En Warcraft 2-remaster verkar ha läckts av Blizzard

Robot
En Warcraft 2-remaster verkar ha läckts av Blizzard

Nån som vet om de någonsin fixade WC3: Reforged? Annars är ju förtroendet för detta projekt rätt lågt.

signatur

”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi

Medlem

Hmm idag är det ju inte direkt intressant attspela två identiska faktioner förutom att ogres/paladins och deathknights/mages hade olika magier. Musiken är ju dock fantastisk

Medlem
Skrivet av Majorkraft:

Hmm idag är det ju inte direkt intressant attspela två identiska faktioner förutom att ogres/paladins och deathknights/mages hade olika magier. Musiken är ju dock fantastisk

Glenn Stafford är jäkla bra - det är han och Frank Klepacki som var kungarna av RTS-musik på 90-talet.
Och Bill Ropers berättarröst är tamigtusan helt oslagbar! Får gåshud och ett leende på läpparna av hans uttal varje gång. 😅

signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av Monki Rauklund:

Nån som vet om de någonsin fixade WC3: Reforged? Annars är ju förtroendet för detta projekt rätt lågt.

De har släppt patchar och nu läckte det ut att de har en "2.0" version internt, så fixade kanske är att ta i, men de jobbar på det.

signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem

Jag körde igenom hela WC2 i sommras efter att många streamande gamla RTS-veteraner kört igenom det också. Jag tyckte spelet fortfarande känns helt perfekt och det fungerade klockrent, förutom buggen som gör att man inte kan loada en save mitt i uppdragen utan att förstöra delar av AIet...

WC2 behöver verkligen ingen remaster. Gameplayet är fortfarande näst intill perfekt, grafiken helt fantastisk och tekniskt fungerar det bra på moderna maskiner. Det har helt enkelt inte åldrats, det är en tidlös klassiker som alltid kommer att fungera.

En patch som löser lite buggar dock vore inte helt fel.

Medlem

Hade inga problem med wc3 reforged, men då spelar jag inte rts online. Gillar att spela rts långsamt och bygga stora baser, det passar sig inte online

Medlem

Take my money!!!!!!

Medlem
Skrivet av Kyrre:

Take my money!!!!!!

Här har vi anledningen till varför utgivare och utvecklare kan släppa trasiga och buggiga ursäkter till "spel", om och om igen

ps. Skämtsamt överdriver men det finns ju en viss sanning?

Testpilot

Wow wow wow! Hoppas det blir av, välgjort och fritt från mikrotransaktioner.

Medlem

Hade hoppats på ett nytt RTS. Men får se, kanske blir bra så man vågar sig på ett köp.

Medlem

Spelade detta galet mycket när det var nytt och flera år där efter. Spännande att se vad det kan göra med remaster, även fast jag tyckte det var perfekt som det var

signatur

Kompositör. Kika in mitt arbete på www.fredrikthrysoe.com

Medlem
Skrivet av Gore:

Här har vi anledningen till varför utgivare och utvecklare kan släppa trasiga och buggiga ursäkter till "spel", om och om igen

ps. Skämtsamt överdriver men det finns ju en viss sanning?

Beror väl på. Jag personligen är nöjd med WC3 Reforged. Det krävdes en del patchar men nu tycker jag det är som förväntat. Sen betalar jag gärna för remakes eller remasters för gamla spel jag tycker om.

Medlem
Skrivet av Kyrre:

Beror väl på. Jag personligen är nöjd med WC3 Reforged. Det krävdes en del patchar men nu tycker jag det är som förväntat. Sen betalar jag gärna för remakes eller remasters för gamla spel jag tycker om.

Beror nog på vilken nivå man spelar ,.kör man kampanjen ,så är det nog rätt lugnt ,.men online delen är mycket sämre ,jag köpte reforged men kör originalet för att spelbarheten blir lidande ,sen finns det tyvärr många som lämnar mitt i spel ,team killar osv helt fritt fram ,förut fanns Warden som bannade dom som systematiskt förstörde .är en nedgradering från orginalet ,många små saker som är sämre / wc3 veteran

Skribent

WC3 Reforge blev ju kanske inte så bra. Men de gjorde ett bra jobb med Diablo 2 ressurected. Så jag har förhoppningar för detta.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Fan spännande ändå med en remaster jag aldrig tänkt på hur mycket jag vill ha! Håller tummarna att det blir något vettigt av det

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Glenn Stafford är jäkla bra - det är han och Frank Klepacki som var kungarna av RTS-musik på 90-talet.
Och Bill Ropers berättarröst är tamigtusan helt oslagbar! Får gåshud och ett leende på läpparna av hans uttal varje gång. 😅
https://www.youtube.com/watch?v=DpEXhNjEeHY

Håller helt om gåshud och leende på läpparna! Bästa berättarrösten är nog det bästa jag hört i mina 35 år och kommer nog alltid finnas med i något hörn av tankarna.

Rätt taggad om det blir en remaster faktisk för köra igenom kampanjen och trolla i pvp

Medlem

Älskade WC2 back in the days. Spelade det sjukt mycket men tveksam till vad en remaster skulle tillföra. Tänker att allt är bättre i WC3 så varför skulle man vilja spela en WC2 remaster? Är det av nostalgiska ställ så kan man spela originalet, och vill man ha diverse förbättringar kan man spela remaken av WC2 i WC3 reforge. Den ska vara ganska bra enligt rykten.

https://www.wowhead.com/news/chronicles-of-the-second-war-fan...

Medlem

Nån mer som körde WC2 på svenska? Min piratade variant hade enbart svenska så de sa "Nu är det klart, nu tar vi en bärs" och "Sluta peta mig i arslet".

Medlem

Hoppas på samma grafik som orginalet men i HD

signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem
Skrivet av starcraft1:

Beror nog på vilken nivå man spelar ,.kör man kampanjen ,så är det nog rätt lugnt ,.men online delen är mycket sämre ,jag köpte reforged men kör originalet för att spelbarheten blir lidande ,sen finns det tyvärr många som lämnar mitt i spel ,team killar osv helt fritt fram ,förut fanns Warden som bannade dom som systematiskt förstörde .är en nedgradering från orginalet ,många små saker som är sämre / wc3 veteran

Du har nog rätt! Jag lirar endast kampanj och skirmish matcher mot datorn. Är alldeles för kass för online PVP

Medlem
Skrivet av Lauchen:

Älskade WC2 back in the days. Spelade det sjukt mycket men tveksam till vad en remaster skulle tillföra. Tänker att allt är bättre i WC3 så varför skulle man vilja spela en WC2 remaster? Är det av nostalgiska ställ så kan man spela originalet, och vill man ha diverse förbättringar kan man spela remaken av WC2 i WC3 reforge. Den ska vara ganska bra enligt rykten.

https://www.wowhead.com/news/chronicles-of-the-second-war-fan...

Jag tyckte wc3 var ett sämre spel, gillade inte alls hjältarna i spelet. Tyckte inte heller om 3D grafiken i spelet

signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Jag tyckte wc3 var ett sämre spel, gillade inte alls hjältarna i spelet. Tyckte inte heller om 3D grafiken i spelet

Aha, nej smaken är ju olika så klart.

Medlem
Skrivet av Monki Rauklund:

Gamla topp-spelaren Grubby pratar en del om det. Nämner det jag kommer ihåg. Det här är ju dock perspektivet från en person som livnärt sig på spelet.

Nackdel: finns ELO-buggar som hängt med från andra spel.
UI/ikoner är mycket mer svårläst
Hela laddern har varit kass.

Fördel: de just nu kommer ut balanspatcher. Och rätt ofta!. För ett över tjugo år gammalt spel! Vilket ju är beundransvärt.
Är man inriktad på att lira seriöst finns det också en inofficiell ladder som fungerar toppen.

Jag har inte ens kommit mig för att köpa spelet men här är mina 2 cents. Jag trycker det är dumt att de inte uppdaterade kampanjerna som de sa de skulle. Hade tex gärna haft lite in-game cutscenes.
Sen var EULAn för att skapa custombanor vansinne. Blizzard kommer ha rättigheterna om någon ny DOTA dyker upp. Vilket är bra för Blizzard.
Men ny DOTA blir mindre troligt när de är så tunghänta. Dock verkar en del riktigt fina custom-kartor skapas.

Medlem

Helt ok warcraft serien är riktogt bra men hoppas innerligt det inte blir som Wc3 utan att dom lärde sig något.

Medlem

Dags för ”it is a good day day” och ”glittering prizes” igen! :-).
Redan nu nunnar man ju på soundtracket. Det var go power i den! ”Your soundcard works perfectly”

signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

1
Skriv svar