Path of Exile 2 varnar för hårt servertryck när portarna öppnas i kväll
Över en miljon early access-nycklar har lösts ut.
#Grinding-gear-games, #Path-of-exile-2, #nyhetstips
Tolkar jag det rätt att man får hela spelet, gratis, om man väntar på full release? Betalar man nu får man halva spelet, med buggar?
Lägger inget värde i vad man väljer, men tänk om alla utvecklare hade haft den modellen
Betalar du nu får du access till early access, pengarna som spenderas kan du därefter använda för microtransactions som stash tabs och dyligt.
Väntar du är spelet helt gratis men då får du ingen ingame currency, vilket behövs av två anledningar:
1. Stash tabs.
2. GGG är fantastiskt och man vill stötta dem.
Tolkar jag det rätt att man får hela spelet, gratis, om man väntar på full release? Betalar man nu får man halva spelet, med buggar?
Lägger inget värde i vad man väljer, men tänk om alla utvecklare hade haft den modellen
Stämmer bra! Efter early access perioden kommer det bli gratis att spela.
Betalar du nu får du access till early access, pengarna som spenderas kan du därefter använda för microtransactions som stash tabs och dyligt.
Väntar du är spelet helt gratis men då får du ingen ingame currency, vilket behövs av två anledningar:
1. Stash tabs.
2. GGG är fantastiskt och man vill stötta dem.
Som sagt, lägger ingen värderingen alls i vad man ska göra. Tycker bara det är fantastiskt att de kan använda denna modellen. De tyder ju på att de tror på sin produkt och har hängiva konsumenter. Det är inte många andra fall där man får en bättre produkt gratis om man väljer att inte betala. Kudos till dem bara.
Har aldrig spelat deras spel så kan inte uttala mig alls om dem.
Har spelbranschen som hobby
Jaha vad ska ni spela för class då ?
Jag vet inte!!! Alla verkar coola. Beslutsångest.
Kan du välja åt mig?
Skulle precis köpa, men tvåan finns inte på Mac. Buhu.
Finns på GeForce Now, fungerar utmärkt på Mac.
Var 5000 i kö när jag loggade in natten till idag runt 2330-0030
Det spelar mindre roll, de kör en uppdatering senare idag och då kommer alla köer att försvinna. Bara fyi.
Det spelar mindre roll, de kör en uppdatering senare idag och då kommer alla köer att försvinna. Bara fyi.
Menar mer att om det är 5000 i kö 20 timmar före spelet ens öppnas hur kommer det inte se ut när portarna väl öppnas...man får nog vara glad om det öht går att spela
Menar mer att om det är 5000 i kö 20 timmar före spelet ens öppnas hur kommer det inte se ut när portarna väl öppnas...man får nog vara glad om det öht går att spela
Ah ok jag fattar, de har haft 70-100000 i kö vid de flesta andra ligor i poe så de är vana vid kö. Men det är ju såklart inget mot detta. Men jag tror också att även om de sålt 1 miljon ex så kommer inte 1 miljon människor att sitta ikväll och trycka login.
Tack för tipset!
Finns spelet tillgängligt på Ps5 ikväll?
yes, du kan preloada de nu
Är du säker på att early access finns på GFN? Första spelet finns och de har sagt att det färdiga POE2 också ska finnas där, men early access känns tveksamt. Jag hittar det inte i alla fall.
Stämmer, men också värt att nämna att utvecklarna skriver att de tror att early access kommer pågå i minst 6 månader.
Så man betalar för att få spela en hel del extra i förtid (och stödja utvecklarna) innan det släpps.
Man får även lite in-game grejer för utseendets skull.
Sen efter det släppts är hela spelet gratis för alla.
Jag kommer inte kunna köpa in mig i early access men väljer att se det från den ljusa sidan; full release kommer vara jävligt mäktigt!
Jag vet att det är lite meme:igt att ta upp Diablo 4 nu men jag hoppas verkligen de kan dra inspiration och lärdom från Path of Exile 2! Rod Fergusson, trots sin tweet, ser fram emot det och har förhandsbokat det också. Folk tycks tro att han hatar spelet pga den kommentaren han gjorde men tror det ärligt talat bara var dålig timing och dåligt ordval, för han har ju tekniskt sett inte *fel*, bara klantigt, haha.
Jag kommer nog spela det tills Full release av PoE2 iaf. Jag tror inte jag varit såhär sjukt hyped för ett spel på länge. Hyped, visst, men detta är en väldigt mysig känsla som inte händer ofta. Att utvecklarna och Jonathan verkar vara sjukt down to earth och bara ärliga personer som vill göra ett bra spel hjälper. Det påminner mig lite om Digital Extremes, de älskar sitt spel bara. De vill göra vad de anser bäst, inte bara vad communityn anser vara bäst. (Något D4 gör fel imo, de lyssnar för mycket på communityn.)
Är du säker på att early access finns på GFN? Första spelet finns och de har sagt att det färdiga POE2 också ska finnas där, men early access känns tveksamt. Jag hittar det inte i alla fall.
En bit ner i texten. Dyker väl upp i natt eller imorgon antar jag.
https://blogs.nvidia.com/blog/geforce-now-thursday-indiana-jo...
En bit ner i texten. Dyker väl upp i natt eller imorgon antar jag.
https://blogs.nvidia.com/blog/geforce-now-thursday-indiana-jo...
Nice! Tack för info
Kunde dom inte emulera massa spelare online samtidigt se om deras servrar pallar trycket ?
De har ju testat det för 1 miljon användare, men nu har det sålt över det vilket de inte hade räknat med över huvud taget.
Jaha vad ska ni spela för class då ?
Ska börja med Titan.