Diskutera – Spel som gör dig avslappnad

Medlem

F A C T O R I O

Medlem

Skulle nog säga alla spel där du kan förlora något - vanligtvis liv - skapar stress. Så jag skulle nog säga "A Short Hike" otroligt mysigt och avslappnande spel i stil med Zelda där du utforskar en värld och låser upp nya förmågor och föremål. Inga fiender, bossar och du kan inte dö eller förlora något. Rekommenderas varmt

Medlem

Att spela en match i Age of Empires 2 mot AI. Typ Black Forest och sen bara bygga en massa murar och bygga en armé.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Dohman:

Att bli bättre på att läsa böcker har jag drömt om i många år. Har inget svar på varför det inte blivit av.

Medlem

Hehe! Jag har alla förutsättningar - jag har en bra ebok och även bibliotekskort för Stockholm, Örebro och Malmö (det är hur lätt som helst att låna digitalt). Ändå gör jag det så dåligt. Det är så nedprioriterat för mig att jag "inte har tid för det".

signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem
Skrivet av BroderTuck:

Tycker det är svårt att hitta något riktigt avslappnande som man kan somna till Önskar det fanns så jag håller utkik här

Om du vill bli sömnig kan jag rekommendera "Train Sim World". Jag blir i stort sätt alltid sömnig när jag kör detta. Trots detta tycker jag det är en intressant simulator.

signatur

“We all make choices, but in the end... our choices make us.”

- Andrew Ryan, 'Bioshock'.

Medlem

Endless Ocean
Flight simulator lyckas man stressa med det hur är man skapt?

VR är i regel riktigt bra på meditation med. Chess Ultra i VR är en helt annan sak än köra på mobil eller dator.
Nästan allt i VR känns som meditation då du slipper pannkake 3Dn som hjärnan hela tiden känner är fake.

Medlem

Darktide, Vermintide 2

signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Skrivet av Kyrre:

<Uppladdad bildlänk>

Detta!

signatur

00:00:02:42

Medlem

Minecraft för min del.
Älskar att bygga stora ”maskiner”.
Mitt senaste projekt är ett stort autosorter-system som jag byggt på någon timme varje kväll

Medlem

Animal Crossing: New Horizons. Väldigt avkopplande att bara plocka lite frukt, gå runt och prata med andra villagers och rädda den fulla mastrosen lite då och då. Försöka fånga någon insekt jag inte fått till museumet än. Bästa chillspelet (förutom när det är kväll och en skorpion eller tarantula börjar jaga en )

Medlem

Red Dead Redemption 2 är inte bara ett av världens absolut bästa spel, det var sjukt avslappande också! Kunde drömma mig bort i timmar! Tror min längsta session var 10 timmar! Då var inte min bättre hälft så imponerad av mig🤣

Har aldrig spelat om det (spelar sällan om spel) men måste höra det snart!

Karriärsläge i FIFA och MMORPG kan vara väldigt avslappnande också.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Animal Crossing, hamnar alltid i ett avslappnat tillstånd när jag spelar.

Jag blir stressad av att man att man måste betala av lånet

Medlem

Hollow Knight, Path of Pain.

signatur

These are dark times there's no denying. The world has perhaps faced no greater threat than it does today. But I say this to our citizenry. We ever your servants, will continue to defend your liberty and repel the forces that seek to take it from you. Your ministry, remains, strong.

Medlem

Just nu är det Vampire Survivors. Oftast så brukar spel där det händer mycket vara avslappnade för mig. Man fokuserar på detta istället för andra saker.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Darktide, Vermintide 2

Samma och/eller lite total war

signatur

Allätare

Medlem

Nummer ett på den listan för mig är nog Journey. Otroligt vackert och nästan meditativt.

Medlem

Avslappnande spel brukar det bli mot kvällen, efter att man suttit och sladdat i Dirt rally eller nästan fått PTSD av att spela Tarkov.

Man ser till att frun går å lägger sig, så man är "ensam" och häller upp en rökig whiskeypinne. Sen sätter man sig och bara njuter av att inte behöva stressa, och spelar i lugn och ro. Brukar oftast bli något av dessa beroende på humör.

- Euro truck simulator
- The hunter: Call of the Wild
- Workers and resources: Soviet republic
- Rimworld
- Car mechanic simulator
- Kerbal space program

Medlem

Tetris Effect funkar rätt bra

Medlem
Medlem

Factorio spelar jag nu när jag kommer hem från jobbet. Skönt att kunna varva ner o slappna av efter en lång jobbdag... eller natt då jag jobbar skift.

Medlem

The Long Dark eller Turtle WoW

Medlem

Spelar League of Legends, tro det eller ej, men det är något jag spelar på autopilot.

signatur

IDKFA

Medlem

Sjukt kul o mysigt o hålla på bygga mina baser i icarus och så i open world läget. I veckan lade devs till en eldkastare 😁

Medlem
Skrivet av Kyrre:

<Uppladdad bildlänk>

Behöver ca 100+ fler nya kartor som jag o sambon kan köra Allies på däremot.

signatur

Fueled by coffee.

Medlem

Firewatch eller kanske lite graveyard keeper.
Tycker det funkar riktigt bra som avslappning.

signatur

Ruthless Milsim - gå med idag!
https://discord.gg/5Ab9sGVeMj

Medlem

Pokemon, de gamla spelen

Medlem

Jag spelade här om dagen Hollow knight och flöt bort i flera timmar. Det är avslappnande att springa runt i världen och är så responsivt att det nästan känns som att man tittar på när man spelar, eller att spelaren rör sig med tankekraft. Man har fullständig kontroll förutom när man kommer till vissa bossar.

Det känns avslappnande.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Jag kör en skirmish 40x40 i Supreme Commander mot datorn, det händer att jag förlorar ibland så det blir sällan trist.

Medlem

WoW kunde ju vara riktigt rofyllt när man bara knatade runt och tittade på olika platser efter raidandet. RDR2 var ju absolut också ett spel man kunde strosa runt i och känna ro, tills man skulle hoppa upp på sin häst och insåg att man höll i en handkontroll.. Kommer vi utforska världen tillsammans eller kommer jag av misstag klappa till dig över mulen så du hatar mig?

Men just nu får jag nog säga Diablo 4 . När man har det mesta på plats och bara ska farma något är det sådär precis lagom avslappnande!

Skriv svar