Första Stalker 2-patchen ute – 650 saker fixas

Robot
Första Stalker 2-patchen ute – 650 saker fixas
Medlem

Kliar i fingrarna på mig, men väntar nog in någon patch till för att vara säker på att jag får en maxad genomgång av spelet. Mycket förväntansfull.

Medlem

Keep em coming.
Väntar också på att spelet ska bli "klart" innan jag köper.
Ni som spelar nu får beta testa

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Trevligt att det förbättras, men väntar nog också ett tag till.

Kanske blir till efter julen när allt firande har lugnat ned sig.

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Sjukt sugen på detta, men får hålla mig till nytt dator köp då min potatis inte duger.

Geeks Gaming
Skrivet av Richter:

Sjukt sugen på detta, men får hålla mig till nytt dator köp då min potatis inte duger.

Jag har också en potatis men det funkar okej faktiskt

Sugen på att prova nu igen när patchen kommit mem lär nog behöva vänta ett tag, förväntar mig inte att det ska rulla fint än.

signatur

”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi

Medlem

Fortsätter hålla mig till GAMMA tills dom fixar levande värld som i trilogin/ANOMALY/GAMMA.

Ambassadör
Xbox

Fick pausa min genomspelning då deadzone-problemen med handkontroller blev för mycket. Ser ut som om någon form av justering av det är med i den här patchen, så det blir till att testa igen.

Det är ett jäkligt coolt spel, vill verkligen spela!

signatur

Jump in.

Medlem
Är det värt att köpa spelet till min relik till PC via Steam?..
Skrivet av NordhNet:

Jag har också en potatis men det funkar okej faktiskt

Väldigt intresserad av vad du har för maskin? Jag sitter i valet och kvalet om jag ska köpa detta extremt efterlängtade spel till Steam. Men min maskin ligger på hospice. Önskar veta exakt vad du har för komponenter. Tack så mycket på förhand. /Mvh:C
CPU = i7 6700k @ 4.00Ghz
RAM = 32 Gb DDR 4 @ 2133Mhz
SSD = 420 Gb
HDD = 2 Tb
MB = z170 Gaming k3
600 Watt
LCD 24" 1080p @ 144Hz
250 Mbit Fiber
Win 10 Home

Skrivet av Mortaigne:

Fick pausa min genomspelning då deadzone-problemen med handkontroller blev för mycket. Ser ut som om någon form av justering av det är med i den här patchen, så det blir till att testa igen.

Det är ett jäkligt coolt spel, vill verkligen spela!

Vad har du under huven? Vilka komponenter har du? Vad tror du om mina möjligheter att lira detta extremt efterlängtade spel på Steam? Tack på förhand.
/ Mvh: C

signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ ||

Medlem

Spelet flyter på riktigt bra med patchen, kör inte med någon prestanda mod nu.
Ser ut som dom har lyckats fixa stutter problemen.

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Geeks Gaming
Skrivet av CARTMAN:

Väldigt intresserad av vad du har för maskin? Jag sitter i valet och kvalet om jag ska köpa detta extremt efterlängtade spel till Steam. Men min maskin ligger på hospice. Önskar veta exakt vad du har för komponenter. Tack så mycket på förhand. /Mvh:C
CPU = i7 6700k @ 4.00Ghz
SSD = 420 Gb
HDD = 2 Tb
MB = z170 Gaming k3
600 Watt
LCD 24" 1080p @ 144Hz
250 Mbit Fiber
Win 10 Home

Jag kör en 3900xt, 32Gb ram, 3060ti och det fungerar ”ok” i 1440p med lite tweakande och dlss.

Vill också uppgradera men barnen tjatar om saker som ”mat” och ”kläder” 🤷‍♂️😁

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Jag kör en 3900xt, 32Gb ram, 3060ti och det fungerar ”ok” i 1440p med lite tweakande och dlss.

Vill också uppgradera men barnen tjatar om saker som ”mat” och ”kläder” 🤷‍♂️😁

Vad tror du om mina små chanser...

signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ ||

Geeks Gaming
Skrivet av CARTMAN:

Vad tror du om mina små chanser...

Testa, kör en månad gamepass pc innan du köper på steam, eller köp på steam och refunda om det inte funkar

Geeks Gaming

Fick höra att om man har problem med krascher efter patchen så hjälper det att slå av frame generation

Ambassadör
Xbox
Skrivet av CARTMAN:

Vad har du under huven? Vilka komponenter har du? Vad tror du om mina möjligheter att lira detta extremt efterlängtade spel på Steam? Tack på förhand.

Jag spelar på Xbox Series X... Så kan nog inte bidra med så mycket där. Men som andra har föreslagit, testa via Game Pass PC eller utnyttja Steams refund policy!

Edit: Game Pass för PC har idag återinfört sin 14-dagars trial för 10 kr! Kan ju vara värt att pröva om du inte använt det innan.

signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

CPU = i7 6700k @ 4.00Ghz
SSD = 420 Gb
HDD = 2 Tb
MB = z170 Gaming k3
600 Watt
LCD 24" 1080p @ 144Hz
250 Mbit Fiber
Win 10 Home

Om du tittar på system requirements på Steam sidan så ligger du strax över minimum med den GPU:n och tyvärr under minimum med CPU. Spelet är framförallt svintungt för CPU:n, dippar under 60fps för mig i hubbar med mycket människor om jag kör utan framegen teknologin. Och då har jag ändå en i7 13700k.

Vet inte om jag personligen skulle rekommendera detta då. Som någon annan sade kan du alltid testköra det först, via PC Gamepass!

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

CPU = i7 6700k @ 4.00Ghz
SSD = 420 Gb
HDD = 2 Tb
MB = z170 Gaming k3
600 Watt
LCD 24" 1080p @ 144Hz
250 Mbit Fiber
Win 10 Home

Skulle gissa på allt ifrån 25-60fps, i low/medium 1080p, med FSR 3 igång, men skulle inte bli någon trevlig upplevelse.
Man vill ha minst 60fps innan man slår igång FSR 3 / DLSS3, annars kommer det kännas som du kör musen igenom sirap.

Bara att komma igenom Shader compilation med den där CPUn, skulle ta många minuter, och det görs varje gång spelet startar.

signatur

AMD Ryzen 7 78003DX
Asus TUF RTX 4080
HyperX Fury 32GB 6000MHz
WD SN850 1TB

Medlem

Ingenting om förändringar i ekonomin, helt bisarrt… Det är alldeles för dyrt att reparera vapen och utrustning och allt man säljer är åt helsike för billigt.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Tobhah:

Ingenting om förändringar i ekonomin, helt bisarrt… Det är alldeles för dyrt att reparera vapen och utrustning och allt man säljer är åt helsike för billigt.

Hm jodå... från patch notes:

Balance adjustments:

• Weapons and armor repair cost is decreased.

• Significantly increased cost of artifacts (more revenue from selling).

• Money reward for most missions is increased from 2 to 3 times.

• Fixed sell prices for Exoskeletons, they are now more expensive to sell.

• Fixed sell price of upgraded weapons.

signatur

Jump in.

Medlem

spelar just nu, bra patch. men, nya buggar

Medlem
Skrivet av Tobhah:

Läste du notes?? 😏

1
Skriv svar