folk ska köpa deras konsol och sen tjäna pengar på deras framtida köp.
Verkar som planen på en bärbar Xbox-enhet tidigareläggs och inte lanseras jämsides en ny Xbox 2026 (eller senare) utan tidigare, nämligen 2025 redan. Och den kommer nog ha både Gamepass-app och stöd för Steam och andra tredjepartsappar.
Verkar som Microsoft inte gör en stationär konsol, som Series X, utan snarare låter andra göra varianter av den - lite som Steam Machines (och kanske uppkommande Valve-konsolen?) i form av Xbox OS machines. Vad tror ni om detta? Kan det vara räddningen att licensiera ut dem till företag som ASUS ROG etc?
Xbox denna generation är ren skit. Det är dålig version av pc tyvärr denna generation.
Verkar som de närmar sig PC mer än konsol nästa vända också!
Rykte: nästa Xbox kommer heta "Xbox Prime" och är fortsatt tänkt att släppas i nästa år! Källan säger dock "ta detta med en stor nypa salt och jag är inte säker på om detta är arbetsnamnet eller faktiska konsolnamnet". Vad tror/tycker ni? Hoppas ni Xbox Prime är officiela konsolnamnet när den lanseras nästa år?
För min del får de gärna köra vidare med sitt ”Series”-koncept och bara ge nästa Xbox ngt annat efternamn än S eller X.
Det vore ju sjukt förvirrande. Series är ju generationsnamnet precis som One eller 360 var tidigare. Klart det ska va ett nytt generationsnamn (alternativt inget namn alls i så fall).
Rykte: nästa Xbox kommer heta "Xbox Prime" och är fortsatt tänkt att släppas i nästa år! Källan säger dock "ta detta med en stor nypa salt och jag är inte säker på om detta är arbetsnamnet eller faktiska konsolnamnet". Vad tror/tycker ni? Hoppas ni Xbox Prime är officiela konsolnamnet när den lanseras nästa år?
Prime funkar väl lika bra/dåligt som alla andra namn. Personligen tycker jag de borde frångå namn och bara ha årgången eller generationsnumret. Blir det för många olika namn blir det rörigt att hålla koll på ordningen till slut. Bättre då med Xbox 26 eller iaf ha en standard på namnen, typ bokstavsordning eller nåt i den stilen.
Det vore ju sjukt förvirrande. Series är ju generationsnamnet precis som One eller 360 var tidigare. Klart det ska va ett nytt generationsnamn (alternativt inget namn alls i så fall).
Ok, förlåt. Jag gav bara mitt svar på frågan, klart du ska få bestämma 😂
För min del får de gärna köra vidare med sitt ”Series”-koncept och bara ge nästa Xbox ngt annat efternamn än S eller X.
Håller med! En "Xbox Series Y" eller whatever vore sjukt förvirrande för kunder, speciellt icke jätteinsatta gamers som inte vet om det är en mid gen refresh, eller om den ens är bättre eller sämre än de andra Series-konsolerna eller faktiskt någonting helt nytt. Då är ju Prime, eller egentligen vad som helst, bättre i det avseendet.
Inget att be om ursäkt för och det är så klart Microsoft som bestämmer. Jag gav bara min åsikt som ett svar på din åsikt. Är det inte det man ska göra i ett forum?
Inget att be om ursäkt för och det är så klart Microsoft som bestämmer. Jag gav bara min åsikt som ett svar på din åsikt. Är det inte det man ska göra i ett forum?
Ja, kom igen nu, det är en diskussion där vi tycker olika bara. Att vi inte håller med dig betyder inte att vi har rätt och du fel. Eller vice versa. Det är bara olika åsikter i frågan och inte en fråga som hade ett rätt eller fel svar. Och det är bara ett rykte som kanske inte ens stämmer så kanske spelar det ingen roll ens. Kanske fortsätter de på Series-spåret - eller någonting helt annat. Den som lever får se.
Xbox denna generation är ren skit. Det är dålig version av pc tyvärr denna generation.
Förstår inte resonemanget. Du får väl knappt en gpu för priset av en Xbox serie S?
Förstår inte resonemanget. Du får väl knappt en gpu för priset av en Xbox serie S?
Jag kan ju trots allt bara prata för mig själv men av alla sina konsolgenerationer är ju denna generation helt bakbunden av series s. Det blir ju missvisande när Xbox one x har en bättre gpu än series s.
I vilket fall som helst är det ju trots alla spelen man spelar på konsolen som gör det hela värt eller inte och jag spelar endast på min xbox under semestern då det kommer alldeles för få bra spel till maskinen. Hade jag orkat hade jag sålt den för länge sen 🤓
Jag kan ju trots allt bara prata för mig själv men av alla sina konsolgenerationer är ju denna generation helt bakbunden av series s. Det blir ju missvisande när Xbox one x har en bättre gpu än series s.
I vilket fall som helst är det ju trots alla spelen man spelar på konsolen som gör det hela värt eller inte och jag spelar endast på min xbox under semestern då det kommer alldeles för få bra spel till maskinen. Hade jag orkat hade jag sålt den för länge sen 🤓
Nej, det är olika vad man vill ha ut av en konsol. I och för sig trist att en konsol ska påverka alla andra men tänker att en konsol ska vara hyfsat billig och inte allt för stor. Konsolerna får inte bli för lika en pc för då kan man lika gärna köpa en sådan och slippa begränsningarna. 7000-8000 kr känns för mycket för en konsol. Microsoft och Sony borde vara mer innovativa istället som Nintendo. En bärbar Xbox är ett steg i rätt riktning tänker jag. Här har ju faktiskt Sony varit mer framåt med playstation portabel. Sen vill jag hellre se mer crossplay och crossprogression än exklusiva spel.
COD-läckaren TheGhostOfHope påstår sig ha info om Modern Warfare IV (2026). Det kanske mest intressanta bland alla påståenden är att det just nu utvecklas på devkits för ”Next Xbox”.
COD-läckaren TheGhostOfHope påstår sig ha info om Modern Warfare IV (2026). Det kanske mest intressanta bland alla påståenden är att det just nu utvecklas på devkits för ”Next Xbox”.
<Uppladdad bildlänk>
Vad jag förstått från Youtubers så är Ghost en riktigt bra COD-läckare och han har sagt tidigare att det ska släppas ett nytt CoD med Nextbox. Så att den informationen nu blir mer konkret och insiktsfull känns som ett bra tecken på att det faktiskt stämmer. Kanske vi får höra mer om detta officiellt från MS i slutet av året eller tidigt nästa beroende på när under 2026 de vill lansera och kanske smarriga läckor under tiden
Vad jag förstått från Youtubers så är Ghost en riktigt bra COD-läckare och han har sagt tidigare att det ska släppas ett nytt CoD med Nextbox. Så att den informationen nu blir mer konkret och insiktsfull känns som ett bra tecken på att det faktiskt stämmer. Kanske vi får höra mer om detta officiellt från MS i slutet av året eller tidigt nästa beroende på när under 2026 de vill lansera och kanske smarriga läckor under tiden
Coolt om det stämmer att det finns färdiga devkits där ute, det hade jag inte gissat på själv...
Coolt om det stämmer att det finns färdiga devkits där ute, det hade jag inte gissat på själv...
Well, är det 1-1,5 år eller så tills konsolen släpps är det bara fullt logiskt att devkits börjat skickas ut så det finns spel färdiga till lanseringen och kort inpå. Skickas nog ut redan vid 2-årsgränsen till de närmaste skulle jag tro. Men ändå kul att det börjar "bekräftas" för oss dödliga också!