Snabbkollen – Har du spelat World of Warcraft?

Medlem

Testade på en privat server en gång i tiden för 100 år sedan.

Kan inte säga att jag tyckte det var kul.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Spelade väääääldigt mycket när det kom ut för typ 20 år sen. Fram till och med TBC expansionen. Sen gav jag upp då studierna var viktigare.

Medlem

Ja, några månader 2005 samt några månader när classic släpptes.

signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Har spelat det, men tänker inte spendera ca 100 spänn i månaden för ett spel!

signatur

Change is the only constant

Medlem

Faktiskt inte.... brydde mig aldrig när jag fick höra det kommer kosta varje månad så tappade suget..

Medlem

Testade nån alfaversion och blev inte sugen. Blev uppmanad att prova igen av en kollega runt 2018 men det höll nog bara en timme om ens det.
Fult, stelt, gammalt, inte för mig

Testpilot

Spelade när det var nytt i ungefär ett halvår men insåg tidigt att det håller inte med skolarbete samtidigt så lade ned det. Trivs bättre med spel som går att klara av.

Minns att jag spelade Hunter med en fräck tiger som kompanjon i varje fall. Det här var innan expansioner kom tror jag.

Redaktör
Ponny

Spelade det i kanske två månader en skvätt kring Lich King-releasen. Jag och onlinerollspel kommer inte riktigt överens, men min sambo försvann långt, långt in i det.

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av QBAN92:

150kr då?

Medlem
Skrivet av xdrive:

Jag tycker början är det som är mest kul, det är då allt är nytt och man utforskar världen. Senare går ju allt på räls... gör så här, dra igenom zonen så fort som möjligt. Detta är bästa specen osv.

Men men, jag körde ifrån launch till slutet av lichking expansionen, och jag tyckte det bara blev sämre och ned dummat så slutade. Testat trial nyligen och känns inte som samma spel längre. Mer action än rollspel..

Menar du expansioner? Jag menade att mellan lvl 1-20 får man ju inte testa fullt hur din karaktär är menat att användas. Utforskande kan ju vara kul där men du använder ju fortfarande i princip bara 1 eller 2 spells menar jag och är inte speciellt engagerande.
För att verkligen förstå hur din karaktär spelar märker du ju inte förrän lvl 60. Och resan dit är ju skoj för många och det håller jag med. Det är ju ändå dungeons och döda stora bossar i raids, få epics och se cool ut, end game pvp som lockar många.

Sen tror jag många som testade efter hypen eller när världen inte var helt full och levande missar känslan som fresh skapar. Att spela när det är helt dött skulle jag också tröttna. Det är inget spel som är så levande vid release med enorm gemenskap. Oslagbar känsla. Det vet blizzard därav att de släpper nytt igen.

Medlem
Skrivet av Dreijer:

150kr då?

Bjuder du?

signatur

Medlem

Spelat sedan final betan 2004 och privatservrar redan 2003. Spelar fortfarande dock ej retail utan sod/hardcore.. sjukt ändå att tänka på att jag spelat wow längre tid än vad många användare är gamla här på forumet..

Medlem

Alltid kul att räkna lite och har väl lagt nånstans på 25.000 i prenumerationskostnad.

signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Spelade till innan första expansionen efter det inget, tog enormt mycket tid att köra och när man känner efter lite extra om man kanske ändå är sjuk för att kunna spela istället för att åka till jobbet så är det inget bra tecken.

Medlem

Man förstår ändå vilken succe spelet var när man ser siffrorna. Jag spelade 4-5 år, har nog haft många av de roligaste spelupplevelserna i det spelet. Blir ibland sugen att börja igen men efter någon dag upptäcker jag att det passar dåligt med en 3 åring hemma

Medlem

Jag har spelat nästan alla dessa år, till och från. Ibland tagit en paus, men börjar alltid igen vid ny expansion.
För mig har BG:s varit det stora nöjet, verkligen älskar detta spel när man är i en grupp som man klickar med.

Medlem

Gav spelet ett ärligt försök kring Burning Crusade expansionen. Kom upp till level 30 eller något innan jag tröttnade helt. Var verkligen inget för mig. Tänkte att snart så fattar jag storheten i det här spelet, men den dagen kom aldrig.

Hade en gammal kollega som var helt uppslukad i WoW. Har för mig att han hadde en speltid på 900 dagar eller något absurt i den storleksordningen. Han medgav att han till slut hade han tvingats bryta helt eftersom det var ett så stort beroende.

CSL
Medlem

Blizzard...

"Vad skall man säga?"
Jag började spela på min brors dator/konto och var en hunter.

Spelade nog skiten i 15 år, hade varje collection edition.

Tills Bobby dick hoppa in & Blizzard ändrade reglerna.
Så allting man samlat på spelet även ens collection är värt kiss ingenting alls längre {Zero 0 nada!}.

Sedan paja dem hela story runt Shadowlands alla gamla ägare developers drog & hela spelet blev en mysthic-plus tävling.
Hela spelet blev tråkigt, stressigt & äckligt.

Efter att ha runt 2000 pets nästan 1000 mounts & flesta skins, får man senare reda på nya regler.
1: Du äger inte ditt spel du köpt.
2: Blizzard äger ditt konto dina karaktärer.
3: Allt du samlat är värd inget längre.
4: Allt blir contest, $Blizzard$ visar sin riktiga sida & runt Shadowlands boycottar man Blizzard.
5: All tid man lagt där Blizzard plötslig säger, att vi äger allt du har betalat för & att vi får radera ditt konto nör vi vill.

Fick droppen med Blizzard & fortsatt med ESO, tills dem också hoppade in med copyright reglerna.

Så tack vore *USA!* Blizzard Bobby dick & all info man lärt sig.

Har man slutat spela ungefär allt ifrån USA, utan vissa grejer.

Så om ni frågar mig, har ni inte missat något & faktiskt bara skippade att slösa bort er tid & liv.
För nu är inget spel längre i hela USA värt ett skvatt & nu följer Sony in i det med, med korrupta trasiga & äckliga regler.

Så om ni frågar mig, så har ni undvikt en kula i ert knä.

Blizzard - EA - Activision alla tech & spel ifrån USA kan äta en stor påse med unicorn poop i.
För dem har tekniskt sett förstört hela spel världen sorgligt nog.

Det är allt jag har att säga.

CSL & OUT!

Medlem
Skrivet av QBAN92:

Men herregud skojar du? Minns folk säga liknande för 15-20 år sedan.

Aldrig testat, hade fastnat fullständigt förmodligen.

Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Men herregud skojar du? Minns folk säga liknande för 15-20 år sedan.

Aldrig testat, hade fastnat fullständigt förmodligen.

Men herregud nej! Jag tänker inte betala 1200 kr årligen för ett spel, oavsett hur kul det är, om jag har tänkt att köra det en längre tid. Baka in det i Game Pass för en tjuga extra, javisst!

Edit:

Har ändå gett det en chans med 3-månaders sub!
Intressant att man också hörde: "hade fastnat fullständigt förmodligen" som skäl inte att inte testa.

signatur

Medlem

Spelet som förstörde en hel generation av spel. För oss som inte spelade det spelet. Och tycker jag personligen sög musten ur Blizzard. Varför gör dom inte flera spel?!

Medlem

Jag svarade nej men det är en sanning med modifikation.
Mitt första mmo var Star Wars Galaxies men efter Combat Upgrade så brände jag ut mig och spenderade därför några veckor hösten 2005 med att testa en hel hög mmos för att hitta en ersättare.
Några spel jag kommer ihåg att jag testade var EverQuest 2, Anarchy Online, Face of Mankind, City of Heroes och World of Warcraft (plus en hög jag inte kommer ihåg namnet på) innan jag tillslut fastnade för EVE Online.

WoW var ett av de spel jag droppade snabbast efter bara någon timmes speltid, så jag tycker det är mest rättvist att säga att jag inte spelat det

Medlem
Skrivet av CSL:

Blizzard...

"Vad skall man säga?"
Jag började spela på min brors dator/konto och var en hunter.

Spelade nog skiten i 15 år, hade varje collection edition.

Tills Bobby dick hoppa in & Blizzard ändrade reglerna.
Så allting man samlat på spelet även ens collection är värt kiss ingenting alls längre {Zero 0 nada!}.

Sedan paja dem hela story runt Shadowlands alla gamla ägare developers drog & hela spelet blev en mysthic-plus tävling.
Hela spelet blev tråkigt, stressigt & äckligt.

Efter att ha runt 2000 pets nästan 1000 mounts & flesta skins, får man senare reda på nya regler.
1: Du äger inte ditt spel du köpt.
2: Blizzard äger ditt konto dina karaktärer.
3: Allt du samlat är värd inget längre.
4: Allt blir contest, $Blizzard$ visar sin riktiga sida & runt Shadowlands boycottar man Blizzard.
5: All tid man lagt där Blizzard plötslig säger, att vi äger allt du har betalat för & att vi får radera ditt konto nör vi vill.

Fick droppen med Blizzard & fortsatt med ESO, tills dem också hoppade in med copyright reglerna.

Så tack vore *USA!* Blizzard Bobby dick & all info man lärt sig.

Har man slutat spela ungefär allt ifrån USA, utan vissa grejer.

Så om ni frågar mig, har ni inte missat något & faktiskt bara skippade att slösa bort er tid & liv.
För nu är inget spel längre i hela USA värt ett skvatt & nu följer Sony in i det med, med korrupta trasiga & äckliga regler.

Så om ni frågar mig, så har ni undvikt en kula i ert knä.

Blizzard - EA - Activision alla tech & spel ifrån USA kan äta en stor påse med unicorn poop i.
För dem har tekniskt sett förstört hela spel världen sorgligt nog.

Det är allt jag har att säga.

CSL & OUT!

Sök hjälp.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Sök hjälp.

Kanske erbjud någonstans användaren kan vända sig till för hjälp också?

Jourhavande Medmänniska: En organisation som erbjuder stöd och rådgivning dygnet runt. Du kan ringa 08-702 16 80 eller besöka https://www.jourhavande-medmanniska.se/ om du känner att du behöver det.

Livet är lite motigt ibland. För alla.

signatur

Medlem
Skrivet av QBAN92:

Kanske erbjud någonstans användaren kan vända sig till för hjälp också?

Jourhavande Medmänniska: En organisation som erbjuder stöd och rådgivning dygnet runt. Du kan ringa 08-702 16 80 eller besöka https://www.jourhavande-medmanniska.se/ om du känner att du behöver det.

Livet är lite motigt ibland. För alla.

Nu är jag ju hyfsat säker på att han bra trollar och måste få ur sig sin ilska mot blizzard för de varit stygga och taskiga mot han

Gen
Medlem

Började med den koreanska betan och har spelat sedan dess. I början väldigt intensivt men sen allt mindre. Har dock alltid köpt expansionerna och lär fortsätta med det. Alltid lika trevligt att komma tillbaka till spelet. Sist jag räknade så låg jag på över 11000 spelade timmar 🙂

Jaga achievements är nog det som lockat mest den senaste tiden då jag inte raidat på ett bra tag pga tidsbrist. Gillar även questandet.

Medlem

Spelat sen release, men la av kort efter Cataclysm. Raidade och la otaliga timmar när TBC/WotLK var aktivt. Har återvänt ett antal gånger efter att de påbörjade classic

Medlem

Började julen 2006 typ så fick uppleva lite classic innan BC.

Min Wow historia:
Spelat samtliga expansioner sedan dess dock kom väl första ordentliga avbrottet i slutet av Wrath of the lich king och sen dess har spelandet gått i perioder.

Tappade mer sug i Cataclysm då lvlingen tappade mkt av den orginal upplevelse spelet ursprungligen byggdes på. I Mists of Pandaria kunde jag tillslut acceptera skiftet mot max lvl filosofin och körde bara de senare patcherna, framförallt TImless Isle. Va taggad på Warlords of draenor 2014 eller va det nu va men den expansionen hade dåligt med innehåll efter man levlat upp sin Garrison efter nån månad. Dock bra raids i den expansionen. Legion 2016 hade kul första månaden av lansering men slutade efter det då jag blev trött på att raids var låsta (timegated) och fastnade för SMITE istället då de gav mig liknande upplevelse av WoW pvp...fast bättre. Har annars varierat med pvp pve innan dess. Efter jag upptäckte SMITE kan jag aldrig mer köra wow pvp. Många gillade legion, men blev som sagt bara en månad där.

Men ja, de fanns lixom nästan ingen idé att spela wow vid lansering längre och vid Battle for Azeroth 2018 körde jag rätt hårt en sommar med patch 8.2 som va en av de bästa de haft imo. Grindade reps, world quests osv för Nazjatar och Mechagon. de va senast jag kände att spelet kändes fräscht och kul.

SHADOWLANDS 2020 är den enda expansion jag aldrig ens lvlade upp till max lvl och jag fick avsmak av storyn. Körde wow classic istället. Körde lite lite mer i Dragonflight 2022 och raidade lite igen. Va ganska kul men rätt tunn expansion ändå överlag då storyn, som nu var av mer betydelse för att bygga hype, var rätt lam.

Nu i War within 2024 har jag klarat bas story campaign men nådde aldrig max lvl. Känner också att jag tar tag i spelet igen vid senare patch.

har spelat i perioder också bara för att samla mounts och kom väl över 300 st. men nu känner jag som många andra, att spelet behöver en Reset pga för mkt "bloat" som bara fylls på med samma samlingskoncept av mounts och transmogs. Spelet behöver skalas ner och jag har en föhopnning/teori att efter "The last titan" expansionen som kommer 2028 om man ska tänka efter deras 2 års cyklar av expansioner, så kommer WoW få en reset 2030 där världen kommer förändras och allt skalas ner till en ny upplaga av wow ev wow 2.

Medlem

Spelade vanilla fram till och med cataclysm, så några år blev det nog.

Medlem

Nej, jag har aldrig spelat WoW, inte för att jag inte tror det är något för mig, utan jag inte vill fastna i det.

signatur

I'm like you, I have no name.

123
Skriv svar