Fira Half-Life 2:s 20-årsjubileum med en titt på RTX-versionen

Robot
Fira Half-Life 2:s 20-årsjubileum med en titt på RTX-versionen

Orbifold Studios fortsätter att piffa till storfavoriten.

#Half-life-2, #Orbifold-studios, #Valve, #nyhetstips

Medlem

Hoppas det funkar med HL2VR, jag vet att utvecklarna från det är med i detta projekt också. Då blir det omspelning

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Valve kommer släppa Half-Life 2 20th anniversary update precis som dom gjorde med half-life 1.. så då får detta teamet börja om från början om dom vill köra på valves nya uppdatering som troligtvis gör stora ändringar i motorn. Source: Trust me 😉

Medlem
Skrivet av Molotov:

Hoppas det funkar med HL2VR, jag vet att utvecklarna från det är med i detta projekt också. Då blir det omspelning

Det gör det inte

Medlem

Ser ju riktigt, riktigt fint ut!

HL2 VR var en stor besvikelse då vissa grejer bara inte funkar, te.x att hoppa långt på vissa ställen. Några gamla tåg eller konteinrar man hoppar upp på och det är ett hopp som kräver sådan precision att det inte är möjligt i VR och innan det flera andra relativt svåra hopp på den leveln. Gav upp efter 45 mins försök med hoppet (den biten tar annars 1-2 min. med mus/keyb, jättelätt ). Otroligt synd.

Medlem

Go go Orbifold!
Någon som vet vilken version av Half-Life 2 som är den aktuella om man vill spela om spelet? HL2 Update? Vanliga Half-Life 2? 🥴

signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem

Känns helt bisarrt at HL2 är 20 år gammalt nu

Medlem
Skrivet av YmerXE:

Go go Orbifold!
Någon som vet vilken version av Half-Life 2 som är den aktuella om man vill spela om spelet? HL2 Update? Vanliga Half-Life 2? 🥴

Vanliga half-life 2, men vänta tills efter helgen om dom annonserar Half-Life 2 anniversary update för då kommer den va den ”ultimata versionen” att spela

Medlem
Skrivet av Force:

Eller hur. Faktiskt riktigt sjukt. Jag minns dagen det släpptes som det var igår.

Medlem
Skrivet av Force:

Ja, känner mig lastgammal nu! Satt hemma på 56k-modem och försökte registrera mitt Orange Box på Steam... tog evigheter haha. Så långt vi kommit sedan dess. Men det kanske är dags för ny motor och HL3 nu

Skrivet av Fatmajk:

Eller hur. Faktiskt riktigt sjukt. Jag minns dagen det släpptes som det var igår.

Skrivet av Gertzy:

Ja, känner mig lastgammal nu! Satt hemma på 56k-modem och försökte registrera mitt Orange Box på Steam... tog evigheter haha. Så långt vi kommit sedan dess. Men det kanske är dags för ny motor och HL3 nu

Körde det crackat bara för att slippa bloatwaret Steam 🙂

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Körde det crackat bara för att slippa bloatwaret Steam 🙂

Steam var ju framtiden för internet! Skulle inte säga att jag fick fel i det heller

Skrivet av Gertzy:

Steam var ju framtiden för internet! Skulle inte säga att jag fick fel i det heller

Ja, idag har man lärt sig acceptera det.
Var nog lika anti-Steam på den tiden som dom flesta verkar vara emot Epic store idag 😀

Medlem

Blir en genomspelning när det kommer, har inte kört HL2 sen episode 2.

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Mannagryn:

Ser ju riktigt, riktigt fint ut!

HL2 VR var en stor besvikelse då vissa grejer bara inte funkar, te.x att hoppa långt på vissa ställen. Några gamla tåg eller konteinrar man hoppar upp på och det är ett hopp som kräver sådan precision att det inte är möjligt i VR och innan det flera andra relativt svåra hopp på den leveln. Gav upp efter 45 mins försök med hoppet (den biten tar annars 1-2 min. med mus/keyb, jättelätt ). Otroligt synd.

Märkligt, känner inte igen det.
Jag och flera andr jag vet har dragit genom HL2 VR plus båda episoderna utan problem med att hoppa?

Du menar "officiella" HL2 VR och inte garrysmod vr mode ?

signatur

Medlem
Skrivet av Lukan:

Vanliga half-life 2, men vänta tills efter helgen om dom annonserar Half-Life 2 anniversary update för då kommer den va den ”ultimata versionen” att spela

tack. då tar man och väntar.

signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro

Medlem
Skrivet av Force:

Japp. Dessutom det första spelet jag köpte på Steam. Eller kanske jag ska säga, det var då jag skapade ett Steam konto.

signatur

"Kebab?"
Specs: Intel Core i9-13900F, Nvidia GeForce RTX 4080, 32 GB RAM, 5120 x 1440, 240Hz.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Märkligt, känner inte igen det.
Jag och flera andr jag vet har dragit genom HL2 VR plus båda episoderna utan problem med att hoppa?

Du menar "officiella" HL2 VR och inte garrysmod vr mode ?

ok. kanske beror på vilket headset/kontroller man har, tyckte det var för svårt med quest3. blev liksom jättesvårt när man skulle hålla inne en knapp och samtidigt springa och samtidigt även landa på exakt rätt plats. var ett tag sen, men har för mig det var så man gjorde för att lång-hoppa. blev ungefär som att ha en klantig joystick och med det försöka få till nån form av superprecision samtidigt som du inte kan hålla den bra iom kombon med att hoppa långt.

nä inte garry's mod.

Medlem
Skrivet av Mannagryn:

ok. kanske beror på vilket headset/kontroller man har, tyckte det var för svårt med quest3. blev liksom jättesvårt när man skulle hålla inne en knapp och samtidigt springa och samtidigt även landa på exakt rätt plats. var ett tag sen, men har för mig det var så man gjorde för att lång-hoppa. blev ungefär som att ha en klantig joystick och med det försöka få till nån form av superprecision samtidigt som du inte kan hålla den bra iom kombon med att hoppa långt.

nä inte garry's mod.

Är det boosten du tånker på som gör att man springer fortare ett tag?
Man behöver inte hålla in knappen räcker med att klicka på den hör man "pust ljudet" så springer man.
Kanske var en inställning som var toggle eller hold minns inte. Hade iaf inga problem med att springa hoppa och landa rätt nånstans i spelen

Det som var jobbigast av allt imo var i episode 2 nör man ska försvara sig mot striders och man kör den där bilen mellan platserna för att hämta bomber, det var stressigt och lätt att klanta sig sig när man ska skjuta fast bomberna på fienderna 😅

signatur

Gen
Medlem

Lite surt att det inte släpptes nu, hade ju passat perfekt. Inte ens ett datum heller

Medlem
Skrivet av Lukan:

väntan blev inte så lång

signatur

Medlem
Skrivet av YmerXE:

väntan blev inte så lång

Haha perfekt ju 😉

1
Skriv svar