Snabbkollen – Har du spelat World of Warcraft?

Medlem

Spelat sen start och fick min fru att spela det😁 så blir att fortsätta resan i många år till.

Utan WoW så skulle jag nog inte vara kvar i livet. Blev räddningen efter 2 självmordsförsök. Guilden blev den familj man önskade sig och man träffade många vänner där. Så mörkret försvann

signatur

Nintendo Switch: SW-2771-7512-1037
Steam: Worebit
Xbox: Worebit
Ps4: Vorebit

Medlem

Oh ja. Förmodligen mitt mest spelade spel, började strax efter release.

Kört varje expansion, dock på senare tid blir det nästintill enbart en del av första säsongen man kör. Fixa bra gear på en gubbe, klara av raiden på HC och ett gäng höga M+ nycklar, sen brukar man lägga ner. Vi är alltid ett gäng som brukar lira ihop.

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Till och från sen BC. Mest intensivt und wotlk då jag försummade det mesta som borde vara viktigare i livet, tex vänner, sambo, att skaffa ett jobb osv. Slutade när cataclysm kom. Började i BFA igen fast då blev det mer casual. Sen har det blivit lite till och från sedan dess, just nu i TWW är det till TWW är perfekt för en sådan som mig som inte har så mycket tid till spelandet.

JHC
Medlem

Spelade några veckor på privatserver typ 2009, när jag var 12-13 år. Älskade det! Sedan stängdes servern av och jag fick lära mig den läxan. Av en händelse kollade jag lite wow på twitch för ett par veckor sedan och fick ett infall, installerade retail och körde de första 20 gratislevlarna. La sedan flera timmar sökande på hur man kunde få spela/uppleva spelet från första expansionen, om chromietime osv, men svaret var oftast att om man inte var där vid 2004 eller vid 2019 då classic släpptes så har man missat sin chans. Badabim badabom, några dagar senare så hålls eventet för 20-års jubileumet och som en skänk från ovan så presenteras classic classic. Så nu ska jag för första gången i mitt liv skaffa en prenumeration och ge mig på Azeroth, inledningsvis som HC.

Medlem
Skrivet av JHC:

Spelade några veckor på privatserver typ 2009, när jag var 12-13 år. Älskade det! Sedan stängdes servern av och jag fick lära mig den läxan. Av en händelse kollade jag lite wow på twitch för ett par veckor sedan och fick ett infall, installerade retail och körde de första 20 gratislevlarna. La sedan flera timmar sökande på hur man kunde få spela/uppleva spelet från första expansionen, om chromietime osv, men svaret var oftast att om man inte var där vid 2004 eller vid 2019 då classic släpptes så har man missat sin chans. Badabim badabom, några dagar senare så hålls eventet för 20-års jubileumet och som en skänk från ovan så presenteras classic classic. Så nu ska jag för första gången i mitt liv skaffa en prenumeration och ge mig på Azeroth, inledningsvis som HC.

Fan va kul! Välkommen och se till att njuta, du har en av de bästa första-gången spelupplevelserna (ja jag snickrade lite) framför dig!

Medlem
Skrivet av QBAN92:

Men herregud nej! Jag tänker inte betala 1200 kr årligen för ett spel, oavsett hur kul det är, om jag har tänkt att köra det en längre tid. Baka in det i Game Pass för en tjuga extra, javisst!

Edit:

Har ändå gett det en chans med 3-månaders sub!
Intressant att man också hörde: "hade fastnat fullständigt förmodligen" som skäl inte att inte testa.

Folk snittade 10h om dagen. Vad jag säger är att det är extremt billiga pengar om man lägger den tiden, som tydligen "krävdes" om man skulle hänga med i spelet.

Tycker personligen bättre om Lord of the rings online, men ibland kan man få lite infall och bli sugen.

123
Skriv svar