Sifu-utvecklarna satsar på fotboll

Robot
Sifu-utvecklarna satsar på fotboll

Sparka på bollar i stället för huvuden.

#Sloclaps, #sifu

Medlem

Fick ni spela sparka-huvud- och skjuta-huvud-spel som barn?

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Näää, men storebror fick och vi kollade på och testade ibland…typ Mortal kombat och Goldeneye på n64 och givetvis street fighter på snes! Vilka tider!

Medlem

Detta var en av galans mest oväntade utannonseringar. Kul om någon kan komma med lite nya idéer till fotbollsspelen.

Skrivet av Hanzo:

Way of the Exploding Fist och Bruce Lee gick varma på C64:an.

Skribent
Skrivet av Margy:

Detta var en av galans mest oväntade utannonseringar. Kul om någon kan komma med lite nya idéer till fotbollsspelen.

Way of the Exploding Fist och Bruce Lee gick varma på C64:an.

Ja arkadfotboll (och hockey) har fortfarande en marknad.

Det spelet var kung! Borde kanske heta Way of the exploding head?

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Så Five-a-side, ja varför inte. Finner oftast sportspel som är mer arkad och orealistiskt roligare än säg Fifa eller NHL.

Alltid varit ett fan av dem, Nintendo World Cup, Ice Hockey, Sega Soccer Slam, Mario Strikers, Super Blood Hockey o.s.v.
Har inte lirat ett traditionellt NHL en längre period sedan typ NHL 12 (eller var det 13?).

Skribent
Skrivet av Winzi:

Så Five-a-side, ja varför inte. Finner oftast sportspel som är mer arkad och orealistiskt roligare än säg Fifa eller NHL.

Alltid varit ett fan av dem, Nintendo World Cup, Ice Hockey, Sega Soccer Slam, Mario Strikers, Super Blood Hockey o.s.v.
Har inte lirat ett traditionellt NHL en längre period sedan typ NHL 12 (eller var det 13?).

Det här spelet är så konstigt våldsamt för att vara ett spel som heter "Nintendo World Cup". Halva spelet gick ju ut på att knocka motståndarlaget så de låg avsvimmade på planen. Sjukt roligt spel dock.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Ja, tack! Skrev upp mig på beta-listan direkt. Länge väntat på ett innovativt fotbollsspel. Ser lovande ut. 😊

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Jag fick inte ens kolla på Turtles för mina föräldrar. Född 1988. Kollade allt sånt hos en kompis istället

signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Fimprojekt kanske:

"Alla barnen spelade boll utom Uwe, de spelade med hans huve"

signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Skribent
Skrivet av TryNotDo:

Fimprojekt kanske:

"Alla barnen spelade boll utom Uwe, de spelade med hans huve"

Den där var orimligt rolig 😅

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Ja, eller snare de hade väl ingen koll på vad man gjorde egentligen då man var liten. Då de inte kunde mycket teknik eller spel. Men lugnt får jag ett galet utfall någon dag kan jag skylla på det. xD

Medlem
Medlem

Fotbollsgenren är så fruktansvärt stagnerad sedan vadå, 20 år tillbaka?! Spelen idag ser ett fitthår bättre ut än de gjorde på PS2-eran men samtidigt är allt annat EXAKT lika..fast med färre konkurrenter. Hela genren är i fruktansvärt behov av något annat en den siraps-sega simulator-ish geggan vi har idag via FC och PES (eller vad det nu heter idag?!)...hoppas verkligen ett ordentligt arkad-alternativ kan ruska upp genren ordentligt!!

Medlem

Jag gillar inte sportspel alls men när man når gränser som Rocket League, speedball eller typ supermario strickers så kan det vara kul ändå.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Testpilot

Blir man äldre efter varje insläppt mål?

Skribent
Skrivet av Mutumba:

Hade kunnat sluta med rullstolsfotboll! XD

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Någon som minns det fantastiska fotbollsspelet Redcard? Förhoppningsvis påminner Rematch om den pärlan.

Medlem

Eftersom de är så inne att klaga på dom spelen man inte gillar. Så måste jag vara egoistisk och säga att varför gjorde dom inte ett spel jag gillar stället för 'wokeamerikansk fotboll". Ha ha nä jag orkar inte bry mig spelet ser ut som Sifo lite grann och ni som gillar sport spel är verkligen värda bättre spel! Hoppas att det blir en jätte cool upplevelse!

Medlem

Är inget fotbolls fan men såg helt okej ut, kanske animationerna behöver lite arbete, såg lite stelt ut när man gjorde tricks tyckte jag. Kanske hör till stilen

Medlem

Rocket league fast fotboll ^^

signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Man kanske får mer hår på bollarna. 😜

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Skribent

Gått och väntat på ett bra arkadfotbollsspel som funkar bra online. Hoppas de får till det!

Undrar vad det blir för betalningsmodell. Risk för dead on arrival om det inte blir free-to-play.

signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Skribent

Arkadfotboll låter som en god idé. Däremot tycker jag att det här ser rätt stelt ut, så jag håller förväntningarna låga tills vidare.

Medlem

Spelade fotboll som liten. Det här ser ganska fränt ut faktiskt. Tycker inte om fotbollspel så mycket numera, Rocket League fullkomligen älskar jag dock (tycker det är mer fotboll än Fifa). Mycket välkommet!

signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

1
Skriv svar