Jez Corden menar att Fable är för dyrt för att inte släppas på Playstation
Bra av xbox.
Att stänga ute folk från att kunna spela spel är så barnsligt och omodernt, det är inte alla som har råd att köpa 3 konsoler per generation eller ens en dator.
Ännu en gång visar lillebror att dom tänker mer på spelarna.
Haha, nja, känns väl ärligt talat som ett mer barnsligt resonemang att man kräver att man ska få allt vart och hur man vill
Sen räcker det väl med att köpa en konsol, man behöver ju faktiskt inte spela alla spel som kommer om man nu inte har råd.
Det verkar ju som Microsoft har fattat det mer än Sony. Konsolförsäljningen sjunker ganska mycket denna generationen. Kan det va att färre spelar, dyra konsoler eller fler går över till PC?
Jag har inte spelat PC på flera år. Hoppat mellan Playstation och xbox eller haft båda två. Men med de priserna nu på konsoler börjar jag luta mer åt att köpa en bra pc och koppla till Tvn med xbox kontroll istället. Men det verkar ju som Xbox redan har det i sikte för sin nästa generation att kunna köra både konsol och pc spel. Kanske även att tredjehandstillverkare kan bygga xbox/pc hybrider som är smidiga som konsoler som man kan köpa.
Nja, varken Playstation eller Nintendo har väl saktat in nämnvärt. Känns faktiskt mest som ett problem för Xbox, de hänger verkligen inte med alls.
Haha, nja, känns väl ärligt talat som ett mer barnsligt resonemang att man kräver att man ska få allt vart och hur man vill
Sen räcker det väl med att köpa en konsol, man behöver ju faktiskt inte spela alla spel som kommer om man nu inte har råd.
Nja, varken Playstation eller Nintendo har väl saktat in nämnvärt. Känns faktiskt mest som ett problem för Xbox, de hänger verkligen inte med alls.
Ja det är väl Xbox som ligger efter. Jag kolla försäljningen månad för månad och Ps5 följer samma linje som Ps4 i antal per månad i stort sett. Men det kanske är så för en del gamers som har pc , så köper man inte en Xbox utan en Playstation för att få störst utbud. Så det är väl förmodligen en av orsakerna Xbox säljer sämre. För de flesta Xboxspelen är ju på PC också. Jag skulle gjort så i alla fall. Nu sitter jag på en Xbox series X denna generationen men hade PS4 hela förra perioden från 2014 till 2022. Innan de hade jag både Xbox och Playstation.
Men skulle va tråkigt om Xbox försvann efter denna generationen. Känns ju lite så i alla fall eftersom de öppnar upp katalogen för Playstation. Det gör ju inte att de säljer mer Xbox konsoler i mina ögon i alla fall. Men väldigt nyfiken på vad Microsofts kommer med nästa generation.
Instinktivt så ogillade jag multiplattformsstrategin när det brakade lös i början av året, men har landat i att det nog är rätt väg att gå. Så länge Xbox gör konsoler och släpper sina spel dag 1 på Game Pass så påverkar det mig intet. Att fler får tillgång till fler spel och att det finansierar de spel jag vill ha känns bra.
Vill man köpa spel för 800kr på PlayStation, i stället för att spela dem "gratish" på Xbox så varsegod!
Jag tror stenhårt på att PlayStation kommer att närma sig detta alltmer också, de släpar efter Xbox men släpper ju mer och mer, snabbare och snabbare, på PC redan och day-and-date där är nog bara en tidsfråga. Därefter också bara en tidsfråga innan fler spel letar sig över till Xbox och Nintendo, de har redan ett gäng och det ryktas om fler i närtid.
Spel är för dyra att göra nu för att begränsa sig, och de s.k black hole-spelen (F2P etc) slukar väldigt mycket tid och pengar hos spelare, mycket mer än förr.
Men det återstår ju att se hur det går. Xbox-konsol och Game Pass dag 1-spel, det är mina röda linjer så att säga.
Jump in.
Få? Ingen har snackat om att få någonting. Det handlar om tillgänglighet och som skapare vill man nog att så många som möjligt ska få njuta av sitt verk.
Enda som tjänar på exlusiviteter är konsolskaparna. Spelskaparna som lagt ner tid och energi förlorar.
Förstår inte det här behovet av att sitta och försvara företag, tycker det är så konstigt.
What a monster..i cant belie.. WHAT THE HELL IS THIS PLACE?
Få? Ingen har snackat om att få någonting. Det handlar om tillgänglighet och som skapare vill man nog att så många som möjligt ska få njuta av sitt verk.
Enda som tjänar på exlusiviteter är konsolskaparna. Spelskaparna som lagt ner tid och energi förlorar.
Förstår inte det här behovet av att sitta och försvara företag, tycker det är så konstigt.
Spelskaparna har ju oftast gjort spelet med tung finansiering av konsolskaparna eller andra stora utgivare. Hade de "bara" velat ha tillbaka sin investering plus lite extra, så hade det varit en bra idé för dem att inte ha exklusivitet. Vad spelskaparna vill är sekundärt om de glufsat i sig investerade pengar.
Men när "konsolskaparna" ser en chans att få tillbaka sin investering och dessutom få tillbaka lite på de utgifter de har på konsol-sidan så tar de den chansen för den delen av företaget måste ju också gå med vinst. Annars är det ett dåligt företag.
Viam inveniam aut faciam
Spelskaparna har ju oftast gjort spelet med tung finansiering av konsolskaparna eller andra stora utgivare. Hade de "bara" velat ha tillbaka sin investering plus lite extra, så hade det varit en bra idé för dem att inte ha exklusivitet. Vad spelskaparna vill är sekundärt om de glufsat i sig investerade pengar.
Men när "konsolskaparna" ser en chans att få tillbaka sin investering och dessutom få tillbaka lite på de utgifter de har på konsol-sidan så tar de den chansen för den delen av företaget måste ju också gå med vinst. Annars är det ett dåligt företag.
Det säljer ju mer om det finns tillgängligt för fler, hela ditt argument faller platt där tyvärr.
Sen tror jag knappast Sony/Nintendo/Microsoft går med minus oavsett så att snacka företagsekonomi faller också platt.
Jag tror inte du förstår mitt argument riktigt och det är OK men du behöver inte dra upp en massa ekonomiska aspekter när jag pratar om något helt annat, det är bara slöseri på din och min tid.
Ha det bra
Det säljer ju mer om det finns tillgängligt för fler, hela ditt argument faller platt där tyvärr.
Sen tror jag knappast Sony/Nintendo/Microsoft går med minus oavsett så att snacka företagsekonomi faller också platt.
Jag tror inte du förstår mitt argument riktigt och det är OK men du behöver inte dra upp en massa ekonomiska aspekter när jag pratar om något helt annat, det är bara slöseri på din och min tid.
Ha det bra
Det är inte automatiskt så att bara för att det finns tillgängligt så säljer det mer.
Det handlar inte om att ett helt företag skulle gå minus utan de enskilda avdelningarna ska var och en gå plus. Där behöver de draghjälp av varandra ibland.
Viam inveniam aut faciam
Konsolskaparna betalar lönerna för dem som skapar exklusiva spel till dem. Och det är spel som hundratals personer satt ihop, knappast enskilda konstnärer som gråter över att deras verk inte finns överallt, haha. Och konsoler är oerhört lättillgängliga, de finns i varenda större elektronikbutik.
Konsolskaparna betalar lönerna för dem som skapar exklusiva spel till dem. Och det är spel som hundratals personer satt ihop, knappast enskilda konstnärer som gråter över att deras verk inte finns överallt, haha. Och konsoler är oerhört lättillgängliga, de finns i varenda större elektronikbutik.
Alla har som sagt inte råd med 3 konsoler per generation och jag är helt säker på att många exklusiva spel sålt ännu mer om de varit mer tillängliga.