Elden Ring säljer lika bra eller bättre än hela Dark Souls-serien

Robot
Elden Ring säljer lika bra eller bättre än hela Dark Souls-serien
Medlem

Mäktigt och välförtjänt.

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Inte så konstigt att dom slänger in gamla bossar i det nya Elden Ring spelet då, kommer säkert sälja som glass på stranden. Men tycker att om man äger alla tidigare spel borde man få nån slags rabatt, det är VÄLDIGT mycket återanvända assets i trailern dom visade.

Medlem
Skrivet av McRaoul:

Inte så konstigt att dom slänger in gamla bossar i det nya Elden Ring spelet då, kommer säkert sälja som glass på stranden. Men tycker att om man äger alla tidigare spel borde man få nån slags rabatt, det är VÄLDIGT mycket återanvända assets i trailern dom visade.

Är det inte bara nån multiplayer dom försöker kränga till fullpris?
Förmodligen tänkt som DLC i början.

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Säkerligen. Kan nog vara skoj men ska dom ha fullpris så kommer dom få vänta på mina pengar, jag betalar inte 700kr för nåt jag redan betalat för:P
För mig känns detta mer som ett 300-400kr spel.

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Skrivet av McRaoul:

Säkerligen. Kan nog vara skoj men ska dom ha fullpris så kommer dom få vänta på mina pengar, jag betalar inte 700kr för nåt jag redan betalat för:P

Vi vet inte priset än. Spelet är ett 3-player coop äventyr.

signatur

i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled
Vanilla-PS5

Medlem
Skrivet av McRaoul:

Kan inte tänka mig att det ska lanseras som något annat än ett DLC. Max 3-400 kr alltså.

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Det där är verkligen ett märkligt val av FS. Man lanserar en uppjackad och polerad co-op-funktion till Elden Ring och publiken tycker att det låter jättebra och börjar omedelbart funderar på vilken kompis de ska ta med sig ut på bossjakt...bara för att inse att spelet är låst till en eller tre spelare. Halva grejen och lite till med co-op är ju att kunna spela med just en kompis.

Det ska väl ha med balans att göra, som jag förstår det, men i mitt huvud borde tvåspelarläge stått högst upp på FS:s att göra-lista. Att bygga co-op runt spelet snarare än spelet runt co-op känns bakvänt. Billigare och lättare, kanske, men bakvänt.

Medlem

Hade helst sett detvsom dlc, villa kvar all gear, spells och vapen.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Kan inte tänka mig att det ska lanseras som något annat än ett DLC. Max 3-400 kr alltså.

Dom sa "Stand-alone co-op action adventure game" på tga, så det är ICKE ett dlc.

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Skrivet av McRaoul:

Skrivet av theBoosing:

Skrivet av Freakon:

"Publisher Bandai Namco elaborated that Nightreign will be an independent spin-off—no need to own Elden Ring to play it—and will be priced along the lines of this year's Shadow of the Erdtree expansion, rather than a full $60/$70."

"With Nightreign, we wanted to have a game that felt like a complete package out of the box on the day of purchase, so everything is unlockable, everything is contained with that purchase. It's not what we'd consider a 'live service' game," director Junya Ishizaki said in an interview with PC Gamer after we spent a full day playing the game."

https://www.pcgamer.com/games/roguelike/elden-ring-nightreign...

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Hur mycket har då Bloodborne sålt?
Eller Sekiro?

Det nya co-op Elden Ring ser kul ut. Jag har bara en kompis att kunna lira med. Får se på reviews. Kanske är det kul även att spela med random spelare som i vanliga Elden Ring.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Hur mycket har då Bloodborne sålt?
Eller Sekiro?

Det nya co-op Elden Ring ser kul ut. Jag har bara en kompis att kunna lira med. Får se på reviews. Kanske är det kul även att spela med random spelare som i vanliga Elden Ring.

Enligt dom senaste siffrorna från 2022 och 2023:

Bloodborne - 7.46 miljoner

Sekiro - 10 miljoner

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Elden fortnitering......

Medlem

Ja Elden Ring är ju trots allt ett av vår tids bästa spel så inte ett dugg konstigt. Och nu ett nytt dedikerat co-op äventyr på gång kan inte bli bättre:)

Medlem
Skrivet av Fezk:

"Publisher Bandai Namco elaborated that Nightreign will be an independent spin-off—no need to own Elden Ring to play it—and will be priced along the lines of this year's Shadow of the Erdtree expansion, rather than a full $60/$70."

"With Nightreign, we wanted to have a game that felt like a complete package out of the box on the day of purchase, so everything is unlockable, everything is contained with that purchase. It's not what we'd consider a 'live service' game," director Junya Ishizaki said in an interview with PC Gamer after we spent a full day playing the game."

https://www.pcgamer.com/games/roguelike/elden-ring-nightreign...

Standalone och prissatt som en expansion. Två tummar upp. 👍👍

signatur

Ännu en dag i paradiset.

1
Skriv svar