Ubisoft stäms – anställda vill inte tvingas tillbaka till kontoret
Frågan borde formuleras om lite och vara mer riktad mot de med kontorsjobb i fall man vill ha ett mer meningsfullt resultat. Väldigt många av oss kan inte jobba hemifrån, svårt i dagsläget att styra en robot som gör mina arbetsuppgifter som vaktmästare samtidigt som jag själv sitter i kalsongerna hemma vid skrivbordet
Tidigare har det varit mest hybrid men mitt nya uppdrag är internationellt så där sitter hela teamet 100% remote vilket blir det som gäller även för mig.
Däremot jobbar jag oftast på konsultkontoret och inte hemifrån så mkt (även om det är helt valbart från min sida)
What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
Om jag var Ubisoft chefen hade jag sparkat de som inte vill jobba på kontoret och anställt nya som vill jobba på kontoret.
Det är lite därför det har blivit en facklig fråga
Kontoret 1-2 dagar per vecka normalt. Ibland blir det 0, men så sjukt tråkigt att va ensam hemma jämt, behöver socialt utbyte. Skulle dock inte vilja vara på kontoret varje dag, skönt att slippa restid och sova längre osv när jag jobbar hemifrån.
"sova längre" och jobba längre in på eftermiddagen? Visst? 😏
"sova längre" och jobba längre in på eftermiddagen? Visst? 😏
Nää, slutar oftast typ samtidigt som när jag är på kontoret även hemifrån. Men sova längre eftersom jag slipper stryka skjorta och spendera tid på tåget till stan 🙂 också skönt att va hemma direkt när jag slutat jobba och slippa tåg osv på vägen hem också.
Nää, slutar oftast typ samtidigt som när jag är på kontoret även hemifrån. Men sova längre eftersom jag slipper stryka skjorta och spendera tid på tåget till stan 🙂 också skönt att va hemma direkt när jag slutat jobba och slippa tåg osv på vägen hem också.
Kan tänka mig, hade varit lyx att ha såna dagar hata. Speciellt nu under vintern 🤩
Om jag var Ubisoft chefen hade jag sparkat de som inte vill jobba på kontoret och anställt nya som vill jobba på kontoret.
Kommer du inte ha några som arbetar för dig.
Spela spel är kul ibland.
Kravet är att de ska jobba tre dagar i veckan på kontoret, det känns väl inte orimligt.
Antar att viss kontorspersonal blivit alldeles för bekväma efter pandemin.
Å andra sidan, om produktionen inte gått ned (enligt utsago ofta verkar gå upp) när de anställda arbetade hemifrån så förstår jag inte varför ubisoft bråkar om det?
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
1 dag i veckan hemma även om min högre chef hatar det och vill få tillbaka mig på kontoret.
Men min närmaste chef har mig om ryggen och företaget i sig har skrivet att man har upp till 2 dagars hemmajobb per vecka med närmaste chef som bestämmer.
Jag har inget emot att jobba på kontoret varje dag men då får de fasen ge mig arbetsro på kontoret så jag kan göra det administrativa i fred. Det är också skönt att ha 0 minuters restid till "jobbet" när man är hemma och slippa skrapa is på bilen
Det är väll bra om man kan jobba hemifrån, vissa jobb kanske det är bättre och andra sämre för resultatet.
Själv har jag inget jobb jag kan göra hemifrån.
Det är för att skrämda, (av ledningen), chefer inte kan sitta och stirra på sina medarbetare och tvinga dem att skapa mer spel som enbart bygger på mikrotransaktioner! Sitter de hemma kan de ju BARA skicka mail, ha videosamtal, messa, ringa och styra upp möten på plats. Herregud, sitter medarbetarna inte där som grisar i sina hagar (läs kontorslandskap) blir nog inget gjort. Inte en enda polygon som går att sälja till det senaste spelet som bygger på samma idé som de tidigare trettioåtta!
Ubisoft bästa spel de senaste åren, PoP The Lost Crown, fick ju sitt team sparkat. Man undrar ju om det var för att man inte kunde sälja mtx till ett 2d-plattforms-singleplayer-spel...
Hemskt företag, hemska spel. Många av spelbranschens stora företag är hemska kolosser som helt tappat vad själ, utveckling och spelglädje är för något.
Har spelbranschen som hobby
Skulle byta jobb om min arbetsgivare tvingade mig att jobba 100% på plats. 2-3 dagar på plats känns vettigt. Personligen får jag mer gjort hemma än på kontoret, känner mig dock väldigt privilegierad att ha det så. Förhoppningsvis kommer jag aldrig mer ha ett jobb där.jag måste vara på plats hela tiden
Hoppas att det ordnar sig för de Ubisoft-anställda! Heja dem!
Cause i need to watch things die
3 dagar på plats borde inte va något problem. Sitter själv 100% på plats, för jag jobbar inom industri. Medans kontors råttorna sitter ofta hemma och det skapar ibland stora problem. Speciellt när deras lösningar kräver att dom är på plats och när dom är inte där så kan produktionen stå still vid problem. Så både bra och dåligt beroende vad man arbetar inom🤣
Nintendo Switch: SW-2771-7512-1037
Steam: Worebit
Xbox: Worebit
Ps4: Vorebit
Jäkligt svårt att jobba hemifrån som förskollärare 😅
Men ack så lugnt 😁
Kommer du inte ha några som arbetar för dig.
Med tanke på hur många som borde söka jobb nu inom spel så är det nog inget problem.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Med tanke på hur många som borde söka jobb nu inom spel så är det nog inget problem.
Hehe märks att du inte jobbat med något inom IT, så jo du har problem direkt.
Hehe märks att du inte jobbat med något inom IT, så jo du har problem direkt.
Jo, jag har varit arbetslös och sjukskriven i typ 35 år nu. Har aldrig varit nära ett jobb där det funnits datorer eller någon sorts IT. Jag har en väldigt stor fot som hindrar mig från att gå till jobbet och alla vill att man jobbar på kontor nu igen så.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Jo, jag har varit arbetslös och sjukskriven i typ 35 år nu. Har aldrig varit nära ett jobb där det funnits datorer eller någon sorts IT. Jag har en väldigt stor fot som hindrar mig från att gå till jobbet och alla vill att man jobbar på kontor nu igen så.
Som sagt, du skulle ha väldigt stora problem med en sån policy.
Jobbar helt från mitt hem, vilket är skönt. Vaknar vanligtvis vid 12-13-tiden, tar en timme på träningscykeln, sen en dusch och lite "frukost". Sen blir det lite av det som folk vanligtvis gör efter jobbet, och därefter börjar jag jobba vid 20-tiden, och blir färdig runt 4-tiden på morgonen. Saknar dock kollegor, det har alltid varit det bästa med att jobba på en traditionell arbetsplats.
Frågan borde formuleras om lite och vara mer riktad mot de med kontorsjobb i fall man vill ha ett mer meningsfullt resultat. Väldigt många av oss kan inte jobba hemifrån, svårt i dagsläget att styra en robot som gör mina arbetsuppgifter som vaktmästare samtidigt som jag själv sitter i kalsongerna hemma vid skrivbordet
Jo, och den dagen man kan göra dessa jobba via fjärrstyrning av en dron så kommer det även bli heltautomatiserat så man inte behövs över huvud taget.
Bytte precis jobb då den nya arbetsgivaren erbjöd distansarbete 2 - 3 dagar i veckan. Det gör otroligt mycket för att få ihop livspusslet, allra helst när man har barn
Jobbar som systemutvecklare och får jobba 100% hemma, vilket i mitt introverta jag passar perfekt. Stressen att tvingas jobba i ett öppet kontorslandskap är så skönt att slippa. För egen del så är det helt idiotiskt att du ska tvingas vara på plats för en syssla som likväl kan göras remote. Så länge man levererar ska det inte spela nån roll om du sitter hemma eller på plats
Som sagt, du skulle ha väldigt stora problem med en sån policy.
Varför skulle det bli problem?