Sista delen av Final Fantasy 7-remaken är nu i full produktion

Robot
Sista delen av Final Fantasy 7-remaken är nu i full produktion

Handlingen är klar, nu ska bara spelet skapas.

#Final-fantasy-7, #Square-enix

Medlem

Var inte handlingen klar redan 1997? /s

Vänta nu, handlingen var väl klar redan 1997? Skönt att höra att de är på gång i alla fall.

Skrivet av Lasrod:

Haha, du hann före

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Skrivet av Sebastian Lind:

Vänta nu, handlingen var väl klar redan 1997? Skönt att höra att de är på gång i alla fall.

Nej nej, ni missupfattar. Square Enix är klar med handlingen av alla snacks utvecklarna behövde för att gå in i full produktion såklart.

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Jo, det riktiga FF7 släpptes då. Men remaken är designad för den moderna publiken, det var därför som förra delen tog sig vissa artistiska friheter.

Testpilot

Vad negativt det var här då. Tråkigt, jag gillar remake trilogin riktigt mycket och ser fram emot nästa del.

Medlem

Ska bli gött att köpa hela samlingen i ett svep - gillar inte alls uppstyckningen.

Redaktör
Ponny

Jag är taggad! Inte spelat klart Rebirth ännu dock. Tog en paus i våras och den pågick och pågick... men ska fasen ta tag i det till PS5 Pro. Gillar greppet med remaketrilogin; den tar ju inte bort originalet utan gör sin egen grej. Gubben i mig saknar dock turordningsstriderna från förr. 🙃

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Riktigt goda nyheter, oj vad bra spelen är och vad jag fallit för den värld FF7 utspelar sig i. Kändes episkt att få besöka världen i Crisis Core och igen med Intergrade (Yuffie). Lite avis på alla som fick uppleva denna värld när originalet kom.
Jag spelade spelen i denna ordning
FF VII Remake (PS4)
Crisis Core (Switch) (detta var innan jag visste hur Rebirth skulle öppna)
Intergrade (PS5)
FF VII Rebirth (PS5)

Medlem

Ser fram emot att spelet är klart.

Medlem

Grymt bra spel, ser fram emot avslutningen!

Medlem

Sjukt att behöva nämna att handlingen skulle vara klar. Fortsätter de med sina spökfasoner och Kingdom Hearts-dialog så vet jag inte om jag kommer orka spela del 3.

Skrivet av Sarato:

Sjukt att behöva nämna att handlingen skulle vara klar. Fortsätter de med sina spökfasoner och Kingdom Hearts-dialog så vet jag inte om jag kommer orka spela del 3.

Det är just detta tramset som fick mig att avstå helt från remake-spelen. Spelen verkar ju toppen i övrigt, men jag fixar bara inte sån där mumbojumbo. Men men, man har ju alltid kvar originalet som tur är

Medlem
Har inte spelat del 2....
Skrivet av Sarato:

... men jag tyckte del 1 skötte det bra. Var ju rätt liten del av storyn och den totala tiden.
Och kul med lite osäkerhet kring det hela.
Så ändå rätt hype inför del 2+3

Men vissa farhågor får jag ju. En del japanska spel kan knöla till det så in i bomben.

"Sepiroth är egentligen en klon som mako-strömmen gjorde i två parallela verkligheter samtidigt. Men de hamnade i strid och meteoren som kommer i slutfighten är den döda andra klonen. Men när det kommer in i atmosfären så åker den bakåt i tiden, hamnar i samma eschertrapps-ställe som Cloud var i. Och nu så delar Cloud och klon 2 medvetande. Så när Cloud kommer till sista striden och meteoren äntligen landar så finns nu klon 2 i dubbla uppsättningar. Och DÅ...."

Men jag tror och hoppas på lite rakare historieberättande än så

Medlem
Medlem
Skrivet av Sarato:

Skrivet av Sebastian Lind:

Det är just detta tramset som fick mig att avstå helt från remake-spelen. Spelen verkar ju toppen i övrigt, men jag fixar bara inte sån där mumbojumbo. Men men, man har ju alltid kvar originalet som tur är

Precis detta är ett skoskav för mig. Den fantastiska pacingen från orginalet borta. Sen är det massor med utfyllnad som man kan bli tvingad till utanför huvudspåret.

Skrivet av Evilof:

... men jag tyckte del 1 skötte det bra. Var ju rätt liten del av storyn och den totala tiden.
Och kul med lite osäkerhet kring det hela.
Så ändå rätt hype inför del 2+3

Skrattade gott åt din text i situationstecken också...
Tycker också osäkerheten delvis är kul i första delen. Rebirth fördjupar sig dock i allt. Och krånglar till den redan krångliga storyn ggr3. Rebirth försöker gå åt två olika håll samtidigt och det blir halvmisslyckad pannkaka. Rebirth är dock ändå ett makalöst spel så kan köpa att jag inte sväljer allt med hull och hår, vissa delar i utbyggnaden är grymma, så ska bli intressant hur de kokar ihop del 3 ändå😊 jag tror det blir en halvt meningslös soppa, men med en del godbitar här och där som flyter runt i soppan.

Skrivet av Frezy_man:

Jag tror det blir en halvt meningslös soppa, men med en del godbitar här och där som flyter runt i soppan.

Det där var fan bästa formuleringen jag läst på länge! Snyggt ... Ooooch, instämmer!

Medlem

Både FF7 Remake/Rebirth har gett mig hundratals timmar av ren spelglädje och jag spelar definitivt hellre remakeserien än originalet. Ser verkligen fram emot tredje och sista delen!

Medlem

Remaken av FF7 är ett (två) av de bästa spelen som vi fått på länge. Hoppas tredje delen blir minst lika bra!

Medlem

Jag älskar verkligen FF7-remakes och blir himla pepp på att mer är på gång. Försökte mig på originalet runt millenieskiftet när jag fick upp ögonen för jrpg men där och då slogs det med Legend of Dragoon som är min absoluta favorit genom tiderna så dessvärre gav jag inte spelet den chans det förtjänade.

Medlem

Blir svårt att toppa Rebirth som i mitt tycke är bästa spelet på tiotal år. Men jag tror de fixar det! Enorma weapon strider. Rymden, highwind, ubåten. Kratern, raid on junon och midgar. Meteorfall herregud vilka event som kommer ske i del tre?! Bästa spelet någonsin incoming?

Medlem
Skrivet av erson:

Blir svart att toppa Rebirth som i mitt tycke är bästa spelet på tiotal år. Men jag tror de fixar det! Enorma weapon strider. Rymden, highwind, ubåten. Kratern, raid on junon och midgar. Meteorfall herregud vilka event som kommer ske i del tre?! Bästa spelet någonsin incoming?

Ser fram emot precis detta du nämner. Delikatesserna i soppan ju 😁 Square Enix tar i så de spricker även i del 3. Supernova kommer spränga allt 😎

Nyfiken på hur de syr ihop de nya expanderande inslagen i storyn också även om jag inte är så förtjust i riktningen den tagit.

Medlem

Handlingen klar? De har alltså blivit klara med att hitta nya sätt att förstöra originalhandlingen. I sista kapitlet gick Rebirth från ett 5/5-spel till ett 2/5-spel tack vare Squares totalt omdömeslösa, vansinniga ändringar i handlingen.

1
Skriv svar