Diskutera – Spel som gör dig avslappnad

Medlem

Kingdom: Two Crowns och alla dess DLC:er... perfekt att plocka fram och bara spela "lite grann" när man känner för det.

signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem

För tillfället är det Satisfactory som gäller.
Så sjukt beroendeframkallande spel!
Känns som jag precis började spela det för första gången men har tydligen spelat det i +250 timmar redan.
Lätt hänt att man säger "Jag ska bara bygga en sista grej" och vips så är klockan 4 på morgonen/natten.

signatur
Medlem

MSFS2024.
Lyfter från flygplats A, sätter igång autopiloten, tar en tupplur, vaknar i tid för att landa på flygplats B.

Medlem

Har inga speciella slappna av spel, alla spel är avslappnande

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Nemo:

Just nu blir det en hel del Starship Troopers: Extermination.

Kanske inte så avslappnande direkt men grymt kul spel och jag hinner definitivt inte tänka på jobb och annat, särskilt när bugs stormar fram och klättrar över muren på fortet.

Det verkar hur som helst vara bra för huvudet eftersom det känns rätt så avkopplat efter en sådan spelsession.

Helt med dig! ST:E är superöjigt, men utan någon större bestraffning om det går dåligt. Det är liksom kul oavsett!

Medlem

Snowrunner för riktig avkoppling.
New World kan vara lite mysigt om man bara snubblar runt och samlar, craftar och säljer lite.
Star Citizen är ju helt fantastiskt om man vill titta på vackra vyer (bara håll tummarna att ditt skepp inte randomly explodes).
Rdr2 om man håller sig borta från trubbel.

Jag säger Diablo 4 då, som mitt "hardcore gamer-svar", som jag ser vissa ger här. The Finals och LoL som avkoppling my ass. Tror inte en sekund på det. Då är man dopaminberoende och förstår inte vad avslappning är.

Alla Life is strange-spelen. Härliga miljöer, mysstämning, schysst hipster soundtrack. Bara strosa omkring och tycka till om allt utan tidspress.

Redaktör

You had me at Dave the Diver-bilden. Annars Virtual Pool 4 - omgångsbaserat är guld för avslappning.

signatur
FM-guru
F.d. Sisyr

Jag brukar läsa böcker när jag vill slappna av. I spel fokuserar jag mer. Försökte komma på ett undantag nu, men icke, finns det något så dyker det inte upp i skallen nu i alla fall.

Medlem
Skrivet av Mikael Berg:

Jag brukar läsa böcker när jag vill slappna av. I spel fokuserar jag mer. Försökte komma på ett undantag nu, men icke, finns det något så dyker det inte upp i skallen nu i alla fall.

Att bli bättre på att läsa böcker har jag drömt om i många år. Har inget svar på varför det inte blivit av.

signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem

För mig är det helt tveklöst Euro Truck Simulator 2. Kan komma in i ett sånt djupt zen-mode.
Däremot att hålla spelet uppdaterat iom alla ProMods-släpp är långt från avslappnande, tyvärr.

signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem

Vampire survivor och liknande spel, hjärnan stänger av och jag blir avslappnad.

KoP
Medlem

Stardew Valley eller Minecraft.

Medlem

Icarus first cohort i open world läget där man göra uppdragen eller bara crafta o fightas mot vargar o annat.
Spelet har verkligen växt med alla updates efter release.

Star citizen, ger verkligen känslan av att utforska o skrutta runt kan vara lika roligt som att grinda sin rep.

Medlem

Jag blir stressad av att spela spel som Stardew Valley eller Animal Crossing. Anledningen är nog för att det är så mycket att hålla reda på, vattna, mjölka, fixa, leta, utforska, folk och födelsedagar etc.
Förr hoppade jag in i Fallout 3 eller New Vegas för att lugna ner mig med VATS headshots. Exploderande huvuden har alltid varit komiskt för mig och jag börjar garva som gör att jag känner mig lättare och mer positivt laddad. Fallout 4 är oxå bra men det är nåt med 3an och NV som gör det bättre.
nu under de senaste 6-7 åren har jag hoppat in i RDR2 och ägnat mig åt att jaga, fiska och poppa skallar av banditer med hagel

Medlem

Pilla med basen i Project Zomboid eller liknade spel typ stranded alien dawn

Medlem

Dorfromantik, det måste vara världens mest avslappnade spel som jag någonsin upplevt.

Musiken
Atmosfären
Grafiken
Den långa enkelheten av spel som det är.

signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem
Skrivet av Starscream:

Tycker ingame dagarna går lite väl fort när jag kör couch co-op på PS4. Kanske sånt som går att modda på PC?

Ja det finns moddar för de, även välgjorda moddar som förlänger spelet med nya ställen, funktioner, grödor och uppdrag.

Jag har spelat Stardew sen release på flera olika konsoler och när jag började modda på pc var det som Stardew Valley 2.0. Kolla den här: https://www.nexusmods.com/stardewvalley/mods/3753

signatur

-:Observe the masses and do the opposite:-

Medlem

Slappna av behöver jag inget spel för. Men att avreagera mig så funkar alltid Hatred.

signatur

I drank what?

Kontot avslutas

Glömde ju nästan, Tiny glade som just släppts! Det är nog det enda jag verkligen känner att jag får ut den kreativa och lugna åran utan något krav på prestation.

Medlem

DayZ. Springa runt på nya DLC-kartan och lyssna på vinden eller mysa vid en sprakande brasa. Visst händer det saker ibland som får hjärtat att hoppa ur bröstet men då får man lira några timmar till så man lugnar ner sig igen

Varför ta en avslappnande promenad i skogen när man kan starta upp theHunter: Call of the Wild och ta en avslappnande promenad i skogen?

signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Ska se till och testa Icarus i helgen
Skrivet av ace84:

Icarus first cohort i open world läget där man göra uppdragen eller bara crafta o fightas mot vargar o annat.
Spelet har verkligen växt med alla updates efter release.

Star citizen, ger verkligen känslan av att utforska o skrutta runt kan vara lika roligt som att grinda sin rep.

Jag såg att man får prova Icarust på steam från idag och hela helgen så får ta och testa det.

Om det är bra så var det ju även en bra deal på det.

Medlem

Stalker kan ibland vara ganska avslappnande.

Medlem

Groove Coaster (på easy eller normal) och Suika Game är avslappnande spel för mig och brukar spela nåt av dem innan jag ska sova.

Medlem

Slay the Spire. Det är så helmysigt att dra igång en runda spontant.

Vill jah ha total lugn och mys ro sätter jag igång Settlers 2 eller nya Pioneers of Pagonia.

Varken Factorio, Satisfactory eller FPS är avslappnande för mig. Vill jag prestera behöver hjärnan jobba.

I huvudsak handlar väl spel i att få underhållning och tänka på annat en stund, i alla fall för mig.

Medlem

GTA V, alternativt Rocket League.

signatur

Change is the only constant

Medlem

Stardew Valley, Minecraft och RimWorld är mina tre främsta mysspel som jag plockar fram med jämna mellanrum.

Medlem

The Sims 4, Garden Story och Dragon Quest Builders 2.

signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem

Folk måste vara galna som skriver Subnautica, jag får fan fullt stresspåslag och obehagskänslor av det okända djupet. Har väl undervattensfobi eller något antar jag.

Själv spelar gärna typ Football manager eller lvlar alts i wow. Men min absoluta go to när jag är trött generellt och bara vill slappna av är att befinna mig i "the Meadows" i Valheim.

Skriv svar